• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Alicia05sMamma

Min lillgumma håller nu på att få sin första tand Pappa är sååå stolt nu

• h04

Min lilla Tindra (och jag) har haft vinterkräksjukan i går och i natt...

hon kräktes kanske en 13 ggr. Och hon är bara 7 månader.

• Leos och Vincents mamma

Leo älskar alla sina leksaker jättemycket,den roligast är dock en "bok" där man kan trycka på en anka så att den piper.
    Sen älskar han sina badleksaker när han badar..annars så tycker Leo att det går utmärkt att improvisera
    Han leker o äter på allt som han kommer åt,d.v.s kläder,sladdar,lock..ja,precis allt man kan tänka sig

Bebis2005:

Vad kul att Alicia håller på att få sin första tand nu
    Leo har ju precis idag fått sin första tand oxå..den sprack upp idag o han har varit lite kinkig med maten idag..tror nog att det beror på att det gör ont att äta när tanden är där.

• Pyret 85

usch vad jag är trött just nu. har haft svårt att sova i natt o så ville Lian upp nu kl 6 o pappa e inte så pigg på att gå upp med honom då han kom hem kl. 4. hoppas att Lian e trött om en timme eller så iaf så han vill mysa med mig i soffan.

h04: usch vinterkräksjukan e inget vidare att ha. den hade jag förra året på min födelsedag 17 november o dessutom så mådde jag redan illa av graviditeten. har nog aldrig kräkt så mycket i hela mitt liv som jag gjorde den dagen.

• Pyret 85

usch jag känner mig som en usel mamma just nu. Lian somnade i min famn när vi låg i soffan o sen somnade jag som vi brukar. för en liten stund sen vaknar jag av att Lian dimper i golvet. o shit va rädd jag blev. men han verkar inte ha slått sig iaf. han springer omkring i sin gåstol som vanligt.
    men jag har såå dåligt samvete.

• Norahs mamma

Pyret:
    Det är ju tyvärr sånt som händer
    Tror inte han slog sig mer än vad Norah gör när hon far omkring å drar upp sig å ramlar sen...

Det är nästan läskigt vad dem kan mycket nu!
    Igår såg vi hur Norah klättrade upp för trappen här hemma... Jag så hur hon ställde sig mot den, det brukar hon ju, men hade inte en tanke på att hon kunde ta sig up för den!
    Men hon började klättra å å tog halva trappen (tills det svängde) innan hon körde fast å halkade... Jag gick ju naturligtvis bakom å var superberedd hela tiden!

Måste skaffa en till grind nu...

• Omnia vincit amor

Ok, då är det ungefär som här, allt är intressant. Kanske får skaffa något kul som låter, det har vi inget faktiskt. Jag tycker i och för sig att han låter ganska bra själv just nu, extremt höga skrik och toner. Öronbedövande emellanåt.

h04: Usch stackars er, kräksjuka är ju fruktansvärt! Hörde att det går nu. Hoppas man klarar sig ifrån det.

David fick sina första två tänder när han var 5½mån sen dess har det dock inget hänt. Det gör ingenting de som är på plats är sylvassa och bita är visst väldigt kul när man fått tänder. Det gör sååå ont!

Pyret85: Du är ingen usel mamma för det, det är sånt som händer och det brukar inte bli så illa. Men jag förstår hur du känner...

Ha en skön regnig söndag! Det är då man med gott samvete kan var inne och bara mysa...

• h04

Ja nu vi bättre från magsjukan, Tindra är doch helt slut! Sover hela tiden....

Nu har vi varit o köpt Leos första tandborste o en tandkräm till honom,så nu ska vi börja borsta hans lilla söta tand

Svar på tråden Marsmammor 2!!!