• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Alicia05sMamma

Idag blir min "lilla" tös 8 månader

Så härligt nu när man vaknar på mornarna & skruttan ropar maaaaamma eller bappa

Gud vad underbart det är att vara mamma

• Viffy

Grattis Alicia, säger Cindy

Så ropar Cindy med ibland Först mama mama mama och sedan bappa, bappa Så sött ju!

Har lagt in 3 nya bilder i galleriet för er som vill kika

• Leos och Vincents mamma

Grattis Alicia säger Leo

Leo säger o ropar hela tiden bappa o ba ba

• Jag älskar Flora

Viffy & Bebis2005: VA?!?! Ropar era mamma och bapa redan!?!?!?!?! Herregud.
    Flora säger mest bara ....nnnnnAnn! (med betoning på a:et), samt lite andra "ljud".

Jösses, snart slutar jag läsa denna tråd, får ju fan panik av alla som kan stå, gå, prata, göra ditt & datt, har fått tjugo tänder och lärt sig steppa...

PUST.

• HaJoMi

Gustav säger också bapa och papa hela tiden, dock ej mama här inte Han är inte riktigt stadig i sitt sittande än utan man får vara beredd med en hand bakom ryggen När det gäller kryperiet står han korta stunder på alla fyra men vet inte hur han tar sig därifrån

• Viffy

Jag Älskar Flora: Nej stanna här hos oss Det är nog mest som vissa av barnen är lite tidigare än andra och det är ju precis som det ska vara

• Jag älskar Flora

Viffy: Jooo, jag vet ju att det är så. Ändå kan man ju inte sluta "jämföra". Usch vad dumt. Alla små sötnosar gör ju det dom ska i sin egen takt.

Det är ju dom som bestämmer sånt ju, inte nån ivrig mamma eller pappa...

Viffy:

Vilka fina nya bilder i ditt galleri
    Såg att ni har en likadan spöket laban mobil över spjälisen som vi har

Jag har oxå några nya bilder i mitt galleri,som ni gärna får gå in o kika på allihopa

• Norahs mamma

JAg älskar flora:
    Visst är det svårt att inte jämföra, men tänk på att det egentligen inte spelar nån roll när dem lärde sig gå mm... Det är hur väl dem lyckas senare i livet som räknas! (tycker jag iallfall)

Idag vägrade Norah bli matad!
    Jag fick "hälla" ut maten på bordet så hon kunde äta själv med händerna! Å så skulel hon prompt mata vovven lite oxå *blä* Hon blev skitförbannad när jag hindrade henne!
    Men hon åt upp allting iallfall! fast det blev ju skitkladdigt, men det är ju bara å skura sen

Norahs mamma:

Leo har blivit nästan likadan..han vill helst äta själv när vi ger honom gröt o purè,han tar tag i skeden hela tiden så att det skvätter mat överallt.

O när det gäller välling så har han blivit jättekinkig..den senaste veckan så vill han knappt ha nån välling alls..men när vi häller över det i hans pipmugg så går det mycket bättre o helst så vill han hålla själv.
    Så han har börjat att dissa nappflaskan totalt nu..

Våra små bebbar håller på att bli väldigt stora nu,med en egen vilja
    Leo har sån jäkla järnvilja!!
    Har aldrig sett nån som är sååå envis som han är..han ska bara ha sin vilja igenom,annars blir han supersur o totalvägrar.

Svar på tråden Marsmammor 2!!!