Inlägg från: Alicia05sMamma |Visa alla inlägg
  • Alicia05sMamma

Marsmammor 2!!!

Mjo: Vår dotter gör likadant Hon jagar damsugaren från gåstolen

Det ända hon varit rädd för & börjat grina är när sambon har nyst Men annars är det en tuff liten tjej. Än så länge iaf

Nu älskar hon att pilla på ALLT Det ryker cd skivor, dvd filmer, tv dosor, dukar mm ned på golvet här

Sedan måste jag ju berätta att vår lilla älskling kröp igår
    hela 4 kryp "steg" & oj vad glad hon blev

• Alicia05sMamma

Norah´s mamma: Ja nog är man stolt alltid Alicia sätter sig upp själv nu oxå.
    Hon är överallt & ingenstanns nu Så nu är de full rulle här hemma om dagarna

• Alicia05sMamma

Alicia äter såhär

Vaknar mellan 07.00-08.00 Får ersättning
    Somnar om till 09.30-10.00 Får ersättning + Gröt
    12.00 kommer pappa hem & äter lunch med oss. Alicia äter då barnmat + ersättning.
    14.00 får hon mellis. Men de kan skifta lite från dag till dag beroende på hur trött hon är Ibland slumrar hon till en stund & då skippar vi mellisen.
    17.00 ersättning
    18.30 Gröt
    19.00-20.00 är det sovdax & då blir det ersättning.
    ca 01.00 vaknar hon & får en torr blöja & ersättning & sedan sover hon för natten igen.

Nu ska vi dock börja byta ut ersättningen på kvällen & natten mot välling istället.

• Alicia05sMamma

Ellenyeep:

Min dotter är lika dan. Hon gråter inte ofta eller mkt. När hon väl gråter är det för att maten dröjer för länge enligt henne , eller att hon har magknip. Annars är hon en liten solstråle

Hon gnuggar ögonen när det är sovdax & är inte speciellt svår att lägga. Hon brukar somna mellan 19-20. Kan vara ngn enstaka kväll hon är piggelin & är vaken till 21, men det händer inte ofta

Såhär har vi haft det hela tiden med henne. Så man får väl tacka & ta emot & hoppas att det håller i sig

• Alicia05sMamma

EllenYeep: Hon brukar vakna till vid 01. Då får hon en ny torr blöja & ersättning & sedan somnar hon om. Ja visst är det underbart att se detta stora leende på morgon kvisten. Alicia brukar sätta sig upp i sängen när hon vaknar vid 07-08 tiden på morgonen. Då leker & pratar hon för fullt inne i sitt rum med sina gosedjur Så när man smyger upp & försiktigt kikar in i hennes rum så skiner hon upp som en sol Gissa om man smälter 100 ggr om

• Alicia05sMamma

Grattis Gustav på din 6-månaders dag // Kramar Alicia

• Alicia05sMamma

Nu jäklarns går de undan Idag har vi fått sänka ned sängbotten i alicia´s säng. Hon ställer sig nämligen upp i sängen nu & håller i sig i sängkanten busunge där

Gjorde bort mig idag *fnissar*

Skulle pumpa däcken på barnvagnen på Ok ikväll. Gick superbra DÅ
    När vi kom hem ställde jag vagnen i hallen, & sedan började vi laga mat & pyssla i köket. Så hände det ! PANG !! sa det med en sju jäkla smäll. Blev så rädd så jag höll på att svimma *hehe* Sprang ut i hallen & kollade vad det var... mycket riktigt så hade jag råkat pumpa i för mkt luft i det högra bakdäcket så det small hål i slangen
    DUTTI Linda

Som tur var så var det samma storlek på däckslangen i emmaljunga däcken så jag kunde byta till den, medans vi fixar till den riktiga slangen

Tänk att man ska vara så sabla klantig *Går & gömmer mig*

• Alicia05sMamma

Grattis Theodor // Kram från Alicia

• Alicia05sMamma

Ta i trä så har alicia klarat sig än så länge. Dock har jag haft en envis ordentlig hosta i 4 veckor som nu tack & lov gett med sig.

• Alicia05sMamma

Sombra: Alicia somnar mellan 19-20. Sedan vaknar hon kring 01 tiden & då får hon en ny blöja & mat. Sedan somnar hon om till 08-09, då det är lekdax

Svar på tråden Marsmammor 2!!!