• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • MammaMu76

Jag har svårt att tänka syskon redan nu. Men jag tänker nog mer som Becka, vill nog vänta tills Erik är 3år. Skönt att slippa 2 blöjbarn och viktigt att Erik är stor nog att förstå. Har kompisar som fick barn nu och deras första är 3,5år. Hon säger att det är hennes bebis och hon "hjälper till". Sen är hon stor nog att underhålla sig själv medan mamman ammar etc. Men, men har inte "kommit över" förlossningen än, så jag vet inte om jag vill gå igen om det igen...

• EllenYeep

Håller med Becka och mammamu.
    Jag får kalla fårar när jag tänker på förlossningen.

• Norahs mamma

Vi hade tänkt börja med syskon när Norah fyller 1 år, men nu har vi ju köpt hus så man får se om man har tid å ork med ett till barn då...
    Men det tror jag nog

• EllenYeep

hehe.. kalla kårar ska det ju vara..

• Viffy

Ja tänk så olika vi tänker Tur det Min förlossningen var ju det bästa jag varit med om även om det tog tid och gjorde ont som FAN Men jag fick en sådan kick efteråt och gör med glädje om det. Det som jag däremot kan tycka ska bli jobbigt är att vara gravid och TJOCK. Speciellt den sista tiden är ju så jobbig, men det går ju över så

• Becka21

Jag gjorde ju planerat snitt o är sååå himla nöjd med det..skulle kunna göra det 1000 ggr om,även fast det gjorde AP-ONT direkt efter.
    Så det blir planerat snitt med nästa barn oxå.
    Jag har börjat att bli sugen på att vara gravid igen,det var såå mysigt att vara gravid o känna sparkarna o alla såg att man var gravid(mådde aldrig illa i början eller nångång),det jag däremot inte ser fram emot så mycket är de sista 3-4 veckorna för då var det såå jobbigt för mig..jag hade ju sån himla stor mage oxå så det var såå tungt o jag kunde inte går så bra o kunde inte få på mig skor knappt för att jag var såå svullen i slutet,så det var jobbigt..annars var det såååå himla underbart att vara gravid..längtar efter det igen!
    Jag har en kompis som är gravid i vecka 20 nu o jag är avis på henne o när jag ser tjejer på stan som är gravida så kan jag oxå bli lite avis ibland..men å andra sidan så har ju jag redan min älskade lilla prins hos mig

• Buz

Gravid igen.. usch. Lovisa är mitt tredje och sista barn. Hon är nr fem i barnaskaran... men så gjorde jag mitt för 10 år sedan. Jag har 23 mån mellan mina stora barn. Båda var planerade och det kändes bra då. Det finns för och nackdelar med att ha barn tätt och även att ha 3-5 år emellan. Skulle jag välja igen så skulle jag skaffa tätt. Mina barn har haft väldigt stor behållning av varandra genom uppväxten. Fast nu är det mest gruff, fast de gillar varandra stenhård, men skulle aldrig erkänna det

• Pyret 85

Är det bara jag som känner att jag inte vill ha fler barn?? inte som det känns nu iaf. men om tre år kanske man vill. men jag har sagt att det ska va minst 3 år mellan barnen o om vi får fler så kommer det nästan va 4 då jag tar ut min p-stav om 3 år.

• Pyret 85

Lians ena framtand där uppe håller på att spricka igenom nu. det är liksom ett litet hål in i tandköttet och så är det lite blått o svullet. det konstiga är att han har inga tänder nere ännu. men de förklarar hans gnälla humör den sista tiden.

• HaJoMi

Ja längtan att vara gravid igen är då verkligen inte stor här heller Visst är det ljuvligt att känna sparkarna men jag minns allt illamående, migränanfallen, alla blödningar, foglossningen, halsbrännan och det illblödande tandköttet alltför väl ännu

Svar på tråden Marsmammor 2!!!