• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • HaJoMi

Jösses vad märkvärdigt jag själv tycker mitt vällinginlägg ovan låter
    Menar ju att vara en fundering/fråga ju!
    Hur tänker ni kring vällingen - vad är det som gör att ni väljer det?

• Norahs mamma

Krypning vid 6 månader är inte sååå ovanligt...

Norah trycker sig bakåt, å snurrar runt på magen...
    Tror hon håller på tt få fler tänder i underkäken... Det ser så ut iallafall...

• Buz

Nu har Lovisa fått en tand till, alltså två st på en vecka. Hon kryper inte men snurrar sig runt så hon kommer runt dit hon vill.

• Marika78

Elias ålar också baklänges, speciellt när han ligger i vagnen. Där kommer han också upp i krypställning, men bara där.

Precis HaJoMi, det var min fundering...
    Är det ni som ger ersättning som också ger välling? Bara en undran...
    Elias äter gröt, puré och så ammas han. Det funkar ju egentligen bra, kanske är det bara därför vi inte gett välling än...

Elias är förresten 6 1/5 månad (om några dagar).

Elias har en jämngammal tjej"kompis" som har krypit ett tag nu, dessutom börjar hon att ställa sig upp. Han har även en annan "kompis" som började krypa när han var 11 månader, det är ju så olika det där.

• Becka21

Gud vad det är många som har fått tänder redan!
    Leo har inte fått nån ännu,men det är väl på G för vi kan se två små risgryn

Leo har blivit så himla busig..vi kan knappt ha honom i sin babysitter längre(har en sån där baby björn babysitter),han brukar sitta i den när vi håller med olika saker hemma o ibland när sambon o jag äter mat..men nu har han börjat med att dra sig själv uppåt eller lyfta sig uppåt eller hur man ska säga..han reser sig nästan upp(har en bild i galleriet när han gör så o käka på tränallarna)o så äter han på tränallarna o sen försöker han att ta sig ur den på sidan för då lutar han sig så mycket frammåt så att han nästan ramlar ur..vi måste ha tränallarna där för en gång tog vi bort dem en liten stund bara o då kom han ännu längre ner o nådde nästan golvet när han lutar sig framåt så mycket..han är livsfarlig ju
    Vågar ju knappt lämna honom själv i den där längre..
    O när han ligger på skötbordet o vi ska byta blöja så är det nästan omöjligt att göra det för han har fått en ny leksak som han tycker är jätte intressant att leka med o det är nämligen vårat duschdraperi,det är blåa saker på det o det tycker han är såå kul(skötbordet står bredvid badkaret så att säga),så nu ska han alltid rycka i det o lägga sig på sidan för att sen rulla över på mage har han tänkt sig..han höll på att göra det häromdagen när jag bara tittade bort 1 sekund,jag blev jätterädd!
    Han är såå busig vårat lilla busfrö,men såå charmig

Nu finns det 2 nya bilder i mitt galleri på vårat lilla charmtroll,om ni vill se

• EllenYeep

Vi kommer inte ge Aston välling för att kroppen ofta nöjer sig med det och då kan det hända att barnet inte vill äta riktig mat.
    Jobbar på dagis med barn mellan 1-4 och ser ofta det problemet.

• Noddan

Någon mer vars barn skriker?

Jag inte skriker vanligt utan för att det är roligt att skrika?

Han går upp i falsett när han blir glad och bara gastar sig igenom dagarna, ( AJ AJ mina öron )

• Jefa

Noddan
    Emma kom på att hon kunde göra så när vi var på IKEA! Vad kul hon hade! Vi hade mindre kul åt det däremot

• Happy baby

Hej, hej!
    Nu är vi tillbaka från vår semester!
    Ang välling tror jag att vi skippar den för Elsas del. Hon tar ändå inte flaskan + att hon är mjölkallergiker och i så fall måste dricka nutramigen som smakar urk. Än så länge helammar jag fortfarande och ger bara smakisar. Tänker göra så en månad till i alla fall. Sen skall vi börja trappa ned på amningen.
    Nån mer än jag som snart inte har nåt hår kvar?

• EllenYeep

Noddan: åh ja... hade öronproppar ett tag..

Aston brukar ibland ligga och spotta (som man gör när man härmar en prutt eller en bil) någon fler vars barn gör det?

Svar på tråden Marsmammor 2!!!