• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Becka21

EllenYeep:

Ja,Leo gör så oxå..nästan hela tiden..han är såå söt då
    Men det är inte lika kul när han gör det med munnen full av mat så det sprutar överallt

• MammaMu76

Jag och min morgonpigge son är uppe, låter sambon få sova ut!

EllenYeep Erik gör oxå så, speciellt med may el. vatten i munnen som Leo =) Jag kan inte låta bli att asgarva!

Marika; jag ammar men ger välling. Detta bl.a. för att sambon även ska kunna natta Erik. Jag har börjat träna och träningstiderna är ofta när det är läggdags för Lallas. Sen vet jag att sambon tycker det är jättemysigt att få ge/känna den närheten det innebär att ge mat på det sättet. Jag ger välling morgon och kväll å mat + amning under dagen och natten....

Becka; Kan inte heller titta bort från mitt lilla charmtroll! De är så himla duktiga och smarta och hittar på nya spännande bus varje dag, har hjärtat i halsgropen ibland. Tur att vi snart flyttar så vi kan barnsäkra lådor etc. Har ni andra barnsäkrat era hem? Ska ni göra det?

• MammaMu76

En annan liten fråga;

Vad brukar era älsklingar göra medan ni är på FL?

Just nu sitter Erik babysittern och tuggar på tårna! Annars är han i gåstolen eller sover.

• Pyret 85

idag blir Lian ett halvår. gud va tiden gått fort. Grattis till alla barnen här som blir ett halv år idag, vet att det är några stycken.

• HaJoMi

Marika - vi ger ju Gustav en flaska ersättning på kvällen och det är det enda skälet till varför jag skulle kunna tänka mig välling sedan. Märker att man verkligen slänger sig över den flaskan och varvar ner medan man matar honom. Även om han får tutta hur mycket han vill efteråt eller öht så finns det inget som han verkar förknippa så med kvällstid/läggdags som just den flaskan - han blir väl såpass mätt på det med *ler*

Som EllenYeep säger så är det nog min rädsla för att han inte ska vilja ha annan mat med som spökar. Men även för att man skräms med att vi har så hög glutenintolerans i Sverige och är det enda vällinglandet i den omfattningen iallafall. Det finns inte en enda maträtt som vi testat hittills som faller min herre i smaken. Han grimaserar och ryser i hela kroppen så fort han äter något annat än fruktpuréer eller banangröt. Så det är med fantasi och ett fånglatt leende vi sitter och matar Gustav så han ser hur underbart gott det är med mat *asgarvar*

• Becka21

MammaMu76:

Vi har inte barnsäkrat vårat hem ännu,men ska göra det snart så mycket som det går..vi bor ju i en hyreslägenhet så jag vet inte om man får göra hur man vill då.

När jag sitter här på FL så ligger Leo antingen på sin filt o rullar runt,runt,runt..hihi..eller så sitter han i sin babysitter,men man måste som sagt var ha väldigt koll på honom där i nu,eller så sover han,eller så har min sambo hand om honom(som nu exempelvis,nu matar sambon Leo med gröt).

• Viffy

MammaMu76: Vi har inte barnsäkrat vårat hus än, men vi ska skaffa grindar till trappan snart. Man vet ju inte vad som kan hända och när det händer Det går ju så fort Sedan är ju eluttagen petskyddade, men det ska väl alla eluttag vara idag.

När jag är på FL sitter Cindy och leker på golvet och roar sig själv så duktigt en liten stund

• Fiffi M

Viffy: Hon ser ut till att ha roligt Milton rullar också jämt ut på golvet, det kvittar hur stor filt man har!

• Viffy

Fiffi: Ja hon har jättekul där Bara skrattade när jag kom och undrade vart hon tagit vägen Supergulligt kort på Milton förresten när han står i trappan

Svar på tråden Marsmammor 2!!!