• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • pjoskmamman

redan två tänder -grattis! men kan du amma då- en granne sa att de kan lära sig amma utan att det gör ont- jag är lite orolig för det eftersom jag ammar har försökt med ersättning men han vägrar, ja tänderna måste ju komma någon gång. Just det min lille Jack sa ba-ba igår min sambo började nästan gråta av lycka ja jag med- tänk när de säger ma-ma! LÄNGTAR- Kram till er alla

• MammaMu76

pjoskmamman; häftigt med ba-ba!!! Min Erik har nu 3 tänder han biter i allt saker, fingrar, armar men inte i bröstet!!! Jag är väldigt tacksam. Erik var väldigt ledsen och gnällig precis innan hans tänder tittade ut. Jobbigt men det hjälpte med alvedon som han fick till natten.

• Marika78

Elias har nu sex tänder, och ibland känns det i tutten, ja! Samtidigt river och sliter han i bröstet när han ammas, så nog känns det, i hela tutten!

Har alla börjat med välling? Finns det överhuvudet taget något som väger emot att man ska börja med det?
    Vi har ännu inte testat, vet egentligen inte varför...

• Becka21

Marika78:

Vi har inte börjat med välling ännu,på bvc sa de att man ska vänta tills de blir 6 månader o det blir Leo på torsdag så då ska vi börja lite smått..de sa att det var väldigt viktigt att man inte bara bytte rakt av..vi ger ju ersättning till Leo o hon sa då att vi ska börja med att ge bara ett mål om dagen med välling o sen succesivt öka på med flera mål.

• Norahs mamma

Norah fick välling vid 5 månader, på kvällen...

Hon säger babababa å dadada hela tiden... Men inte mamama *orättvist*
    Igår när vi var på skjutbanan så fick hon se sin pappa på långt håll å börja sparka med benen å vifta med armarna å nästan skrek: dadada!

Å hon hoppar inte, står hellre... Å stampar!

Har nyss varit på vår prommis å vad kallt det var!! Det är ju bara +5 så det gäller å klä på henne ordentligt!

Hur många här inne är det som kryper då?
    Norah gör det inte, tack å lov Hoppas det dröjer lite, skönt å veta på ett ungefär var man har henne... Det räcker att hon rullar iväg...

• Becka21

Är det inte lite tidigt att krypa ännu?
    Jag har hört att de flesta barn gör det när de är ca 8 månader.

Leo kryper i alla fall inte ännu o det är ganska skönt..har redan sånt sjå med honom när han rullar runt hela tiden på golvet o ålar sig fram lite,han är aldrig på samma ställe där man la ner honom,när man kommer tillbaka efter några minuter så ligger han vid andra sidan rummet.

• Mamman till två

min dotter säger också da-da-da hela tiden - tror dock inte att det är något medvetet pappa-ord utan mer att de testar ljuden de har lärt sig att forma
    (som tur är.. Elise SKA säga mamma först!!!..)

Elise kryper inte, men hon ålar & hasar sig med en väldans fart & armarna är väldigt lååååånga- inte går det att lämna henne ensam nu längre..

välling hade vi tänkt att börja lite smått med nästa vecka - dottern blir 6 mån den 16 september..

• HaJoMi

Vi har inte bestämt oss om vi ska ge Gustav välling eller inte
    Det är smidigt, men är det så mycket mer?
    Toppen att kunna ta till morgon och/eller kväll, men gröt är ju också bra - nåväl

• Pyret 85

Lian har också ätit välling sen ca 5 månader på kvällen och det har aldrig varit några problem. nu får han ingen ersättning alls längre. sen vi slutade med ersättningen så har han slutat kräkas.

Lian säger också dada o har gjort de ganska länge nu.

nej det kryps inte här heller men Lian ålar sig fram o rullar ganska mycket.

• MammaMu76

Erik får välling morgon och kväll, han gillar det skarpt. Erik kryper inte, han ålar BAKLÄNGES!!!! Fler som håller på med detta??
    Nu ska vi fortsätta kolla på film.

Svar på tråden Marsmammor 2!!!