• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Norahs mamma

Vi ska barnsäkra när vi flyttat... Ska bara bo här i 1 månad till så det är ingen vits.

Norah drog sig upp till stående nyss!
    Hon satt mittemot mig å tog tag i min tröja å drog sig upp å stod alldeles själv (hon höll i min tröja) medans jag var jätteberedd å ta emot om/när hon skulle tippa...
    Men med tanke på att hon itne kan sätta sig upp än så kommer det nog dröja innan hon gör om det helt själv... men jag är stolt ändå!

När jag surfar på FL sitter norah å leker på golvet, ligger på golvet, går i gåstolen eller är med sin pappa... Eller sover såklart...
    Har provat att ha henne i knät men hon är så långfingrad att hon ska trycka på tangentbordet hela tiden!
    En gång ändrade hon språk på msn, å det tog en evighet innan jag lyckades fixa det

• Norahs mamma

Viffy:
    gud vilket mysigt babygym!! *avis*

• Viffy

Norahs mamma: Javisst är det fint Det fick Cindy i present av sina gudföräldrar Dom är verkligen helt underbara!

Vad duktigt av Norah att resa sig upp alldeles själv Jag är imponerad

• Marika78

Tack för svar om välling, vill höra fler åsikter så jag la ut en ny tråd om det med...

• Viffy

Gomorron gomorron! Tänk idag har jag fått sova ända till klockan 10.00. SÅ skönt! Var länge sedan jag fick en sådan sovmorgon Sedan låg jag och Cindy och mös lite i sängen. Hon har ju så härligt morgonhumör och bara skrattar så det är ju så mysigt!

• Becka21

Viffy:

Vad skönt att få sovmorgon så länge
    Leo vaknar alltid 8 på morgonen o då ligger vi o myser några minuter o sen går vi upp o han får ersättning,sen går vi o lägger oss igen o sover till 10 så det är ganska skönt det oxå
    Men ibland så önskar jag att han sov lite längre än till 8 för jag är såå trött då ibland..men å andra sidan så sover han ju hela nätterna,från 8 på kvällen till 8 på morgonen o det är ju såå skönt..så då gör det inte så mycket att han vaknar vid 8 på morgonen

Jag tänkte fråga er alla när ni har tänkt att skaffa syskon till era bebisar?
    Vi har tänkt att börja "producera" ett syskon till Leo när han fyller 2 år ungefär,så då kan den bebisen födas våren 2008(räknar med att det kanske tar lika lång tid som det tog för Leo att "bli till"..jag blev gravid efter 3 månader då,så vi räknar väl på ungefär samma nu).
    Vi tycker att det blir lagom med 3 år mellan för då har Leo blivit större o fattar mera att han ska få syskon..
    Våra bästa kompisar har en son på 2,5 år o han är såå dum mot Leo ibland,samtidigt som han kan vara sååå snäll,men han fattar ju inte bättre..han kan stå o skrika rakt in i Leos öra o slå honom i ansiktet o kasta saker på honom o nästa gång så är han såå älskvärd mot honom o ska pussas o kramas..
    Men därför har vi sagt att vi vill ha lite mer mellan våra barn eftersom vi ser hur han håller på mot Leo o dessutom skulle vi aldrig orka/vilja ha två blöjbarn samtidigt..

Jag har en lillebror som är 4 år yngre än mig o vi lekte väldigt mycket bär vi var yngre,men inte sen när jag blev tonåringen o så..då gled vi ifrån varandra o nu är han 18 år o nu har vi börjat att få bra kontakt igen..så jag tycker att 4 år är lite för mycket o 2 år lite för lite så då blir det ca 3 år mellan våra barn(om det nu blir som man vill ).

• HaJoMi

Innan vi fick Gustav sa vi hela tiden att vi önskade ha 2 år mellan barnen, men nu ser vi fördelar med både tätt och lite mer isär åldersmässigt. Min man och hans syster har 17 månader mellan sig medan det skiljer 3 år och 9 månader mellan mig och min bror och båda har haft sina för- och nackdelar. Vi får se när Gustav fyllt året hur vi tänker då =)

• Viffy

HaJoMi: Ja nåt sånt. Evigheter sedan ju

• Viffy

Becka: Ja det var verkligen jätteskönt.

Vi har sagt att vi vill ha tätt och vi hoppas att det kommer bli så Vi skyddar oss inte nu sedan ca en månad tillbaka så vi får väl se när det tar sig Om det tar sig nu så kommer det skilja lite mer än 1 år och det är så VI vill ha det

Svar på tråden Marsmammor 2!!!