• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Viffy

Marika78:Jag ammar också och fick tillbaks min mens i juni

• Buz

Jag ammar och fick tillbaka mensen när hon var 5 mån. Jag misstänkte ju tom att jag var gravid i helgen som var. men testen var ju negativt som tur var... och nu har den kommit igen.

Så bäbisarna har blivit jobbiga... ? Jag väntar oroligt på att Lovisa ska bli ett monster men tack och lov, än så länge så är det bara illtjut för att testa rösten. Men hon har varit så snäll hela tiden så jag räknar skarpt med att snart kommer en monsterperiod

• MammaMu76

jag ammar oxå men fick tidigt tillbaka mensen, satte in p-stav och slipper nu mens! Skönt!

Erik fortsätter att strula på nätterna men är lika pigg och glad på dagarna. Inte speciellt mammig än, skönt! Usch, nu är det verkligen kartonger överallt. Har bara lite vardags porslin kvar i köket resten är nerpackat. Nu ska jag och Erik gå och hälsa på Alfred 4veckor gammal. myyysigt!

• Viffy

Nu är Cindy nybadad inför fotograferingen och ligger i sin säng för en liten tupplur hade jag tänkt.

Hon åt förresten smörgåsrån för första gången igår och det gick så bra. Hon var så duktig. Tog små bitar och sedan "tuggade" hon innan hon svalde

• Jefa

Reser sig era barn om de först ligger ned och man håller dem i händerna? Emma både sätter sig upp och sedan kommer hon upp på fötterna! Dessutom märkte vi häromdagen att om hon står på golvet så går hon när man håller henne i händerna...

• HaJoMi

Jefa, den reflexen att de går har de med sig från start även om de förstås är duktigare nu Svärfar gjorde så med Gustav som spädis och redan då ville benen gå

• Jefa

HaJoMi
    Men jag känner mig stolt iaf

• Buz

Jefa: min lilla tjej kämpar som ett djur med att försöka sätta sig upp själv när jag håller henne i händerna... och sen reser hon sig upp. Däremot har Lovisa aldrig hållt på att hoppa när hon står upp, men det kanske kommer senare. Hon är iaf stark i benen och kämpar på bra i sin gåstol. Idag har hon ätit sin favvo mat... Hipps Broccoli och pasta, hon äter ingen annan pure. Undrar om jag kan ge henne samma mat jämt?? Vi har gått igenom varenda burkmat från sex mån och lagat mat hemma men hon vägrar. Vad tror ni?

• Norahs mamma

Norah sätter sig å ställer sig å har gjort det i ett par månader nu...
    Går har hon gjort så länge jag kan minnas... Hon går (tar riktiga steg) i gåstolen å har gjort det sen hon satt i den försat gången,,,

Nu ska vi snart åka till skjutbanan å träna inför älgjakten imorgon,,,

• Buz

Norhas mamma: sätter hon sig upp själv?? eller är det med hjälp av att hon håller dina händer??

Svar på tråden Marsmammor 2!!!