• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • pjoskmamman

vad kul med en tråd för marsmammor- jag blev det den 31mars, har en liten fråga är det några av era barn som fått tänder? på bvc sa dem att min pojkes gnällighet kunde bero på att han kände av sina tänder (de kan tydligen göra det tre månader innan), någon som känner igen sig?

• Mamman till två

Elise var inte speciellt gnällig, men hon dreglade förfärligt (gör fortfarande),
    hon fick sin första tand på 5-månadersdagen & den andra tre dagar senare.

• Becka21

Idag har Leo fått 6 månaders gröt för första gången..det var äpple o pärongröt o den var supergod tyckte Leo,det sa bara svich så var allt uppätet..hihi..
    På söndag ska han få 6 månaders purè för fösta gången,kunde inte hålla oss längre med det,men han blir ju 6 månader på torsdag.

Min mens kom tillbaka ca 3 månader efter förlossningen,men jag ammade ju bara i 3 veckor oxå.

Det låter jobbigt det där med era barn att de har blivit lite jobbiga..Leo är lika snäll som vanligt,men det kanske kommer på honom oxå snart..men jag hoppas att vi slipper

• Alicia05sMamma

pjoskmamman: Alicia har inte heller gnällt särskilt mkt. Men dreglar vansinnigt mkt & vill äta på allt.

• äntligen gravid

Min tjej fick en tand när hon var 5 måndader och 3 dagar. Inget gnäll men mycket dreggel däremot

Jo, jag undrar en annan sak: Ser att några av er använder gåstolar. Hur är det? Har inte riktigt bestämt vad jag ska tycka om dem än. Har hört av en del att de inte ska vara så pedagogiska och inte heller säkra? Men jag tycker det verkar kul för barnen. Berätta vad ni har för erfarenheter är ni snälla.

• Buz

Jag var oxå tveksam från början, frågade här samma fråga som dig, dessutom hade min bvc sköterska sagt att barn med gåstol blir lata... vilket är ett riktigt j...la skit snack..
    Min tös gillar sin gåstol skarpt. Jag låter henne sitta max 15 min åt gången 2-3 ggr per dag och hon har fått in snitsen ordentligt nu och far runt i huset. Vi har öppen planlösning i kök och vardagsrum och hall så hon är överallt... och har lååånga armar!! Låna och pröva så du får se vad bäbisen tycker om gåstolen.

• Norahs mamma

Sätter sig med hjälp av mig...
    Var lite otydlig... hon drar sig upp i mina händer...

Idag har Norah ätit 8-mån puré, lax... Det gick bra... hon tuggade å svalde, men hon gillar inte fisk så mycket så det gick trögt....
    Imorgon blir det kalops, (oxå 8-månaders)
    Hon har bara ätit 1 flaska idag... Resten puré!
    Hur mycket äter era bebbar? Norah äter 1 flaska ersättning (220ml), 1 portion gröt, 1 burk, 1 burkeller 1 flaska ersättning å så en flaska välling... Hon brukar lämna lite ibland vid alla målen...
    Är det lite??

Norah älskar sin gåstol! Far fram som en liten fartdåre! Å hon tycker det är sååå kul!

• Buz

Jag försöker ge Lovisa pure från 8-mån eftersom hon ratar alla andra, i morgon ska hon pröva på något nytt igen. Lovisa äter tuttemat på morgonen, om jag har tur så äter hon en ½ pure till lunch och kompl med tuttemat, sen banan eller rån på em kompl med mera tuttemat, på em äter hon gröt för att sedan få välling innan hon ska sova, ca 19 tiden... det låter som att de äter ungefär lika mkt.
    Ang gåstolen så är våra hälsenor i riskzonen hela tiden, men kul är det tycker Lovisa...

• Becka21

Norahs mamma:

Leo äter 1 flaska ersättning(170 ml) på morgonen vid 8 tiden,sen äter han 1,5 portion gröt vid 11 tiden,en halv burk purè + fruktpurè till efterrätt + ca 100 ml ersättning vid 14 tiden(han ska få en hel burk när han blir 6 månader),1 flaska ersättning(170 ml)vid 17 tiden o sen 1,5 portion gröt vid 20 tiden,sen sover han hela natten fram till 8 på morgonen.

• MammaMu76

Erik älskar sin gåstol!! Jag älskar oxå gåstolen!!

Erik är oxå stark i benen och har alltid varit. Han står och hoppar i våra knän, kan bero på att han testat hoppgunga ett par gånger, eller hoppar/studsar alla barn?? Ja, ja kul att hoppa är det i allafall och har så varit ett par månader.

Erik äter välling vid 7.30, tutte vid 10-tiden, pure´vid 13-tiden (lunch+ efterrätt) kompletterar med amning, amning vid 15. gröt vid 17 och välling vid 19.30 så något rån däremellan... Sen äter han rätt mycket under natten oxå tyvärr(ammar 3-4ggr/natt) Men jag tycker inte jag kan trycka i honom mer under dagen.. Så jag tror inte att han äter för att han är hungrig under natten utan mer för närhetens skull. Hjälper inte att vi sover i samma el. olika sängar. Har testat allt, utom eget rum, men det ska vi prova när vi flyttar.... 5 dagar kvar... Ända nackdelen med nya huset är att v inte får med oss bredbandet. Hur ska det gå med mitt FL beroende???

Go natt

Svar på tråden Marsmammor 2!!!