• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Pyret 85

Har röstat på leos tung bild. såg att Cindy var med också men i denna va leos mamma först. o du leder leos mamma

• Alicia05sMamma

Pyret 85: Men dom är väl med i olika tävlingar ?

• Alicia05sMamma

oops såg nu att de faktiskt vad med i samma tävlig Hade jag missat helt & hållet

• Leos och Vincents mamma

Tack pyret 85
    Ja,just nu leder vi för en gångs skull o det är jättekul
    Men allt kan ju hända.

Viffy:

Jag har röstat på dig i den där andra tävlingen.

• only Gizmo

leos mamma: en fråga du skrev att inte leo gått upp i vikt så mycket pga att han bajsat mycket den senaste tiden, har det någonting med vikt upp gången att göra?? dom tar väll till sig den näring och de fett dom behöver resten går väll ut som bajs, har jag fel?? undrar för jag ger philip ganska mycket katrinplommon pure för att magen ska hålla i gång, och vissa dagar blir det lite mycket och då kan han bajsa ca 4-5 gånger. hinner han inte ta till sig av maten då?? kanske förstod dig fel

• only Gizmo

någon annan som vet?? såg att hon va offline..

only Gizmo:

Det var bvc sköterskan som sa att det berodde på att han bajsat mycket..han har bajsat mellan 2-6 ggr varje dag i 2 veckors tid o det är lite för mycket..barnen ska bajsa ca 1-3 ggr varje dag,men inte mer helst.
    Nu har det blivit lite bättre så nu bajsar han ca 2 ggr per dag istället.
    Bvc trodde att han kanske kunde ha haft nån variant av maginfluensa fast han inte har varit dålig för övrigt.
    Bvc sa att det var det ända som kunde ha gjort att han inte hade gått upp så mycket i vikt nu för annars så har han gått upp ca 600 gram på 3 veckor hela tiden o nu hade han bara gått upp nästan 300 gram på en månad.

Vi har oxå gett Leo katrinplommon juice för att hans mage inte ska bli hård för han har haft hård mage ganska ofta ända sen han var 3 veckor gammal o vi började med ersättning.
    Så vi har gett katrinplommonjuice ganska ofta då,men nu när han bajsar så mycket så får vi ju inte ge det.

Jag tycker inte du ska ge katrinplommon purè varje dag för jag tror inte att det är så bra att han bajsar ca 4 ggr per dag..kanske räcker att du ger varannan dag?

De bajsar ju inte ut maten,men näringen o det är det som gör att de inte går upp så bra i vikt sen.

• Viffy

Nu har vi varit och handlat 2 paket Libero Baby&Go och det kostade oss 160:- Alldeles lagom pris för 2 paket tycker jag

Det är på Nestlés 8-månadersburkar det står Becka att dom är lagom att börja med när barnen börjar få tänder. Har minsann kollat det nu

• Buz

Idag satte sig Lovisa upp för första gången själv. Från liggande på mage så tar hon och ryggar upp sig (förstår ni?) Jätte duktig tjej
    vi prövar 8-mån mat lite då och då, men det är eftersom lilltösen är så kräsen med käket... vill helst bara ha broccoli/pasta!

Svar på tråden Marsmammor 2!!!