• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • EllenYeep

Så att det var någons bebbe som kunde sätta sig upp själv, är fler som kan det, ska de kunna det?

Aston gör inte det och på 6-månaderskontrollen så fick han minus för det i journalen.

• Jefa

Ellen
    Emma sätter sig upp själv, men det var inget de på bvc frågade om ens. Konstigt att de tycker det är konstigt att han inte kan det än. Alla är ju olika!

• Leos och Vincents mamma

Leo kan inte sätta sig upp själv o på bvc sa hon att de inte behöver kunna det ännu.

• saraseal

doris sitter själv och har gjort sen hon var strax innan fem månader men det frågade de inte om på våran kontroll, de frågade om hon kunde greppa och byta hand med sakerna

• saraseal

jaha sätta sej upp nej det kan hon inte

• EllenYeep

Jag tyckte väl det var konstigt, tack för det!

Sitter gör han och har gjort det länge.

• Alicia05sMamma

Ellenyeep: Fick han ett minus i journalen? Varför i hela friden då? Alla barn utvecklas ju olika & de borde dom väl veta på bvc.

Alicia har kunnat sitta upp/rest sig upp helt själv sedan hon var kring 6 månader. Krypa har hon gjort sedan hon var 6 mån + 2 veckor.

• EllenYeep

bebis2005: Visst är det konstigt, det var ju en läkarundersökning dessutom, jag ska prata med barnmorskan på måndag och höra vad hon säger.

Är förövrigt inte särskilt förtjust i läkarn, när man hälsar på henne slänger hon fram den döda kalla fisken.. ett handslag säger så mycket..

Läkaren upptäckte att Aston är större på högra sidan av huvudet (vilket jag tror beror på att han är så platt på högra sidan av bakhuvudet så det har tryckts fram) så hon ville att vi skulle röntga för att vara på den säkra sidan och så sa hon att karolinska skulle kalla oss, detta var den 3 oktober och vi har inte fått någon kallelse än, vad tror ni, ska det ta så här lång tid?

• Leos och Vincents mamma

EllenYeep:

Jobbar själv inon vården o vet hur lång tid en kallelse kan ta.
    Det kan ta allt från bara nån vecka upp till 1,5-2 månader vissa ggr.Så vänta du nån vecka till tills det har gått en månad i alla fall sen kan du ju ringa o höra efter.

Svar på tråden Marsmammor 2!!!