• Minna72

Minnas XII

Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

• Svar på tråden Minnas XII
  • maja under eken

Go'kväll!!

sitter uppkrupen i soffan o äter gifflar o dricker mjölk. E själv i helgen, Skalman e på U2. Elvira har feber, 39,6 nu ikväll annars har hon legat på strax över 38 hela dan. Hade lite utslag i ansiktet men de var nästan borta nu på kvällen. Aningens snorig fast inte värre än hon varit i 2v. Vet inte va d kan va, skumt m barn o feber. Pigg o glad men sover lite mer än vanligt, hon BAD OM o få sova ikväll, hallå - har väl inte hänt sen hon var 1 lr nåt...

Puss på dig Minna!!!! Elvira diggar Mullvaden skarpt!! Dock har vi inte hunnit sett den så mkt så hon har koll på figurerna än, vi har dvd:n på övervåningen o där e vi inte så ofta. "Emil unge" e d som d tjatas om i d här huset. SHIT, va hon gillar Emil!

Hennes tal har fullkomligt exploderat i ett par veckor. Tror hon behärskar tamejtusan alla ord snart. Minns inte va d var igår men jag sa en sak o hon kastade om d t en annan meningsuppbyggnad som var helt rätt o betydde samma sak, lät skitavancerat f min lilla fisa på 25 mån! Hon missar inget, minns allt o talar om allt. Snart får man verkligen passa sig f vad som sägs inom hennes hörhåll. Dagis kan få höra både d ena o d andra om man inte e försiktig...

Jag e så trött o får inte ett skit gjort men d skiter jag i!!! Ska fortsätta virka en liten babytoffla, that's it! Kram på er!!!

Elvira - Livets Solstråle!
  • förväntan

Är lite sur och trött idag så jag orkar inte kommentera så mkt, men...

Betty, vi har en 90-säng till M. VI har en stro korvkudde på utsidan så han inte ska ramla ur. Han verkar nu ha bra koll på hur stro sängen är. VI har även ben på våran säng, så den står inte direkt på golvet. Det funkar jättebra och lätt att kunna ligga brevid när han behöver.

Här är allt lite lätt uppoch ner på. M har kommit in i (enl Joffe ) "fasen" tjuvnyp på lillebror och är väldigt svartis för tillfället. Sedan är även svårmor häar, vilket ibland är bra men alla rutinerbörjar falera.... så allt känns väldigt snurrigt även för mig. Sedan har vi kära C som bara jobbar och jobbar och jobbar. Är han inte på jobbet så jobbar han här hemma och är trött. Jag blir förbannad på honom för han ska passa på när sväromor är haär att jobba mkt.

Vill bara ha lite lugn och ro och mys med barn och make...

• förväntan

ursäkta kassa stavning.... som sagt lite trött.

Kun, vi har baby björnens potta. Används för att lägga användna blöjor i . M verkar vilja gå på toan. Han har stått upp och kissat 1 gång och det är det han prövar mest, som dady. Men vi prövar att sitta ibland också. Blir typ aldrig resultat. Han verkar vara dukligt på att hålla sig.

Naffe, vad bra att du tog tag i att du inte mådde bra. Jättebra gjort. Kram till dig. Inte alltid så lätt att vara grav...

Maja hoppas E kryar på sig. Du har ju jobbat massa hemma så ta det lite lugnt också .

ok ett alarm som gick på

• Essi73

Maja, ang E's feber; nu tolkar jag det som att hon var lite snorig också men Boll åkte på ngn konfys variant av 3dagars Febern igen här för ett par veckor sen. Jag kallar det så för att den varade i typ 3 dgr. Helt huxflux kom den, 39.7 plötsligt en morgon. Inget snor, inget annat än just feber. Pussa SötE från oss!

Förväntan aiiigh, nääh.. du... vet inte vad jag skall säga. Du kan alltid påminna C att M reagerar så där OCKSÅ för att pappa saknas honom. En utav makarna måste jobba, jag är het med på det men hemma kan man väl vara lite ledig? *Sagt med låg röst i all respekt*. Kaffe bejb? Skitgod kaffe kan jag bjuda dig på!
    Våra män menar ju så väl men ibland blir det så fel... Sen får Joffe vara facit med faserna, den går över - men så himla himla tråkig att befinna sig i!

Pess, ordentliga rörelser kände jag veckan efter KUB:en, vill minnas att det isf blir 14 fulla veckor.

• Essi73
    Minna72 skrev 2009-08-01 15:39:55 följande:
    Ler åt bilden med Boll-Ferdinand sittande på pottan med ett kom-inte-in-och-stör-jag-läser-Bilsport.
    Men lite så är det !
  • Essi73
    Jippiiiiieee nu är han här, han är här!!

"Nu är han äntligen här. Kom till världen efter en tuff igångsättningsnatt som resulterade i akutsnitt, kl 05.34, 4345g, 53cm och bedårande vacker"

hälsar Rossy {#lang_emotions_sunny}

GRAAAAATTIS Rossy till Lillebror!!
  • JJ 75

grattis rossy, tankt och hoppats, harligt att han ar har antligen, stora kramar och grattisar!

• Meleah

Åh, vad härligt Rossy! Grattis! Äntligen!

★ Vilya 070529 ★ Silas 090715 ★
Svar på tråden Minnas XII