• Minna72

Minnas XII

Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

• Svar på tråden Minnas XII
  • Betty2

JÄTTEGRATTIS till Rossy med familj!

(Dags för mig att packa ihop grejer o sova nu, skall upp SENAST 5.30 i morgon när det är dags att jobba igen. Hur skall jag orka det efter 4 veckors semester? )

• Kun
    Essi73 skrev 2009-08-02 10:41:26 följande:
    Jippiiiiieee nu är han här, han är här!!"Nu är han äntligen här. Kom till världen efter en tuff igångsättningsnatt som resulterade i akutsnitt, kl 05.34, 4345g, 53cm och bedårande vacker"hälsar Rossy GRAAAAATTIS Rossy till Lillebror!!
    Stort Grattis Rossy!
    Äntligen är han här!
    Hoppas ni mår bra allihopa!
    Trion har blivit en kvartett!
  • Kun

Pess, Jag tror inte jag kände av lill-M förrän ca vecka 20 faktiskt , låter sent jag vet, men jag hade moderkakan i framvägg denna gång. Var orolig eftersom dom säger att andra gången känner man oftast tidigare. Men så var det för mig i alla fall.

Trion har blivit en kvartett!
  • cirkel

Minna: Vi slutade att försöka få Emma att somna på dagen redan i höstas, utom på dagis (3 dagar/v.) Ibland när vi märker att hon är alldeles för trött försöker vi få henne att somna framför tv'n eller tar en biltur, vilket är i stort sett de enda sätten att få henne att somna hemma på dagtid.

Pess: jag kände Sofia i magen tidigt denna gången, men det var då jag var på gympa och låg på magen. Hur är det i nya bostaden? Vad är det ni har flyttat till?

• Serendipity

Minna: Teodor vägrar sluta sova dagtid. Vi trodde han var redo för längesedan och absolut nu denna sommaren (han är ju 3 år 3 mån).. haha.. Två dagar i stöten går bra men tredje somnar han sittande eller stående typ... vid 16-17 på eftermiddagen dessutom. Suuck.

• Pess

Minna, Lovisa är precis likadan nu. Somnar efter mycket strul sent på em och somnar följdaktligen sent på kvällen. Skyller dock allt på sommarledigheter och bidar tiden för att hitta rutinerna igen när vardagen kommer.

Cirkel, flytten till vår fyra är klar. Har dock knappt hunnit bo där ännu Det är en etage högst upp i huset. Lite huskänsla. Ska bli spännande att se om man kommer trivas i höst när man är hemma lite mer

• Pikku myy

Grattis till Rossy med familj.

Minna: Edwin sover inte på em längre. Han vaknar oftast mellan 07-08 på morgonen och så lägger vi han vid 19-20 tiden. Förmodligen kommer han att sova hos dagmamman i höst då han oftast blir väckt då strax efter 06 på morgonen. Däremot så kommer det en period på em som han blir extra grinig och besvärlig för att han är trött, men icket att han vill sova. Kan somna i bil eventuellt. Hoppas ni hittar en rutin som funkar för er.

• Minna72

Tack för att ni delat med er av era erfarenheter. Vi får som sagt se hur det blir nu när dagis startar. Några tolv timmar har nog Öki aldrig sovit på natten, utan oftast 8-9 timmar. Kanske blir det att han inte sover på dagen framöver och kanske sover längre nätter?

Svar på tråden Minnas XII