NI förstör mitt barn!
Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
Men alltså: ni behöver inte köpa rosa saker till era söner. Ni behöver verkligen inte det.
Men jag blir så otroligt förbannad på att era ungar sen går på TS och mitt barn och trycker ner dem i skorna. Och sen det som är ännu värre: att ni verkar tycka att de har RÄTT att göra det, eftersom våra barn är udda.
Hur tänker ni då?
Helena Gordon skrev 2009-05-21 22:11:04 följande:
Fru waran skrev 2009-05-21 22:12:40 följande:
Men varför kalla dem son och dotter, pojke, flicka? Varför dela upp dem med något så enkelt som ord? De ska väl vara lika? Nee nu får vi hugga av våra söners snoppar och kalla alla för hen. Ingen ska ha ett eget namn som Amanda och Linus, nej alla ska vara lika. Hen 1, Hen 2, Hen 3.....
Ta bort rosa och ljusblått så är saken ur världen. Menlösare färger får man väl leta efter, men tydligen är det nån slags sedvänja. Sen vad ungarna vill leka med är väl upp till dem, och de som har nåt att invända mot det kan väl ta sig i röven rent ut sagt.