• Danitra

NI förstör mitt barn!

Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:

"Killar kan inte ha skor med glitter på!"
    Senare vid matbordet så pekar min son på en annan flickas "Hello Kitty"-spänne och säger:
    "Jag har samma glösögon (solglasögon)"
    Tjejen blir chockad över detta och undrade förskrämt vem som hade låtit honom välja sådana solglasögon, det kan ju inte killar ha.
    Detta är inget som dom här tjejerna har lärt sig helt på egen hand utan det är ALLA NI som säger att vissa saker bara är för killar och andra bara för tjejer som har lärt dom detta. Och sen kommer dom till sitt dagis och berättar för MIN SON vad han kan och inte kan ha på sig.
    Än så länge kan min son välja fritt bland Spindelman, Hello Kitty, glitter och bilar men uppenbarligen inte så länge till!
    TACK FÖR DET, PUCKON!!
  • Svar på tråden NI förstör mitt barn!
  • nummerfem

Särskilt inte om man var kille...

• hannaliza
    nummerfem skrev 2009-06-11 11:21:00 följande:
    ...jobbigt om det bara fanns rosa päls kvar och vintern närmade sig. De stackars killarna fick ut och panikjaga blåbjörn för att slippa frysa ihjäl...
  • Dorian Ertymexx
    nummerfem skrev 2009-06-11 11:21:00 följande:
    Nej, oavsett. Rosa har verkligen inte varit en tjejfärg i alla tider. Det är ju knappt en tjejfärg idag!
  • nummerfem

Dorian Ertymexx skrev 2009-06-11 11:59:56 följande:

Nej, oavsett. Rosa har verkligen inte varit en tjejfärg i alla tider. Det är ju knappt en tjejfärg idag!
    Jag skojade, alltså.
  • nummerfem
    hannaliza skrev 2009-06-11 11:41:41 följande:
    ...jobbigt om det bara fanns rosa päls kvar och vintern närmade sig. De stackars killarna fick ut och panikjaga blåbjörn för att slippa frysa ihjäl...
    Jag kan se det framför mig
    -Men närmaste blåbjörnar är ju fem mil bort!
    - Spelar ingen roll! Vill du att vi ska se ut som fjollor i vinter va? Va?
  • hannaliza
    nummerfem skrev 2009-06-11 15:54:26 följande:
    Jag kan se det framför mig -Men närmaste blåbjörnar är ju fem mil bort!- Spelar ingen roll! Vill du att vi ska se ut som fjollor i vinter va? Va?
  • Dorian Ertymexx
    nummerfem skrev 2009-06-11 15:52:55 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2009-06-11 11:59:56 följande:
    Jag skojade, alltså.
    Ah, my bad. Man vet ju fan aldrig här på FL. ;)
  • Dorian Ertymexx
    nummerfem skrev 2009-06-11 15:54:26 följande:
    Jag kan se det framför mig -Men närmaste blåbjörnar är ju fem mil bort!- Spelar ingen roll! Vill du att vi ska se ut som fjollor i vinter va? Va?
    *asg*
  • nummerfem

Dorian Ertymexx skrev 2009-06-11 18:58:13 följande:

Ah, my bad. Man vet ju fan aldrig här på FL. ;)
    Ingen fara :)
  • Labolinas

Dorian Ertymexx skrev 2009-06-11 09:06:15 följande:

Nej då, inte det minsta faktiskt. Människor har inte alltid haft kläder på sig, ens om man bara räknar homo sapiens som människor (vilket inte var vad jag syftade på, utan snarare alla ur släktet homo från början). Ta en titt på naturfolk, de har knappt kläder, och knappast kläder som gör skillnad på könen. Tror du att våra förfäder hade blå och rosa päls eller vaddå?
    Ja, självklart hade männen blå päls & kvinnorna rosa. Lite bling-bling också enligt en studie från Homo Sapiens research Jag trodde för övrigt vi pratade om homo sapiens, inte om olika aptyper som annars bar trosor á la Victoria Secret och kalsonger á la Calvin Klein.
Svar på tråden NI förstör mitt barn!