ladyline: Såklart att de är nöjda med den rådande situationen, ingen tvekan om den saken. Och tro mig, jag blir galen av ilska över att min kille inte kan lägga ihop två och två och se att det behöver diskas om diskhon är full eller att det måste dammsugas när det är skitigt på golvet. Visst, han hjälper till när jag BER om det, men han verkar inte se hur mkt tid jag lägger ner på att bara plocka undan t ex. Jag skäms över att jag fallit in i den här situationen men jag är så förbannat trött på att tjata på honom.
Jag kommer ihåg att jag i tonåren svor dyrt och heligt att aldrig låta mitt framtida äktenskap bli som mina föräldrars där mamma skriver små listor varje dag på grejer som pappa ska göra under dagen,
t ex "dammsug undervåningen", "handla", (med tillhörande inköpslista), "ring och fixa x" osv i all oändlighet. Gissa vad som hände? Jo, jag befinner mig i exakt samma situation som min mamma gjort i hela sitt liv!
Vi har inga barn ännu så saker och ting kan fortfarande ändras. Problemet är bara att få min sambo att inse att detta är ohållbart. Hans lösning på problemet är att jag säger till när jag behöver hjälp. "Hjälp", jag behöver ingen jäkla hjälp, utan man hjälps ÅT i ett hushåll. Hur svårt kan det vara? Förhållandet vore så mkt trevligare om man slapp tjura över sådana självklara saker. Eller hur?