• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • MRSVi

Vi hade trevligt på marknaden, såg en massa olika djur... vann inget av värde i dag, men det var kul ändå. När vi kom hem var det strömavbrott, ända fram tills för en liten stund sen, men ungarna tyckte det var ok utan tv. Vi har ju gasspis, så det blev middag ändå, sen ritade de o lekte o lyssnade på saga.

• S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-21 22:16:54 följande:
    Vi hade trevligt på marknaden, såg en massa olika djur... vann inget av värde i dag, men det var kul ändå. När vi kom hem var det strömavbrott, ända fram tills för en liten stund sen, men ungarna tyckte det var ok utan tv. Vi har ju gasspis, så det blev middag ändå, sen ritade de o lekte o lyssnade på saga.
    Ibland kan ett strömavbrott vara rätt trevligt
  • S vali s

Naztti natti goa vänner

Jag slka göra tidig kväll så jag är pigg i morgon då Linn och jag ska på äventyr

• Kazeer

God morgon!

Efter en god natts sömn så känner jag mig som en människa. Vår tur till djurparken igår tog musten ur mig.

Vi måste nog se till att skaffa en ny Teletubbies-film till Gustav. Den har har går varm här och jag börjar bli ganska less på den

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer

Det kom 877 nallar till nallepicknicken igår, såg jag på en skylt, när vi skulle åka hem. Gustav hade med sig en nalle, som registrerades vid entrén. Efter registreringen fick Gustav sin bulle och dricka. Sedan var picknickdelen av besöket över.

Vi bestämde oss för att gå genom parken motsols, så att vi skulle hinna med att se hjortdjuren. Gustav satt i vagnen bara precis i början medan han vaknade till efter tuppluren i bilen ... men sedan gick han större delen av vägen själv. Han var jätteintresserad av djuren som han kallade för "mu". Fast om det kom en traktor och körde förbi, så var djuren totalt ointressanta .

Vid älgarna var vi nog i 40 minuter. Gustav visade först inget intresse alls för dem. Han ville i stället gunga på en leksak som fanns där. Han gungade nog en kvart- tjugo minuter innan jag fick loss honom. Då började en älg mumsa på grenar/kvistar som var upphängda och det tyckte Gustav var jätteintressant. Tack vare att vi var så länge hos älgarna fick vi se de två älgkalvarna - såååå söööööta. De kom fram alldeles när vi var på väg att gå vidare.

När vi hade ätit lunch, fortsatte vi vår vandring och kom äntligen fram till rovdjuren ... men då var Gustav helt slut, så vi bestämde oss för att åka hem. Vi ska åka dit snart igen och då ska vi gå medsols så att Gustav får se barnens zoo samt rovdjuren.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Heisan

God morgon...
    Bra ide Kazeer-att vända riktning på djurparken..*L*

MrsV-erat liv låter så himla mysigt med alla era aktiviteter...

• Caffreys

God morgon!

Dottern har skällt lite på mig eftersom gröten var slut. Men men hon tyckte det var ok med filmjölk och färska jordgubbar.

• S vali s

God morgon

Kazeer: Kul att dagen igår var trevlig

Här ligger Linn o sover men så fort hon har vaknat ska vi sätta oss i bilen och bege oss ut på äventyr

• MRSVi

God morgon.

Här ser det grått ut... jag hade tänkt greja lite i trädgården i dag.

• MRSVi
    S vali s skrev 2009-06-22 07:56:24 följande:
    God morgon Kazeer: Kul att dagen igår var trevlig Här ligger Linn o sover men så fort hon har vaknat ska vi sätta oss i bilen och bege oss ut på äventyr
    Vad ska ni på för äventyr?
Svar på tråden Kärringmaffian del 13