• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Kibell

Äntligen har jag lagt in alla kort i mappar. Bara börja lägga in på Bilddagboken

♥Älskar min Isabelle♥
  • Kibell

Just det, på planet hem satt förbundskaptenen i hockey, Bengt-Åke Gusatfsson, abkom oss

♥Älskar min Isabelle♥
  • S vali s
    Kibell skrev 2009-07-17 15:34:56 följande:
    Äntligen har jag lagt in alla kort i mappar. Bara börja lägga in på Bilddagboken
    Det tar sin lilla tid

Idag kom Joakims hyreskontrakt, from den 1/8 har han sitt boende i Linköping ordnat
    Han valde till slut ett rum i studentkorridor a 2400:-/m. Han hade tillräckligt med köpoäng för att ha chans på en etta men kände att det är bättre att ha så låg hyra som möjligt såhär i början, studiebidrag/lån blir man ju int direkt fet av
    Mao är det bara två veckor kvar tills han flyttar *skrämmande*
  • Kazeer

God eftermiddag!

Nu känns det som om det är dags att gå och lägga sig - jag är gigantiskt trött! Efter ultraljudet åkte jag hem till min mamma, eftersom Gustav var där. Stannade där i två timmar och sedan packade vi in oss, alla tre, i min lilla bil och åkte till Center Syd. I morgon ska vi fira mammas födelsedag och det var dags att köpa maten. Gustav var ganska rejält trött men skötte sig ändå bra på ICA. I början gick han med sin egen vagn men det var väldigt mycket folk i affären och han var lite oberäknelig så han fick sätta sig i den stora vagnen till slut. Och det hade han inget emot - som sagt, han var trött.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer

Svalis: Ja, hur är man funtad, när man lämnar sitt barn i bilen en varm dag... Det är så oerhört att jag inte vet vad jag ska säga

När det gäller uträkningen av hur långt gången jag är, så får sjukvården gärna räkna 11+5. Själv tänker jag hålla fast vid 12+5. Vid rutin-UL tänker jag protestera, om det blir lika galet då. Jag tänker i alla fall begära en förklaring. Gustav var ju tillväxthämmad, när han föddes...

• Kibell

Tvätten hämtad, ungarn ute, mitt huvud dunkar...tänkte vila en liten stund sedan inhandling av fredagsgott. Middag vet jaginte än var det blir...

♥Älskar min Isabelle♥
  • Caffreys
    Kibell skrev 2009-07-17 16:18:27 följande:
    Tvätten hämtad, ungarn ute, mitt huvud dunkar...tänkte vila en liten stund sedan inhandling av fredagsgott. Middag vet jaginte än var det blir...
    Jag har lagat Köttfärsås på fm, korvstroganoff innan tvättstugan. Till middag blir det kycklingwok och då gör jag en stor laddning och tar med resten för båtresan.
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-07-17 16:10:00 följande:
    Svalis: Ja, hur är man funtad, när man lämnar sitt barn i bilen en varm dag... Det är så oerhört att jag inte vet vad jag ska säga När det gäller uträkningen av hur långt gången jag är, så får sjukvården gärna räkna 11+5. Själv tänker jag hålla fast vid 12+5. Vid rutin-UL tänker jag protestera, om det blir lika galet då. Jag tänker i alla fall begära en förklaring. Gustav var ju tillväxthämmad, när han föddes...
    Jag påpekade x antal ggr att ul beräkningem inte kunde stämma men bm var benhård UL är det som gäller punkt slut {#lang_emotions_dreamer}
    Ja när sen Linn föddes så var hon ju extremt tillväxthämmad men barnläkaren på neonatalen var rätt övertygad om att beräkningen efter sm var det som stämde, Linn var mer som en 33+ veckors än 31+ vad det gällde mognaden men när hon väl var ute så spelade det ju ingen tarzan egentligen
    Det jag blev lite trött på var att det var så kliniskt, UL kan inte ha fel - jag visste ju på datumet när Linn var tillverkad
  • S vali s

Middag
    jag antar att det blir "asiaten" för vår del
    Vi ska se IceAge3 nu klockan halvsju och sen blir det sen middag 

• Kazeer
    S vali s skrev 2009-07-17 16:25:32 följande:
    Jag påpekade x antal ggr att ul beräkningem inte kunde stämma men bm var benhård UL är det som gäller punkt slut Ja när sen Linn föddes så var hon ju extremt tillväxthämmad men barnläkaren på neonatalen var rätt övertygad om att beräkningen efter sm var det som stämde, Linn var mer som en 33+ veckors än 31+ vad det gällde mognaden men när hon väl var ute så spelade det ju ingen tarzan egentligen Det jag blev lite trött på var att det var så kliniskt, UL kan inte ha fel - jag visste ju på datumet när Linn var tillverkad
    Precis så är det för oss den här gången - vi vet datumet och sedan kan läkarvetenskapen säga vad den vill.
Svar på tråden Kärringmaffian del 13