• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Kibell

Tjena Boppan!
    Allt väl?
    Vasd ska ni hitta på idag?

♥Älskar min Isabelle♥
  • modestyonly

Idag sov jag till 12, fick med mig en blondin hem igår, men vad sjutton, det är ju Pride

Idag ska jag försöka göra lite nytta hemma, så jag får lite mer ordning, har ju påbörjat en rensning, vilket innebär att det är saker överallt! Helst skulle jag behöva lägga upp lite auktioner också, men det finns ju gränser för vad man orkar med!!

• Kazeer

God eftermiddag!

Gustav och jag har varit i Lund och hjälpt mormor tömma sitt rum på jobbet. Hon är inne i sin sista semestervecka. Från och med nästa vecka är hon pensionär på heltid.

Vi fick jättegod lunch hemma hos mormor. Ångad kycklingfilé fylld med fetaost och färsk basilika. Till detta kokt potatis och en kall sås gjord på creme fraiche, dijonsenap, vitlök och oregano. Helt sanslöst gott!

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-07-29 13:41:11 följande:
    Idag sov jag till 12, fick med mig en blondin hem igår, men vad sjutton, det är ju Pride Idag ska jag försöka göra lite nytta hemma, så jag får lite mer ordning, har ju påbörjat en rensning, vilket innebär att det är saker överallt! Helst skulle jag behöva lägga upp lite auktioner också, men det finns ju gränser för vad man orkar med!!
    Tja varför inte en blondin
    Kazeer skrev 2009-07-29 14:54:11 följande:
    God eftermiddag!Gustav och jag har varit i Lund och hjälpt mormor tömma sitt rum på jobbet. Hon är inne i sin sista semestervecka. Från och med nästa vecka är hon pensionär på heltid.Vi fick jättegod lunch hemma hos mormor. Ångad kycklingfilé fylld med fetaost och färsk basilika. Till detta kokt potatis och en kall sås gjord på creme fraiche, dijonsenap, vitlök och oregano. Helt sanslöst gott!
    Låter supersmarrigt

Linn o jag tillbringade två timmar ute i skogen, klättrade på stenar, letade kottar och hade picknick - kort sagt vi hade jättemysigt
    När vi kom hem började Linn leka med sina ponnisar och jag satte igång att städa lite
    Joakim håller på att packa - mycke skräp har han
    Han hade fem flyttkartonger nere i garaget som stått orörda sen vi flyttade hit i okt -05, dessa fem minimerades till en o en halv efter en rensning
    Han hittade ett par skitsnygga ljusa chinos som vi köpte till min syrras bröllop sommaren 03 - satt fortfarande hur snyggt som helst. Joakim kände sig mycke nöjd med att ha "fått" ett par sprillans nya "finbrallor"
  • Kazeer
    stora storken skrev 2009-07-29 10:40:57 följande:
    God morgon.... Svalis: Jagkommer ihåg Kolmården just att man fick gå mycket...då hade vi endå bilen med in på området eftersom vi hade vårt funktionshindrade kontaktbarn med - man fick köra inne mellan olika stationer och gå där ifrån... Kibell: Det låtersom en hel dag på Grönan och att Bella haft hur kul som helst... Kazeer: Wille är oxå inne i en period där alla "små"kryp är så spännande... Här har vi t ex snigelstudie...
    Gustav är lite kluven, när det gäller småkryp. Jag visade honom en nyckelpiga igår (den kröp på min hand). Först var Gustav nästan rädd för den. Sedan tog nyfikenheten över. När den flög iväg, tyckte han att det var helt fantastiskt.
    Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-07-29 16:44:14 följande:
    Jag har inte fått mycket gjort alls idag,, men dagen är ju inte slut än
    ... och när den här dagen tar slut så kommer det en morgondag
  • modestyonly
    S vali s skrev 2009-07-29 18:13:15 följande:
    ... och när den här dagen tar slut så kommer det en morgondag
    Viserligen, men då jobbar jag
    Men jag har börjat göra lite nytta iaf...plockar lite leksaker!
    Tänkte göra köttfärssås, men så fattas tomatsås...varken krossade eller passerade hemma, orkar inte gå till Ica, så jag får väl tänka om..pannbiff kanske..
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-07-29 18:24:52 följande:
    Viserligen, men då jobbar jag Men jag har börjat göra lite nytta iaf...plockar lite leksaker!Tänkte göra köttfärssås, men så fattas tomatsås...varken krossade eller passerade hemma, orkar inte gå till Ica, så jag får väl tänka om..pannbiff kanske..
    Pannbiff e gott

Ibland undrqar jag lite över folk, varför överhuvudtaget låtsas man vara intresserad när allt som sägs ändå bara går in genom ena örat o ut genom det andra
    Senast nu i helgen pratade jag mycke, öänge o ingående om att vi ska "renovera" dvs slå ut väggen mellan Anna o Joakims rum och at vi ska sätta fart så fort Joakim hjar flyttat, dvs på söndag.
    Vi disjuterade färger, golv, bäddsoffor... ja name it och hon var mycke engagerad i diskussionen och kom med synpunkter osv.
    I dag stod vi o pratade igen, jag berättade att J håll på att packa ner sina grejer
    - Men det är väl inte så bråttom? Hans rum kan väl stå ett tag så han har någonstans att vara om han kommer hem en helg eller så...
    - Vi ska ju börja fixa till ar4betsrummet så fort han flyttar
    - Va Ska ni renovera
    Ja, det var typ fyra dagar sen vi satt och pratade om det {#lang_emotions_dreamer} Allvarligt, jag skiter i om hon har koll på vad vi ska göra här hemma men ibland får jag känslan av att folk bara pratar utan att lyssna och det är rätt trist tycker jag, då ägnar jag hellre den tiden till något annat...
  • modestyonly
    S vali s skrev 2009-07-29 19:18:52 följande:
    Pannbiff e gott Ibland undrqar jag lite över folk, varför överhuvudtaget låtsas man vara intresserad när allt som sägs ändå bara går in genom ena örat o ut genom det andra Senast nu i helgen pratade jag mycke, öänge o ingående om att vi ska "renovera" dvs slå ut väggen mellan Anna o Joakims rum och at vi ska sätta fart så fort Joakim hjar flyttat, dvs på söndag.Vi disjuterade färger, golv, bäddsoffor... ja name it och hon var mycke engagerad i diskussionen och kom med synpunkter osv.I dag stod vi o pratade igen, jag berättade att J håll på att packa ner sina grejer- Men det är väl inte så bråttom? Hans rum kan väl stå ett tag så han har någonstans att vara om han kommer hem en helg eller så...- Vi ska ju börja fixa till ar4betsrummet så fort han flyttar- Va Ska ni renovera Ja, det var typ fyra dagar sen vi satt och pratade om det  Allvarligt, jag skiter i om hon har koll på vad vi ska göra här hemma men ibland får jag känslan av att folk bara pratar utan att lyssna och det är rätt trist tycker jag, då ägnar jag hellre den tiden till något annat...
    Det blev en improviserad köttfärssås, som saknade både tomatsås och vitlök, men med hackade förska tomater, en massa kryddor och en skvätt grädde, så blev den väldigt god, tillsammans med dinkelpasta!! resten av köttfärsen blev tacokryddad och går nog åt under veckan, när jag jobbar!!

Trist med folk som bara låtsas lyssna, men allvarligt om man snackat så djupgående om renoveringen, måste man nog vara lite koko om inget fastnat i huvudet!!
Svar på tråden Kärringmaffian del 13