• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Caffreys

Hej hå.

Ska strax iväg med dotter till mormor där hon ska tillbringa två nätter. Ikväll stundar vuxenliv för mig, ska fira en polares födelsdag.

• S vali s

Hoppas ni alla haft en skönm söndag

Vi har haft syrran med familje här idag, grillade ribs och skinkstek och till det åt vi unbgsbakad färskpotatis med coleslow & sallad
    Till efterrätt blev det en smulpaj med jordgubbar & rabarber o vaniljsås

Nu sitter vi o spanar på "Alvin & gänget" på tv, Linn vrider sig av skratt

• Kazeer

Jag har tillbringat i stort sett hela dagen på soffan. Den här huvudvärken verkar inte vilja ge med sig. Funderar på att ringa BM i morgon för att få kolla blodtryck och vätskebalansen.

Gustav sov bara knappt sex timmar i natt och framåt eftermiddagen var han ordentligt trött. Han sov hos mig i soffan i nästan fyra timmar - så mysigt! {#lang_emotions_heart}

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer

Mats var och handlade i eftermiddags och kom hem med 10 st 200-g Marabou chokladkakor Han sa att han trodde att jag ville ha det Ja, med tanke på de mängder choklad jag har satt i mig de senaste månaderna - not! - så varför inte...

• S vali s
    Kazeer skrev 2009-07-26 20:42:19 följande:
    Mats var och handlade i eftermiddags och kom hem med 10 st 200-g Marabou chokladkakor Han sa att han trodde att jag ville ha det Ja, med tanke på de mängder choklad jag har satt i mig de senaste månaderna - not! - så varför inte...
    Det kommer att spruta choklad ur öronen på dig

När Linn var hos syrran så lekte hon mkt med sin 8åriga kusin, samma sak idag när dom var här
    Allra skönast är docj kusinens kommentar om Linn - Det är helt okey att leka med Linn, hon är liten men smart
  • Kazeer
    S vali s skrev 2009-07-26 21:12:13 följande:
    Det kommer att spruta choklad ur öronen på dig När Linn var hos syrran så lekte hon mkt med sin 8åriga kusin, samma sak idag när dom var här Allra skönast är docj kusinens kommentar om Linn - Det är helt okey att leka med Linn, hon är liten men smart
    Det var en fin kommentar.

Granntjejen, som ska börja sexan, är här och leker med Gustav dagarna i ända . Gustav tycker verkligen om henne och blir nästan otröstlig, när hon ska gå hem.
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-07-26 21:18:02 följande:
    Det var en fin kommentar.Granntjejen, som ska börja sexan, är här och leker med Gustav dagarna i ända . Gustav tycker verkligen om henne och blir nästan otröstlig, när hon ska gå hem.
    Skönt att ha en "lekkompis" och sen spelar ju åldern egentligen ingen roll

Linn somnade på soffan för en timme sen, Mysan har korvat ihop sig tätt intill henne, det ser riktigt supermysigt ut
  • Kazeer
    S vali s skrev 2009-07-26 21:20:25 följande:
    Skönt att ha en "lekkompis" och sen spelar ju åldern egentligen ingen roll Linn somnade på soffan för en timme sen, Mysan har korvat ihop sig tätt intill henne, det ser riktigt supermysigt ut
    {#lang_emotions_heart}

Trots maratonsovstunden i eftermiddags var inga problem att natta Gustav strax efter åtta.
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-07-26 21:26:21 följande:
    Trots maratonsovstunden i eftermiddags var inga problem att natta Gustav strax efter åtta.
    Skönt att han somnade i tid ändå

Linn var ju uppe sent igår pga av 60årsfesten, vi trodde hon skulle sova till halvnio som vanligt men... kvart över sju vaknade hon *suck*

I morrn ska jag o Linn till barnläkarmottagningen för att mäta o väga henne, jag hade ett svagt minne av att vi skulle droppa in för att göra det men... ja tiden går o när jag pratade med dom för ett par veckor sen konstaterade sköterskan att läkaren i nov. 2007 hade skrivit att vi skulle komma förbi om ca 6mån {#lang_emotions_surprised}
    Så... ja det är väl dags
  • Kazeer

Jag skulle vilja få Gustav mätt. Viktmässigt har han stått stilla i flera månader på 14-14,5 kg men jag har en stark känsla av att han har vuxit på längden. Nästa BVC-besök är först i mars nästa år...

Svar på tråden Kärringmaffian del 13