Kärringmaffian del 13
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
Dags för ny tråd mina kära vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
Jag har hämtat Gustav och det var plötsligt högsommarvarmt ute. Jag skulle behöva ta en dusch.
Började bädda rent i vår säng men det är så varmt att jag håller på att rinna bort. Tog en paus och hamnade vid datorn. Men nu är det dags att vara duktig igen. Sängen ska bäddas klart och sedan ska det bli middag.
Halloj... Idag har det inte varit en bra dag.
Länstyrelsen kom o hälsade på-deras djurskyddsinspektörer.
Det visade sig att mellan 10-15 stycken här i byn, räknade inte påskrifterna, har anmält mig till soc o till djurinspektören.
En utav punkterna till varför jag missköter hundarna är att jag ofta åker till skogen med dem...
Chili hoppade ut ur bilen en gång när jag hade myggjakt-bilen stod stilla-jag upptäckte det när jag kom hem o åkte tillbaka till skogen o hämtade henne. -Det var också en punkt.
De har även anmält mig till socialen... Som ska komma hit på torsdag...
Jag haffade första bästa människa på listan o frågade vad i h-vete det var frågan om.
Jag är en människa det går att prata med mig.
Ja o som väntat så hade de ingenting att anmärka på när det gäller min djurhållning. Djuren är superfina o välskötta..
Jag blir så jefla trött o ledsen.
Det är en mina närmaste grannar som ordnat det lilla uppropet, men det jag undrar är varför människor sätter sin signatur på ett papper med bara hörsägen som källa...
Jag kommer i alla fall att be både djurinspektören o soc att de skickar en kopia på anmälan med "ingenting att anmärka på" skrivet o sedan kommer jag att kopiera upp dem o hänga upp dem på byns alla anslagstavlor....
Heisan: Det måste vara himla jobbigt att bo på ett sånt litet ställe, när dom håller på så!!!
Du får ta ett allvarligt samtal med den eller dom som du tror eller vet är dom som startar upp det hela!!!