• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • S vali s
    stora storken skrev 2009-08-31 20:14:23 följande:
    Svalis: Det är väl för tur...att få vila ögonen i alla fall...
    Lite valuta för pengarna
  • S vali s

Efter tandläkarbesöket tog min man o jag en liten sväng i Täby C, efter en halvtimme kunde vi konstatera att trots att vi var där utan Linn hade vi inhandlat 3presenter till henne
    En av dom fick hon nu ikväll "Stora Varför då" boken

• S vali s

Paul o Linn leker med Linns My Little Pony, tydligen är det ponnykalas på gång och Paul försöker lite pedagogiskt uppfostra sin dotter att gästerna inte alls behöver ha paket med sig.
    Linn i sin tur blir sur på ponnisarna som kommer utan present till den som fyller år

• stora storken
    S vali s skrev 2009-08-31 20:28:00 följande:
    Paul o Linn leker med Linns My Little Pony, tydligen är det ponnykalas på gång och Paul försöker lite pedagogiskt uppfostra sin dotter att gästerna inte alls behöver ha paket med sig.Linn i sin tur blir sur på ponnisarna som kommer utan present till den som fyller år
    ♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
  • Kazeer

God kväll!

Den här dagen har gått i illamåendets tecken Jag har mått pyton och varit dödstrött. Ingen bra kombination, när man har en 2,5-åring hemma hela dagen. Det är ingen överdrift att säga att det var skönt, när Mats kom hem.

Nu sover Gustav i alla fall. Jag har satt in alla Mats DVD-filmer i de nya "DVD-väskorna". Fyra stora pappkassar med gamla fodral ska till soptippen. Det är så skönt att vara av med dem.

BF jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer

Svalis: Att spendera pengar hos tandläkaren är ungefär lika roligt som att spendera pengar hos bilverkstan Dessutom är tandläkaren obehaglig att gå till ... oavsett om han är snygg eller inte

• S vali s

kazeer: Hoppas att morgondagen blir bättre

• Kazeer
    MRSVi skrev 2009-08-31 17:19:51 följande:
    Det sket sig, eftersom ram/konstaffären där jag tänkte få min bild monterad var stängd... men vi hade trevligt ändå, o tar en sväng till galleriet på onsdag istället. Det ligger en grisfarm i närheten som kanske kunde vara kul att titta in till.Anton o Alice tyckte förstås att det var vansinnigt skoj att åka brandbil... o att titta på en massa fordon. Anton köpte en brandbil, o Alice köpte en flodhäst som hon har döpt till Ugly. Vi åt lunch där för 8 pund för alla fyra, så maken blev glad han också.Strålande väder har vi dessutom, vilket förstås bidrog till att det blev en lyckad dag.
    Bättre lycka på onsdag!
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-08-31 20:46:24 följande:
    Svalis: Att spendera pengar hos tandläkaren är ungefär lika roligt som att spendera pengar hos bilverkstan Dessutom är tandläkaren obehaglig att gå till ... oavsett om han är snygg eller inte
    Den här snyggingen får det absolut att kännas mindre obehagligt

Jag har verkligen ett I-landsproblem nu ikväll - jag är vrålhungrig
    Idag o imorgon är det enbart flytande som gäller - hur kul är det att dricka soppa när man helst vill sätta tänderna i en hamburgare, en knäckemacka eller vad som helst bara man får tugga
  • Kazeer
    stora storken skrev 2009-08-31 19:56:19 följande:
    Tandläkare är aldrig kul.... Jo allt är väl....vår chef var hos oss idag och körde lite info. ang svininfluensa - gammal "tugg"...och inga svar på vnliga frågor så som att vad gör vi om en hel grupp lägger sig - kunden blir sjuk...mm...Vi upptäckte ganska så snart att vårt företag har ingen plan över huvudtaget.....de är kul när frågorna haglar över oss....
    När det gäller svininfluensan, har jag en fråga som jag verkligen ska försöka få besvarad. Vad skiljer det nya vaccinet från andra influensavaccin? Naturligtvis är en skillnad den "verksamma ingrediensen", som ska skydda en mot just den influensa man vaccinerar sig mot. Men resten av vaccinet, är det samma "bas" som hos andra influensavaccin?

Jag har väl i stort sett bestämt mig för att jag ska vaccinera mig men jag skulle gärna vilja ha svar på den funderingen, innan jag bestämmer mig helt. Jag ska fråga min BM om hon vet. Annars borde man kunna maila Läkemedelsverket eller kanske krisinformation.se.
Svar på tråden Kärringmaffian del 13