• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-09-03 21:59:46 följande:
    Ja, visst kan det vara så. Även om det verkade väldigt tydligt att det är en pojke, så sa BM att det går ju inte att vara 100% säker.
    Oftast så "läser" dom ju UL rätt, man får ha den där lilla felprocenten som en extra krydda
  • Kazeer
    S vali s skrev 2009-09-03 22:03:39 följande:
    Oftast så "läser" dom ju UL rätt, man får ha den där lilla felprocenten som en extra krydda
    Jag har fått för mig att det är lättare att se om det är en pojke än om det är en flicka. Om något sticker ut, så är det stor sannolikhet att det är en pojke. Om det inte sticker ut något, så kan det vara en flicka men också en pojke som gömmer de vitala delarna.

När Gustav föddes, var Mats så övertygad om att det var en flicka och jag hade börjat tro på honom. Fast innerst inne var jag lika övertygad om att det var en pojke. I Mats släkt simmar pojkspermierna helt enkelt snabbast. Mats pappa hade en bror. Mats har en bror. Mats bror har en son. Därför misstänkte jag att detta också skulle vara en pojke men tänkte att vi kanske hade kunnat besegra oddsen genom att ha tillverkning före äl. Men det sket sig...
    BF jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer

Nu ska jag uppsöka sängen. Trött. Får se om det finns någon plats för mig där. Stella och Saba har i alla fall inte intagit sina platser där ... än .. så det finns hopp.

God natt!

• S vali s
    Kazeer skrev 2009-09-03 22:11:17 följande:
    Jag har fått för mig att det är lättare att se om det är en pojke än om det är en flicka. Om något sticker ut, så är det stor sannolikhet att det är en pojke. Om det inte sticker ut något, så kan det vara en flicka men också en pojke som gömmer de vitala delarna.När Gustav föddes, var Mats så övertygad om att det var en flicka och jag hade börjat tro på honom. Fast innerst inne var jag lika övertygad om att det var en pojke. I Mats släkt simmar pojkspermierna helt enkelt snabbast. Mats pappa hade en bror. Mats har en bror. Mats bror har en son. Därför misstänkte jag att detta också skulle vara en pojke men tänkte att vi kanske hade kunnat besegra oddsen genom att ha tillverkning före äl. Men det sket sig...
    När mina kompisar fick sin son sa bm efteråt att tjejer ibland kan vara "svullna" så att det ser ut som om dom har en snopp...

Sov nu gott
  • MRSVi
    Kazeer skrev 2009-09-03 22:42:14 följande:
    Nu ska jag uppsöka sängen. Trött. Får se om det finns någon plats för mig där. Stella och Saba har i alla fall inte intagit sina platser där ... än .. så det finns hopp.God natt!
    Sov gott!
  • S vali s

Ramlade in i en tråd där folk "namndroppar" kändisar dom på ett eller annat sätt har mött och jag blir helt mållös och finner det rätt roande att vuxna människor facineras av "kändisar" så till den milda grad att de känner ett behov av att tala om "Jag känner X" "Jag har varit på party med Y" "Jag har serverat Z" "Jag stod brevid XX"......

Om en fjortonåring tyckte att det var lite cool och ville dela med sig skulle jag förstå men här pratar vi vuxna människor, borde man inte ha passerat det stadiet då  

• Heisan

Halloj, jag somnade vid halv nio o det medföljde att Emma sover i soffan, att Sandra väckte mig för läxförhör o skällde på mig att hundarna skulle ut-men jag somnade om, vaknade tre skulle ta bilen till macken o tanka-den liggen tvärsöver gatan-fick soppatorsk o så är det en lite uppåtlutning som gjorde att jag inte kunde putta bilen hela vägen till pumpen...
    Nåväl-hem o hämta petflaska o sedan tanka, ut i skogen en snabbis, in hit en snabbis o nu ska jag tillbaka till värmen brevid Lynnen.

Hon som alltid velat sova ensam i sin säng vill nu bara sova i min säng-brevid mig...

• Kazeer

God morgon!

Vaknade ett par gånger under natten men tycker ändå att jag har sovit riktigt gott.

Jag har precis skrivit ett gratulationskort till min "faster" som fyller 70 år på måndag. Det var på uppdrag från min pappa. Han ansvarar för presentköpet. Det är alltid så pirrigt att skriva gratulationskort på någon annans uppdrag. Tänk om jag skulle skriva fel! Men det gjorde jag inte. Mats ska ta med sig kortet och lägga i pappas brevlåda idag.

• Kazeer
    S vali s skrev 2009-09-03 23:03:13 följande:
    När mina kompisar fick sin son sa bm efteråt att tjejer ibland kan vara "svullna" så att det ser ut som om dom har en snopp... Sov nu gott
    Där ser man. Ja, vi får väl ha lite tålamod...

Jag är bara så glad över att jag hade rätt i min förmodan att det inte spelar någon roll vad det blir. När jag väntade Gustav var jag lite orolig för att jag skulle bli besviken att det blev en pojke ... och det var samma sak nu. Men nu vet jag att jag blir lika glad vilket som.
  • Kazeer
    Heisan skrev 2009-09-04 04:26:49 följande:
    Halloj, jag somnade vid halv nio o det medföljde att Emma sover i soffan, att Sandra väckte mig för läxförhör o skällde på mig att hundarna skulle ut-men jag somnade om, vaknade tre skulle ta bilen till macken o tanka-den liggen tvärsöver gatan-fick soppatorsk o så är det en lite uppåtlutning som gjorde att jag inte kunde putta bilen hela vägen till pumpen...Nåväl-hem o hämta petflaska o sedan tanka, ut i skogen en snabbis, in hit en snabbis o nu ska jag tillbaka till värmen brevid Lynnen.Hon som alltid velat sova ensam i sin säng vill nu bara sova i min säng-brevid mig...
    Nu blev jag trött igen...
Svar på tråden Kärringmaffian del 13