• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-09-04 10:32:22 följande:
    Jag förstår att du är irriterad men tänk positivt, du får träffa din pappa Och... jo jag kan ha rätt kort minne. Min farfar hävdar att det handlar om intresse eller snarare brist på intresse när man glömmer
    Din farfar är en klok man. Min man har löjligt dåligt minne, han har varit o fått huvuet undersökt i Cambridge, o gjort en massa minnestester, o de har kommit fram till att det är INGET fel på hans minne... o konstigt nog verkar han inte ha några problem i jobbet, eller vad det gäller fotbollsfakta. Ointresse, helt klart. Jag tror han bara kopplar bort ljudet ibland när jag pratar med honom.
  • Kazeer
    MRSVi skrev 2009-09-04 11:16:54 följande:
    Hmm, vad kan han göra för att få dig glad igen... ta med sig dyr choklad hem?
    Det hade ju varit något...

Nu har ilskan runnit av mig och han har suttit i möte hela förmiddagen, så jag kunde inte ringa och skälla på honom Nu kan jag vara lite mer sansad, när jag pratar med honom om det, när han kommer hem ... och det känns bra
    BF febr-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer

Ibland går klockan långsamt. Jag sitter och väntar på att klockan ska bli 13 så att jag kan ringa min BM och boka in nästa besök.

Jag försökte ringa direkt efter RUL igår ... och blev ganska irriterad på kuppen. För det första kom telefontiden inte igång förrän kl 13.10 och för det andra så hade de ett gammalt meddelande på telefonsvararen (det gällde hur mottagningen var upplagd under sommarens semestrar).

När telefontiden sedan kom igång var det så många som ringde att jag uppmanades att försöka senare ... men det kan jag ju inte lasta BM för

Jag hoppas på bättre tur idag...

• S vali s
    MRSVi skrev 2009-09-04 11:19:37 följande:
    Din farfar är en klok man. Min man har löjligt dåligt minne, han har varit o fått huvuet undersökt i Cambridge, o gjort en massa minnestester, o de har kommit fram till att det är INGET fel på hans minne... o konstigt nog verkar han inte ha några problem i jobbet, eller vad det gäller fotbollsfakta. Ointresse, helt klart. Jag tror han bara kopplar bort ljudet ibland när jag pratar med honom.
    Intresset för det som ska kommas ihåg spelar en stor roll
    Kazeer skrev 2009-09-04 11:21:58 följande:
    Ibland går klockan långsamt. Jag sitter och väntar på att klockan ska bli 13 så att jag kan ringa min BM och boka in nästa besök.Jag försökte ringa direkt efter RUL igår ... och blev ganska irriterad på kuppen. För det första kom telefontiden inte igång förrän kl 13.10 och för det andra så hade de ett gammalt meddelande på telefonsvararen (det gällde hur mottagningen var upplagd under sommarens semestrar).När telefontiden sedan kom igång var det så många som ringde att jag uppmanades att försöka senare ... men det kan jag ju inte lasta BM för Jag hoppas på bättre tur idag...
    BM mottagningen där jag gick när jag väntade Linn var helt suverän - inga telefontider utan man ringde en telefonsvarare och sa vilken bm man hade och sitt telefon nr och sen ringde bm upp så fort hon kunde, jag behövde aldrig vänta längre än en kvart
  • Kazeer
    S vali s skrev 2009-09-04 11:29:06 följande:
    Intresset för det som ska kommas ihåg spelar en stor roll BM mottagningen där jag gick när jag väntade Linn var helt suverän - inga telefontider utan man ringde en telefonsvarare och sa vilken bm man hade och sitt telefon nr och sen ringde bm upp så fort hon kunde, jag behövde aldrig vänta längre än en kvart
    Det låter som ett suveränt arrangemang.
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-09-04 11:34:21 följande:
    Det låter som ett suveränt arrangemang.
    Det var kanon.... BM mottagningen var privat, dom jobbade effektivt {#lang_emotions_money_mouth}
  • Kazeer
    S vali s skrev 2009-09-04 11:43:06 följande:
    Det var kanon.... BM mottagningen var privat, dom jobbade effektivt
    Jag tänkte faktiskt fråga om det var en privat mottagning. Misstänkte nästan det...
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-09-04 11:48:32 följande:
    Jag tänkte faktiskt fråga om det var en privat mottagning. Misstänkte nästan det...
    Det fanns mycke som var bra, men ochså en hel del som var rent ut sagt skit...
    Jag var hos deras läkare fyra dgr innan jag blev inlagd på DS, utan att ens ta blodtryck eller göra ngn annan undersökning konstaterade hon att "det kan vara lite jobbigt att vara gravid när man är i din ålder, jag sjukskriver dig fram t.o.m förlossning..."
    Som sagt, ett par dagar senare var jag inlagd med rätt allvarliga symptom. Det hjälpte ju föga att min bm sen försvarade det hela med att det var en "sommarvikarie" och att jag hamnat mellan två stolar...
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-09-04 11:59:09 följande:
    Det fanns mycke som var bra, men ochså en hel del som var rent ut sagt skit...Jag var hos deras läkare fyra dgr innan jag blev inlagd på DS, utan att ens ta blodtryck eller göra ngn annan undersökning konstaterade hon att "det kan vara lite jobbigt att vara gravid när man är i din ålder, jag sjukskriver dig fram t.o.m förlossning..."Som sagt, ett par dagar senare var jag inlagd med rätt allvarliga symptom. Det hjälpte ju föga att min bm sen försvarade det hela med att det var en "sommarvikarie" och att jag hamnat mellan två stolar...
    Cool, kanske jag kan få sommarjobb där nästa sommar?! Om de nu inte har så höga krav på sommarvikarierna...
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-09-04 12:02:25 följande:
    Cool, kanske jag kan få sommarjobb där nästa sommar?! Om de nu inte har så höga krav på sommarvikarierna...
    Bara att söka på

Igår frågade kompisens 5 1/2åriga dotter hur många år jag var, när jag svarade 44 stirrade hon på mig och sa sen
    - Ojdå, det var verkligen jättegammalt!!!

Av barn o alkisar får man höra sanningen
Svar på tråden Kärringmaffian del 13