Flicka88 skrev 2009-06-08 23:51:20 följande:
Absolut. Men att säga att dom gifter barnet får i sig via aklohol, tobak och droger skulle vara mindre skadliga är inget annat än en stor LÖGN.
Blanda inte in alkohol och droger (antar att du menar narkotika när du srkiver droger). Det är det väl ändå ingen som skrivit något om?! Och vad har du för belägg för att det är en lögn att det är värre för ett foster om mamman får abstinens+stress+ ångest+oro+depression än nikotin?!
Anonym (snusaren) skrev 2009-06-08 23:58:57 följande:
Ärligt talat så tycker jag inte att man är redo att skaffa barn om man inte kan sluta snusa. Oavsett hur jobbigt det är och hur dåligt man mår utan snuset och nikotinet så är man inte mogen för det helt enkelt om man väljer (för det är ett val man gör) att fortsätta snusa under en graviditet.
Folk som har panikångest då? Medicineras för depression? Har anlag för alkoholism? Är sjuka på så sätt att dom MÅSTE äta medicin som kan vara skadlig för fostret under graviditeten? Ska inte dom heller skaffa barn? Seriöst....
Flicka88 skrev 2009-06-08 23:36:17 följande:
Anonym (snusare) skrev 2009-06-08 22:28:49 följande:
Och som sagt så KAN man krocka när man kör bil. Men jag antar att du aldrig skulle låta ditt barn åka utan bälte trots att risken är liten att en olycka sker?
Nej, jag skulle inte låta mitt barn åka bil utan bälte. Men jag låter henne åka bil, och hon kan ju likförbannat dö hur mkt bälte hon än har.
Jag förstår riskerna av att fortsätta snusa under graviditeten. Förstår DU riskerna av att sluta? För det finns ju risker med båda.