• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • mage06
    mammaninna skrev 2009-06-11 22:41:43 följande:
    mage: hur mkt är 500 pund?? för det var väl det den ena kostade??
    7500?
    mammaninna skrev 2009-06-11 22:42:54 följande:
    förresten sa jag till M att om det blir nåt med "ni vet vad" så MÅSTE vi ju åka till köpenhamn på inspirationsresa..
    Ja men det är ju givet
    jakthustru skrev 2009-06-11 22:48:44 följande:
    mage: Jag har hittat textilsladdar, både tvinnade och enkla. På byggfabriken i malmö (de har ju webshop också) för 45:-/meter. (Lägger tråden under favoriter)
    Tack!
    misak skrev 2009-06-11 23:13:22 följande:
    Ja vad är min stil? Den tredje som MWE visade gillade jag, men jag är lite harig när det gäller att beställa från utlandet.
    Ja, den var fin!
  • mammaninna

mage: 7500:- ?? jaså, du lyste röd alldeles nyss..

• mage06
    mammaninna skrev 2009-06-11 23:27:36 följande:
    mage: 7500:- ?? jaså, du lyste röd alldeles nyss..
    Är det inte gånger 15?
  • mammaninna
    mage06 skrev 2009-06-11 23:29:18 följande:
    Är det inte gånger 15?
    det är väl inte helt osannolikt att den kostar så mkt.. jag vill ju ha den..
  • mage06
    mammaninna skrev 2009-06-11 23:14:52 följande:
    nä, nu blommar det! nu har mage gått å lagt sig.. *fniss*
    Ha, ha, missade det! Jag vill faktiskt gå och lägga mig men det sitter två män i min soffa och det är ju där jag sover *skratt*
  • mariaw
    mammaninna skrev 2009-06-11 22:41:43 följande:
    mage: hur mkt är 500 pund?? för det var väl det den ena kostade??
    Lampan kostar 50 pund plus frakt och pundet står nu i 12,50 kr vilket innebär 625 plus frakt.

Visst är det lite jobbigt att beställa från utlandet, men jag har gjort det några gånger utan problem... Dock ej någon av dessa lampor men den tredje står på listan över vill ha saker...
  • LinaoMatilda

Så fina lampor! Bra med tips på saker från UK. Då min man jobbar där så behöver jag tips på saker han kan ge åt mig när han kommer hem igen

• Anton2005
    LinaoMatilda skrev 2009-06-12 08:59:26 följande:
    Så fina lampor! Bra med tips på saker från UK. Då min man jobbar där så behöver jag tips på saker han kan ge åt mig när han kommer hem igen
    Hi hi bra där...klart du måste ha presenter att önska dig när han jobbar borta så mkt :)
  • Anton2005

Jag håller på att bli lite smått tokig av alla baciller här hemma. Jag är sjuk och anton har fått ögonfluss den enda som är pigg är lilla algot och han är precis överallt så man får ju inte direkt vila.

Igår fick jag boken ljust och lantligt av mamma och gud vilken härlig bok. Så den hoppas jag att jag får mer tid att bläddra i idag. Jag fick den som lite förtidig födelsedagspresent och hade även själv beställt ett x så nu funderar jag på att köpa sommarens söta ist. Någon här som har den?

• Kaktus76

Anton: Så trist att vara sjuk och hängig,en liten tröst i allt elände är kankse att det inte är strålande sol ute iaf..*gäller att se det positiva i det negativa*

Har också funderat på att köpa den,har sett den i div bloggar och där har den varit omtyckt!

Svar på tråden Vitt lantliv - del 3