• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • Anton2005
    mwe skrev 2009-06-12 14:10:15 följande:
    Fick igår både böckerna ljust och lantligt och sommarens söta som båda är otroligt fina och inspirerande böcker. Sommarens söta innehåller recept på en massa nya bakverk och efterrätter och flera av dem tänkte jag prova framöver... Med andra ord en bra bok om man gillar bakverk...När är din födelsedag?Hoppas ni blir friska snart!Själv har jag precis kommit hem från jobbet och ett besök till frissan väntar...
    Jag fyller 1 juli så det är ju några veckor kvar, men mamma åker ner till Strömstad och är där hela sin semester därför fick jag boken innan :)
    Hade tänkt knatat upp till stan idag och köpa sommarens söta men jag och Anton har legat nerbäddade hela dagen. Vi fick även ställa in middagen i kväll
  • Anton2005

Åh va fina lampor ni visar. Jag köpte på mig 3 stycken av de där vita (vet inte vad de kallas) som ikea reade ut när de skulle utgå. Har sett dem i många bloggar och tycker de är så fina men vet inte vart jag ska ha mina så nu ligger de nedpackade :)

• mariaw

Har precis lagt ut lite bilder på vårt kök i min blogg och skulle behöva ha lite hjälp med val av lampa ovanför köksbordet. Har ju funderat på en lampa från England i creme färg från Pedlars, men är osäker på om man kommer att tröttna... Någon med tips på en passande lampa???
    Bloggen är www.inredningivittgammaltonytt.blogspot.com

• Anton2005
    mwe skrev 2009-06-12 15:18:49 följande:
    Har precis lagt ut lite bilder på vårt kök i min blogg och skulle behöva ha lite hjälp med val av lampa ovanför köksbordet. Har ju funderat på en lampa från England i creme färg från Pedlars, men är osäker på om man kommer att tröttna... Någon med tips på en passande lampa???Bloggen är www.inredningivittgammaltonytt.blogspot.com
    Har du bild på lampan du har tänkt dig? Va precis inne i bloggen o kikade...ser jätte fint ut
  • mariaw
    LinaoMatilda skrev 2009-06-12 08:59:26 följande:
    Så fina lampor! Bra med tips på saker från UK. Då min man jobbar där så behöver jag tips på saker han kan ge åt mig när han kommer hem igen
    Tänkte bara tipsa om en av mina favoritdesigner från just England, Caroline Zoob. Hon arbetar i allt från keramik till textil och här är länken till hennes hemsida/ webshop www.carolinezoob.com/shop/ . Tyvärr kan man inte beställa till Sverige, men har man turen att känna någon i UK el någon som åker dit då och då kan man ju göra en beställning om man vill...
  • mariaw
    Anton2005 skrev 2009-06-12 15:22:41 följande:
    Har du bild på lampan du har tänkt dig? Va precis inne i bloggen o kikade...ser jätte fint ut
    Ja, här kommer länken... www.pedlars.co.uk/page_1819.html Finns att välja i creme... Vad tror du?
  • Anton2005

Jag sitter och funderar på om jag ska skicka ivägen en beställning med saker från julias butik...lite tröstshopping eftersom vi är sjuka :) Vill ha de där sifferformarna till alla kalas vi har under sommaren

Svar på tråden Vitt lantliv - del 3