• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • mariaw

Tjock kulan skrev 2009-07-09 22:35:18 följande:

HejsanKikar in för att fråga om någon vet var man kan få tag på dessa knalliga små ögonkarameller från Lisbeth Dahl? Nordljus hade dom för men de finns inte kvar i deras sortiment, finns i turkos oxå, tack på förhand.
    Håller med om att glassformarna är otroligt fina. Kikade runt på Google igår och tyvärr verkar de ha funnits till försäljning förra sommaren...
  • Kaktus76

Godmorgon!!!

Usch vilket trist väder...regnar och blåser som bara den...en riktig innedag

Ser att ni pratat fina gummistövlar och det passar ju verkligen nu....
    Solen skulle visst komma tillbaka på lördag,men inte bli så varmt,hoppas på det....

Nu blir det till att roa sonen...pusseldags visst

Ha en toppendag trots det trista vädret...

• misak

Villa Nordåker skrev 2009-07-09 20:41:20 följande:

Inte en aning, jag googlade och hittade en återförsäljare i Gbg och det passar bra eftersom jag ska dit på tisdag.  Jag har sett i några svenska webbutiker att det kostar drygt 1000kr.
    ja ingen rea på dem inte
  • Sagalin

Nu har jag varit och provat Hunter stövlar i en Boomerangbutik. Där kostade de 1099kr.
    De är jättesköna, känns inte alls som en gummistövel.
    Jag vet inte om jag ska ha stl 38 eller 39.
    raggsocka eller det fodret som man kan köpa till.
    Stl 39 var ca 2cm högre i skaftet så de blev nästan lite väl höga (är 165cm lång) men då skulle en socka få plats.
    Det var Hunter Orginal som jag provade.

Men jag bara måste ha ett par!

Men det blir till att beställa på nätet, vill inte punga ut 1099kr.

• misak

Villa Nordåker skrev 2009-07-10 19:07:41 följande:

Nu har jag varit och provat Hunter stövlar i en Boomerangbutik. Där kostade de 1099kr.De är jättesköna, känns inte alls som en gummistövel.Jag vet inte om jag ska ha stl 38 eller 39. raggsocka eller det fodret som man kan köpa till.Stl 39 var ca 2cm högre i skaftet så de blev nästan lite väl höga (är 165cm lång) men då skulle en socka få plats.Det var Hunter Orginal som jag provade.Men jag bara måste ha ett par!Men det blir till att beställa på nätet, vill inte punga ut 1099kr.
    vilken storlek har du i "vanliga skor"? Är de stora eller små i storlekarna?
  • anjis78
    misak skrev 2009-07-10 20:50:27 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-07-10 19:07:41 följande: vilken storlek har du i "vanliga skor"? Är de stora eller små i storlekarna?
    {#lang_emotions_laughing}
  • Sagalin
    misak skrev 2009-07-10 20:50:27 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-07-10 19:07:41 följande: vilken storlek har du i "vanliga skor"? Är de stora eller små i storlekarna?
    Jag brukar ha 38 eller 39.
    Men när jag tänker efter så borde jag ha en 39 så man kan ha en raggsocka alt deras fleecesocka i.
    Det skiljde inte så mycket på själva foten utan mer på vristen och höjden på skaftet.
    Men snygga och sköna var de!

Måste försöka prova en gång till. Jag kände mig lite stressad idag och jag ville inte verka för angelägen eftersom jag inte tänkt att köpa dem där.
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3