• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • xxJessikaxx

Jag har dock aldrig stött på ngn vare sig på FL eller IRL som fått tvillingar med pergotime.

• NoahLeah

Nu närmar det sig testdags....svårt att hålla sig! *s*
    O inte en aning om jag har några symtom, sjukt trött är man ju hela tiden med en 1½-åring och heltidsjobb och spänt i brösten har det gjort sen jag åt pergon. *suck*

• Mermaid78
    linis skrev 2009-08-14 00:35:42 följande:
    Men va fasen! Konstigt att man hela tiden får så olika besked... Finns det ingen vetenskap alls kring detta? Nåja, jag börjar vänja mig vid tanken på tvillingar redan.
    hahaha samma här
  • xxJessikaxx

Håller alla mina tummar, tycker denna tråd behöver ett plus eller två nu

• icka76

jessika: Då har du glömt att jag blev gravid med tvillingar vid min första graviditet Hade även två mogna ägg denna gången.

Behöver råd. Har antagligen fått ma nr.2 nu. Första graviditeten tog 5 kurer varav jag fick äl på 4, denna gången tog det 3 kurer. Så jag har ju tryckt i mig 8 kurer varav 2 graviditeter. Hade ni fortsatt med pergotime, det fungerar ju uppenbarligen eller hade ni velat gå vidare med annan behandling. Jag vet inte hur "skadligt" pergo är för kroppen i långa loppet. Min gyn på repro säger att de brukar rekommendera högst 12 kurer men jag vet inte om det är för de som inte blir gravida eller?? Vill ha lite kött på benen innan jag träffar läkaren på måndag för nytt VUL.

• xxJessikaxx

icka, ja förlåt, det har du ju rätt i. Skyller på att jag börjar bli gammal :-/

Jag hade nog satsat på att ge pergo en chans till, som du säger fungerar det ju uppenbarligen. Tror nästa steg, som är sprutor om jag inte minns fel, säkert är lika "skadligt" för kroppen det med, allt som har med hormoner tär ju på en mer eller mindre.
    Det enda jag vet kan vara nackdelen med pergo är ju just detta med att slemhinnan kan bli uttunnad, och då har en graviditet svårt att fastna, men andra direkta biverkningar har jag inte hört talas om.

• LillanM

Min chef blev gravid med sina tvillingr efter pergo (och ett par missfall)! Idag ska jag till min gynekolog och kanske fa provera och pergo, vi far se vad han sager nar jag drar min historia - ohh, hoppas han ar snall och sympatisk (*oroar mig redan*)

• LillanM

icka76: jag ar hemskt ledsen att du fatt ett MA till (jag hade ett sjalv i april) - jag hoppas att lakarna lyckas hjalpa dig vidare pa ett bra satt, for mig har det varit ganska komplicerat. Angaende pergons skadlighet sa kan jag ta upp det med min lakare idag, jag ar oerhort orolig for att ta medicin som kan skada en framtida graviditet eller mig. Han ar expert inom fetal medicin och var bland annat med och utvecklade kub-testen i England sa kan ju vara intressant att hora vad han sager.

• timmisen

Trevligt med nya här! Men blää, var hos doktorn idag och VUL visade vad jag misstänkte, tecken på pcos och det sa han oxå (många små äggblåsor, största 8 på dag 10 idag). Ingen äl att vänta denna månad. Gjorde ju fsh-prov och det var bra, så han är fortfarande hoppfull och sa att jag ska prova pergon igen. Typiskt hoppade jag över den denna mensen, visste ju inte detta. Jag är oxå orolig för det här med slemhinnan och pergon, men jag blev gravid förra gången ganska lätt med pergon. Så det kanske är det jag behöver igen. Jag lär inte ha så mycket här att skriva om närmsta tiden, men önskar er alla lycka till, tänker på dig oxå icka76. Men jag ger inte upp, fast känns så där jobbigt länge tills aktiva försök igen blä, blä.

• LuPeRo

icka: Oddsen för dig ser ju jättebra ut egentligen, men det är svårt att ge ett råd hur man ska göra.
    Jag personligen hade nog gett Pergon några chanser till ☺
    Skickar en stor kram ♥

Svar på tråden Pergopinglorna del 18