• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • tiamant

Hihi, inte lätt att veta. Men det är ju vanligt med små blodfläckar ett tag innan mens. Jag brukar få det typ 2-3dgr innan mens. Säkert inga problem.

• Helstsyskonnu

Love is everything skrev 2009-08-12 12:39:01 följande:

Enäggstvillingar är genetiskt. Tvåäggs betyder ju att 2 ägg släpper samtidigt och att båda blir befruktade. Det är alltså alltid tvåäggstvillingar man får med hjälp av ex. Pergotime, då man får fler äggblåsor som släpper. Men sen kan ju ett eller flera ägg dela sig för att det finns i släkten och då blir det ju enäggs.... Krånglar jag till det för er nu???? : PTiamant: Välkommen tillbaka (på gott och ont)!! Tar min sista Pergokur nu (6:e) sen ska jag gå vidare med sprutor. Några tips/råd att ge mig? Hur pass överstimulerad blev du? Lycka till på din Pergokur nu!!Känns som om jag har mensvärk nu... Är ju lite tidigt (är på dag 25 idag) då jag har en cykel på ca. 33 dagar. Hmm.. Inga andra symtom. Har slutat få både ÄL-symotm och menssymtom. Mycket märkligt! Någon annan som känner igen sig??
    Förutom att det är typ tvärtom... Enäggstvillingar är en slump, men det kan vara ärftligt att släppa två ägg vid äl och alltså få tvåäggstvillingar. Det är därför tvillingar bara är ärftligt via mamman.
  • linis

Hej alla!
    Jag blir en pergopingla alldeles snart! Fick beskedet idag att min gyn tror att jag har för låga hormonnivåer, därav spottings (varje cykel) och ett tidigt missfall förra månaden. Nu blir det Pergo nästa cykel. Gud va skönt att det finns en länk om detta så att jag känna mig normal och vanlig!

Först blev jag jätteglad att det finns en förklaring och ett hjälpmedel så att våra chanser till bebis ökar. Men efter en stund blev jag lite deppig av beskedet att någonting är "fel" på mig. Kände ni också så?

Förstår att många varit med i trådarna och att det pågått länge. Blir de flesta gravida snabbt?

Oj, 10 % får tvillingar!! Det sa doktorn inget om! Tror jag undanhåller den infon från sambon

• linis

Nu såg jag listan! Mååånga har alltså blivit gravida! Skoj!

• NoahLeah
    linis skrev 2009-08-12 21:34:11 följande:
    Hej alla! Jag blir en pergopingla alldeles snart! Fick beskedet idag att min gyn tror att jag har för låga hormonnivåer, därav spottings (varje cykel) och ett tidigt missfall förra månaden. Nu blir det Pergo nästa cykel. Gud va skönt att det finns en länk om detta så att jag känna mig normal och vanlig! Först blev jag jätteglad att det finns en förklaring och ett hjälpmedel så att våra chanser till bebis ökar. Men efter en stund blev jag lite deppig av beskedet att någonting är "fel" på mig. Kände ni också så? Förstår att många varit med i trådarna och att det pågått länge. Blir de flesta gravida snabbt? Oj, 10 % får tvillingar!! Det sa doktorn inget om! Tror jag undanhåller den infon från sambon
    Välkommen och lycka till
  • Love is everything

tiamant: Tack för infon! Oj... har inte tänkt på det du skrev. Att om man får bra ÄL med Pergotime så kanske det finns risk att bli överstimulerad med sprutbehandling... Jag får ju faktiskt väldigt fin ÄL med Pergotime, men det är slemhinnan som inte är bra! Och den ska tydligen bli bättre med hjälp av sprutor. Hoppas jag hittar en bra dos och att det inte tar allt för lång tid... Skulle så gärna vilja ha en bäbis nästa år.... : D Låter overkligt men underbart!!!

Skulle väldigt gärna vilja göra IVF om man ändå ska ta dessa sprutor... Pratade med en annan läkare som sa att de alltid kan skriva en remiss till det sjukhus där IVF görs. Men att det inte är säkert att de "godkänner" det. Det lät bättre än vad det har gjort innan... Att jag får vänta 4 år på att de skickar en remiss! Vi får se... En sak i taget. Vi ska ju faktiskt inte ropa hej än, när vi inte ens har börjat med sprutorna. Men det känns som om man vill förbereda sig lite på vad som komma skall.

• Mermaid78

Enäggstvillingar är genetiskt. Tvåäggs betyder ju att 2 ägg släpper samtidigt och att båda blir befruktade. Det är alltså alltid tvåäggstvillingar man får med hjälp av ex. Pergotime, då man får fler äggblåsor som släpper. Men sen kan ju ett eller flera ägg dela sig för att det finns i släkten och då blir det ju enäggs.... Krånglar jag till det för er nu???? : PTiamant: Välkommen tillbaka (på gott och ont)!! Tar min sista Pergokur nu (6:e) sen ska jag gå vidare med sprutor. Några tips/råd att ge mig? Hur pass överstimulerad blev du? Lycka till på din Pergokur nu!!Känns som om jag har mensvärk nu... Är ju lite tidigt (är på dag 25 idag) då jag har en cykel på ca. 33 dagar. Hmm.. Inga andra symtom. Har slutat få både ÄL-symotm och menssymtom. Mycket märkligt! Någon annan som känner igen sig??
    Så chansen är större för tvåäggstvillingar vid pergo dvs inte enäggs?
  • Mermaid78
    Helstsyskonnu skrev 2009-08-12 15:56:12 följande:
    Förutom att det är typ tvärtom... Enäggstvillingar är en slump, men det kan vara ärftligt att släppa två ägg vid äl och alltså få tvåäggstvillingar. Det är därför tvillingar bara är ärftligt via mamman.
    Precis! Det var så jag förstått det...Min mormors mamma var tvilling, hade alltså en tvillingbror.
  • Mermaid78
    linis skrev 2009-08-12 21:34:11 följande:
    Hej alla!Jag blir en pergopingla alldeles snart! Fick beskedet idag att min gyn tror att jag har för låga hormonnivåer, därav spottings (varje cykel) och ett tidigt missfall förra månaden. Nu blir det Pergo nästa cykel. Gud va skönt att det finns en länk om detta så att jag känna mig normal och vanlig! Först blev jag jätteglad att det finns en förklaring och ett hjälpmedel så att våra chanser till bebis ökar. Men efter en stund blev jag lite deppig av beskedet att någonting är "fel" på mig. Kände ni också så?Förstår att många varit med i trådarna och att det pågått länge. Blir de flesta gravida snabbt?Oj, 10 % får tvillingar!! Det sa doktorn inget om! Tror jag undanhåller den infon från sambon
    Då har vi lika. Fick ett ma i december i Vecka 9 och har spottings en vecka innan mensen.
    Haha min man skulle också bli livrädd för tanken på tvillingar eller hahaha trillingar. Jag tycker dock att det vore underbart med tvåäggstvillingar, dvs en pojke och en flicka. Då är det ju lixom klart!
Svar på tråden Pergopinglorna del 18