• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • Vårflickan84
    NoahLeah skrev 2009-08-18 09:06:32 följande:
    Jag blev gravid på 2 enkeldoser med mitt första barn och denna gång fick jag dubbeldos och det tog sig på försök 1! Lycka till!
    åh grattis!
    men jag har tagit tre enkeldoser som inte funkade. så vi får hoppas på dessa två dubbeldoser =)
  • NoahLeah
    Vårflickan84 skrev 2009-08-18 09:44:35 följande:
    åh grattis! men jag har tagit tre enkeldoser som inte funkade. så vi får hoppas på dessa två dubbeldoser =)
    Håller tummarna!
  • Nektarin

Hörni, äl-testade ju igår vid 12-tiden, inget utslag men nyss när jag kollade var det mycket starkt utslag på stickan. Vi hade sex i förrgår morgon och kväll men inget igår. Tror ni det hinns med ett till innan det är för sent i kväll / natt? Ser inte hur vi ska få till det tidigare än så. ÄL:en är ju under två dagar vad jag vet ungefär så om det borde inte vara för sent i natt, eller så kanske myset i förrgår räcker, man kan ju alltid hoppas

• Nektarin

Vårflickan, du har alla mina tummar att det funkar med dubbel dos hur långt bort är det ungefär till du börjar?

• Vårflickan84
    Nektarin skrev 2009-08-18 10:15:47 följande:
    Vårflickan, du har alla mina tummar att det funkar med dubbel dos hur långt bort är det ungefär till du börjar?
    tack för dina tummar
    tänkte först efter min resa. men nu kom jag på att min mens borde starta närsomhelts och då borde man hinna med en kur! så det borde vara inom två veckor iaf. e lite nervös...hihi
  • LillanM

icka76: haller alla tummar och tar for att det ska ga bra idag med skrapningen. Visst kanner man sig sa oerhort lurad med ett MA, jag gick omkring ovetande om missfallet i nastan fyra veckor efter lyckat VUL i 8+5 och markte ingenting forrutom att jag langsamt kande mig lite battre nar jag narmade mig v 12. Ett spontant tidigt missfall ar saklart hemskt men ocksa att foredra tycker jag (om man nu skulle fa valja vilken skit man ska drabbas av) och sen finns det ju risker med narkos och skrapning. Tycker absolut att ni ska soka privat, man maste sjalv kanna efter vad man klarar av. Jag har borjat ga hos en privat gynekolog/forlossningslakare och det kanns oerhort skont att ha en person att prata med, som vet ens bakgrund och som man kan utarbeta en plan med - vi funderar tom pa att ta lite besparingar och ga till hans privatklinik for alla UL och besok i nasta graviditet och gora en privat forlossning med honom som lakare. Undrar om din teori ar vad min kompis har, de gick pa privat utredning efter ett MA i v 12 och ett mf i v 6-7 och hon maste nu ta sprutor med blodfortunnande medicin pga ett koaguleringsproblem men ar nu i v 16 (jag vet, dessa solskenshistorier, man kan bli sa trott pa dem nar de bara hander andra).

Nektarinen: kor sa det ryker!!

• Nektarin

LillanM, håller med om att det finns grader i helvetet.
    Mitt första mf i uppstod ungefär som det första jag hade innan sonen kom, svagt plus några dagar efter bim, ganska snart symtomfri och några dagar senare väldigt svagt plus. Ena gången fick jag skrapas, efter det som skedde 05, då resterna ej ville komma ut, men mf:et i december kom ut av sig själv och blev ju gravid direkt månaden efter.
    Eftersom mina mf alltid börjat med svaga grav.tester och symtom så var jag SÅ säker denna gång i januari, med hyperstarka tester och mängder med symtom (inte så konstigt med det skyhöga HCG jag hade). Men icke sa nicke, aldrig ska man ta ngt för givet, utan allt berodde på denna MOLA som jag aldrig ens hört talas om tidigare! snacka om snuvad på konfekten!
    Känner att blir jag gravid igen kommer jag ALDRIG våga lite på något igen, vare sig svaga eller starka tester, symtom, ingenting. Finns ju en mkt liten ökad risk för mola igen om man drabbats tidigare men försöker tänka att det KAN inte hända igen *peppar peppar*
    Mitt ma / mola konstaterades ju i vecka 8 och det tyckte jag var NOG illa jämfört med att få blod på pappret i v 5. Jag VET att man inte ska jämföra men det är min upplevelse av det iaf.

Det är så viktigt med bra folk omkring sig i denna sårbara situation så jag tycker ni gör rätt i att välja den mottagning / läkare ni känner förtroende för, pengar är ingenting i detta fall, vi är så duktiga på att konsumera på annat och detta är ju superviktigt!

Om du menar mig så är ju blodförtunnande i sprutor och tablettform den behandling man får med koaguleringsstörningar MEN även de som EJ visat avvikande provsvar på detta har visat sig bli hjälpta. Alla IVF:are så vitt jag vet får
    Trombyl efter insättningen, så det kan ju bara göra mer gott än tvärtom kan man tycka.

Lillan, jag får ta dig på orden!

• Andersson74

Gjorde mitt andra gravtest idag (dag 42 i cykeln, har aldrig gått över så här länge). Tyckte mig få nidblödning förra veckan. Men det blev negativt. 45 minuter senare kom mensen. Jävla skit!

Har precis ringt fertilitetskliniken för att fråga vad vi gör nu. Höja pergotime-dosen eller IVF. Så nu väntar jag på att telefonen ska ringa så jag får veta vad som händer. Är så less på det här så jag vill bara gråta.

• Nektarin

Andersson74, styrkekramar till dig! Hur många pergo-kurer har du ätit? Man kan ju få längre cykler med pergo men 42 dagar var i längsta laget....

• Andersson74

Tack. Jag har tagit min andra kur. Min cykel brukar i vanliga fall vara ca 35 dagar. Så det kanske är det som ställer till det. (Trodde jag skulle få runt 28 dagar med pergo, men icke.)

Svar på tråden Pergopinglorna del 18