• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • NoahLeah
    LuPeRo skrev 2009-08-08 01:40:06 följande:
    Hur lång menscykel brukar du ha? För om du åt Pergotime mellan dag 5 till 9 och det var 17-21 juli så är du på dag 26 idag (fredag). Jag personligen hade försökt vänta till dag 32 innan jag testat Men är du ivrig kan du börja testa när du vill egentligen
    Den har varit allt mellan 30-60 dagar...testade imorse med RFSUtest men det var ju såklart negativt, vet ju att det var i tidigaste laget så nu ska jag vänta minst 1 vecka till.
  • LuPeRo
    NoahLeah skrev 2009-08-08 09:18:12 följande:
    Den har varit allt mellan 30-60 dagar...testade imorse med RFSUtest men det var ju såklart negativt, vet ju att det var i tidigaste laget så nu ska jag vänta minst 1 vecka till.
    Okej, om du då har en cykel på 30-60 dagar och du är på dag 27 idag (lördag) så kan det ha varit för tidigt.
    Jag tycker som du, vänta 1 vecka (om du kan) med att testa!
    Håller tummarna!
  • NoahLeah
    LuPeRo skrev 2009-08-08 11:49:08 följande:
    Okej, om du då har en cykel på 30-60 dagar och du är på dag 27 idag (lördag) så kan det ha varit för tidigt. Jag tycker som du, vänta 1 vecka (om du kan) med att testa! Håller tummarna!
    Tack!
  • xxJessikaxx

taniko, även jag håller tummarna för plus! Lika kul varje gång ngn får "till det", och extra kul med pergo.
    Själv tar jag sista tabletten i morgon. Hoppas SÅ på äl i mer normal tid, inte på dag 23 denna gång!
    Kunde inte somna i lördags fast jag var supertrött, vred och vände mig och kände mig rastlös och pirrig, läste just att sömnlöshet visst kan vara en biverkning.

Hur går det för er andra? Det är så tyst här inne

• Shelda

Glöm min fråga. Igår visade testet starkt positivt! :) Så glad att det blivit ägglossning denna omgång. Nu är det bara att hoppas att det blir något utav det också!

• Helstsyskonnu
    xxJessikaxx skrev 2009-08-05 15:51:13 följande:
    Jag har aldrig fått veta HUR tjock men de har alltid sagt att den ser "tjock och fin ut". Nu börjar man ju oroa sig lite för att frekvent pergoknaprande kan tunna ut den men bäst att ta en sak i taget...
    Vet inte riktigt vad du räknar som "frekvent knaprande", men jag blev gravid på min 8:e Pergokur (2 enkla och 6 dubbla) och då hade jag jättefin och tjock slemhinna varje kur. Hade inga uppehåll mellan kurerna. Så det behöver ju inte bli så.
  • Boo 79

Blev mycket lycklig över ett positivt ÄL test trots att det inte var nån pergo den här gången, och det blev i alla fall mys första dagen av utslaget, så det kanske finns en möjlighet. Annars ska jag ringa läkaren igen och få kur nr 2 utskriven...

• xxJessikaxx
    Helstsyskonnu skrev 2009-08-10 20:08:18 följande:
    [citat]
    Vet inte riktigt vad du räknar som "frekvent knaprande", men jag blev gravid på min 8:e Pergokur (2 enkla och 6 dubbla) och då hade jag jättefin och tjock slemhinna varje kur. Hade inga uppehåll mellan kurerna. Så det behöver ju inte bli så.
    [/citat
    Jag skrev att det KAN göra det, att det förekommer, betyder ju inte att det sker alltid. Menade heller inte ngn särskild tid med "frekvent knaprande" utan kanske att man äter det mer än en-två gånger på rad? Jag har aldrig råkat ut för det men som sagt, andra har gjort det
  • xxJessikaxx

Shelda, härlig med fullt utslag, bara passa på att ta för sig då

Boo79, effekten av pergo sitter i minst till månaden efter så även då får din äl en extra skjuss på vägen

• tiamant

Jahapp, då vart man en pergopingla igen! Har redan knaprat två dubbelkurer i våras som inte ledde till äl, så jag fick testa sprutor. Jag svarade dock för bra på sprutorna så nu vart jag satt på pergo igen. Jag hoppashoppashoppas att pergon nu ska bita! Så jag hakar på er här...

Svar på tråden Pergopinglorna del 18