• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • Mermaid78

Ska börja äta pergotime på dag 5. Jag ska ta dubbel dos dvs 2 tabs per dag. Ska jag t både tabsen på morgonen eller dela upp dem?

• Nektarin

Hallåj, jag är inte ny här utan har bytt signatur i o med många nyfikna människor i min närhet. Tror ni snart kommer lista ut vem jag är

I af, är besviken på mitt "ägg-vul" idag. Läkaren kunde "bara" se att ena äggstocken var "aktiv och fin" och att slemhinnan såg tjock ut. När jag kollat på kk har de kunnat se antalet ägg och storlek mm, men när jag frågade denna läkare som jobbar på privat klinik, sa hon att det brukar man inte kunna se, eller inte hon i alla fall. Hon rådde mig att köra med äl-tester, jag som tänkt skippa det denna månad. Hade hoppats få mer kött på benen efter detta besök.

• Nektarin

Hon kunde alltså inte ens säga om jag HAFT äl redan eller om den var på G eller om jag rentav inte ens får någon denna månad. Skall lämna prog.prov den 27:e iaf.

• timmisen

Nektarin, jobbigt men hoppas på tur den 27:e. Själv känns det tungt då min äl strular, ingen äl denna månad heller och är precis i äl-tid. Låååååååååååång väntan till nästa, och då tycker doktorn jag ska äta pergo, enkel dos. Men jag grunnar på det här med lätt övervikt och utebliven äl. För min del tror jag det är så, så jag ska aktivt försöka gå ner några kg i höst. Men om det är så, ska man äta pergon då egentligen? (jag har lixom inga äl-flytningar längre blää.). Vill inte att pergon ska förstöra något, men för mig funkade det ju förra gången för 4 år sen...

• Nektarin

timmisen, ja jag vet vännen att du har det struligt med äl:en och vi tillhör nog samma skara är jag rädd. För mig har det ju funkat senast för ett halvår sedan.
    Lätt övervikt kanske kan vara en orsak, men har svårt att tro att några extrakilo skall påverka så himla mycket, men visst...det kan ju vara toppen på isberget.
    Jag har ju aldrig äl-flytningar så de kan jag heller inte förlita mig på. Men var det inte konstigt att läkaren inget såg. Många får ju veta att det finns ägg men att de är för små, osv osv. Men här....ingenting....

• Mermaid78
    Mermaid78 skrev 2009-08-17 11:18:41 följande:
    Ska börja äta pergotime på dag 5. Jag ska ta dubbel dos dvs 2 tabs per dag. Ska jag t både tabsen på morgonen eller dela upp dem?
    Ingen som vet hur jag ska ta tabletterna?
  • Love is everything

Mermaid:
    Du ska ta 2 tabletter SAMTIDIGT varje dag! : D Lycka till!

Linis:
    Första dagen du blöder rött, färskt blod är dag 1. De dagar då du har "spottings" alltså bruna flytningar räknas inte som mens.

Taniko:
    Stort GRATTIS!!!!! Hoppas allt går bra under den fortsatta tiden!! : D

Själv är jag på dag 30 idag, 3 dagar kvar till BIM.... Fick ont i bröstvårtorna igår kväll, mens eller + ? : P Gissa vad jag tror........? (Mens). Hade jättetydliga ÄL-symtom och nära-BIM-symtom de första kurerna. Men de sista månaderna har jag inte kännt nånting. Varför slutar det visa sig??

Ringde BM som jag ska börja gå hos idag. Efter 45 min i telefonkö (av 1 timmes telefontid) kom jag äntligen fram. En surkärring som man absolut inte får tala om något för. Hur jag haft det, hur planen framöver ser ut, hur jag reagerar på alla olika sorters läkemedel.... Blir så trött. Det är väl människor som hon som ska vara de mest givmilda och förstående??? Inte nog med det... i slutet sa hon: "Du vet väl att det är 25-års-gräns för att bli remitterad till IVF?" Ja, PUCKO, det är jag j*vligt medveten om. Jag vet att 40-åringarna som inte ens kan framkalla ett ägg får gå före mig som är inne i den bästa fertila åldern och som skulle kunna producera 100 ägg på en gång..... Jag VET det!

Så nu när jag väntat hela sommaren på att få börja med hormonsprutor, för att alla har haft semester, så går läkaren på semester IGEN. Ska jag ha mens, vänta en månad, äta Provera 12 dagar, få mens och SEN börja med sprutorna??? Hur tänker dom??

Fölåt att jag öser ur mig massa galla.... Men jag blir så trött på allt detta bara! Varför kan inte jag ha lika stor rätt att skaffa barn som alla andra? Varför finns det en åldersgräns? Varför funkar det inte när jag ÄL ett eller flera ägg VARJE månad?? Ska ringa CVL-kliniken nu tänkte jag. Se vad dom säger om vår situation... Hur dom hade gjort. Kosta vad det kosta vill...

Förlåt än en gång för mitt sura humör : (

• LillanM

Grattis taniko!

Ett sarskilt valkommen till Anna65, jag beklagar innerligt forlusten av er lille Axel. Jag ar ocksa anglamamma och ska till att borja pa pergo igen (har tagit en gang tidigare men det slutade i MA i vecka 12 i varas) hoppas jag.

En fraga - hur manga har inne ater Pergo pga av nagon form av PCO? Min lakare var pa rak arm ganska saker pa att jag har nagon form pga mina strulliga cykler och ska kolla med detaljerat VUL pa onsdag, medan tidigare lakare har avfardat det eftersom mina hormonrubbningar inte ar tillrackligt allvarliga.

• Nektarin

Hälsar även jag Anna65 välkommen, beklagar förlusten av er son och hoppas att du skall få en liten att hålla snart....

LillanM, ok, men då har ju läkaren en plan och en teori ialla fall. Alltid en bra början....

Love is, som jag inboxat till dig, tycker helt klart att du får spy galla, en oförstående och kort sköterska är det sista man behöver i denna situation och de har planerat dåligt i ditt fall tycker jag verkligen.

• Nektarin

Sänder även Icka en tanke, hur har det gått? Om du nu varit på besöket än....

Svar på tråden Pergopinglorna del 18