• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • NoahLeah
    Mermaid78 skrev 2009-08-11 19:51:35 följande:
    Men enäggs är väl inte genetiskt?
    Inte en aning.
  • Helstsyskonnu
    xxJessikaxx skrev 2009-08-10 21:46:33 följande:
    [citat]Vet inte riktigt vad du räknar som "frekvent knaprande", men jag blev gravid på min 8:e Pergokur (2 enkla och 6 dubbla) och då hade jag jättefin och tjock slemhinna varje kur. Hade inga uppehåll mellan kurerna. Så det behöver ju inte bli så.[/citatJag skrev att det KAN göra det, att det förekommer, betyder ju inte att det sker alltid. Menade heller inte ngn särskild tid med "frekvent knaprande" utan kanske att man äter det mer än en-två gånger på rad? Jag har aldrig råkat ut för det men som sagt, andra har gjort det
    Nej det förstår jag. Mitt inlägg var mer tänkt som en liten uppmuntran, att man kan hålla på länge utan att det blir något, men att slemhinnan fortsätter att vara fin och att det faktiskt fungerar till slut ibland.
  • tiamant

Hjälp mig tjejer! Någon pingla här inne där dubbel dos inte räckt men där trippel dos gjort susen? Vill få lite hopp om att min trippelkur kan få till en ÄL.

• Love is everything

Enäggstvillingar är genetiskt. Tvåäggs betyder ju att 2 ägg släpper samtidigt och att båda blir befruktade. Det är alltså alltid tvåäggstvillingar man får med hjälp av ex. Pergotime, då man får fler äggblåsor som släpper. Men sen kan ju ett eller flera ägg dela sig för att det finns i släkten och då blir det ju enäggs.... Krånglar jag till det för er nu???? : P

Tiamant: Välkommen tillbaka (på gott och ont)!! Tar min sista Pergokur nu (6:e) sen ska jag gå vidare med sprutor. Några tips/råd att ge mig? Hur pass överstimulerad blev du? Lycka till på din Pergokur nu!!

Känns som om jag har mensvärk nu... Är ju lite tidigt (är på dag 25 idag) då jag har en cykel på ca. 33 dagar. Hmm.. Inga andra symtom. Har slutat få både ÄL-symotm och menssymtom. Mycket märkligt! Någon annan som känner igen sig??

• Vårflickan84

hej pergotjejer!

har ni upplevt spottings? är det vanligt när man har pco?

• Treasures

tiamant - För mig fungerade inte dubbel och först inte trippel heller, men efter tillägg av Metformin fungerad till sist trippeldos och jag fick ÄL på två kurer i rad i npgorlunda normal tid (dag 18-19). Av totalt åtta pregokurer i olika doser fick jag ÄL på 3....och tredje gången gillt blev det en bebis!

• tiamant

Love is everything: Jag fick en väldigt låg dos, 50ml, och jag reagerade med att producera ca 10 äggblåsor. Då vart jag satt på provera igen som tydligen hindrar fortsatt utveckling och så att jag kan börja på ny kula igen. Svarar du på pergotimet och får ÄL? I så fall är det nog en väldigt låg dos som gäller för dig också. (Fast jag är ju inte läkare och kan gissa helt galet). Men nu ska jag få trippel dos pergo, har bara ätit dubbel tidigare, min läkare ville se om jag reagerar på det eftersom min reaktion var så stor på puregonet, det var inte väntat. Det är så meckigt att hitta rätt dos med puregonet och då kan det bli så att man får åka in på massa vul för att se utvecklingen. Om inte pergot biter den här gången så blir det puregon igen för hela slanten, fast en ännu lägre dos. Fast det är superlätt att ta sprutorna och känns inte alls. Det är riktigt kul att mecka med.

Vårflicka84: Alltid spottings och många med mig!

• Vårflickan84

tiamant:
    har du spottings jämt? när börjar det?
    har du lyckats bli gravid ändå?
    haha många frågor

• tiamant

Vårflickan 84: Hmmm, nu blir jag osäker och jag verkligen vet vad spottings är. Det är väl när man får lite brunaktig typ flytning... Jag får det alltid innan mensen och sedan kan jag få det mitt i cykeln, men inte alltid. Men varje gång jag har varit gravid har jag fått det, för då har jag varit så nojjig att jag ska få mensen...

• Vårflickan84
    tiamant skrev 2009-08-12 14:27:16 följande:
    Vårflickan 84: Hmmm, nu blir jag osäker och jag verkligen vet vad spottings är. Det är väl när man får lite brunaktig typ flytning... Jag får det alltid innan mensen och sedan kan jag få det mitt i cykeln, men inte alltid. Men varje gång jag har varit gravid har jag fått det, för då har jag varit så nojjig att jag ska få mensen...
    ja, alltså... jag får små blodfläckar typ en vecka innan mens. alltså det håller på i en vecka och sedan forsar mensen ner. är itne det spottings? det kanske är mellanblödningar? eller mensen helt enkelt som är segstartad.
Svar på tråden Pergopinglorna del 18