• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • xxJessikaxx

KAN göra om man knaprar för mycket. Oroa dig inte över det som sagt, vet bara att det förekommer

• timmisen

Typiskt så började jag blöda på promenaden med pojken i em, bråttom hem då jag endast hade trosskydd, hm. Skönt på ett vis att det inte blev så lång cykel som 33 dagar. Ska ringa doktorn imorgon, funderar på FSH prov på fredag.

• Love is everything

Min slemhinna har varit runt +/- 10 mm. Men den är väldigt oregelbunden som dom säger... Den är alltså tjock och fin längst ner mot livmodertappen och tunn uppe i livmodern(där ägget ska fästa för att inte riskera missfall direkt). Men fråga mig inte hur dom ska få den att bli tjock på rätt ställe........... : S

• Vårflickan84

Love is everything skrev 2009-08-06 13:16:56 följande:

Min slemhinna har varit runt +/- 10 mm. Men den är väldigt oregelbunden som dom säger... Den är alltså tjock och fin längst ner mot livmodertappen och tunn uppe i livmodern(där ägget ska fästa för att inte riskera missfall direkt). Men fråga mig inte hur dom ska få den att bli tjock på rätt ställe........... : S
    dum fråga kanske, men ska den vara tjock uppe i livmodern också eller tunn?
    jag har haft en slemhinna på 11mm varje gång. men har ändå inte blivit gravid!
  • xxJessikaxx

timmisen, skönt med lite kortare cykel även om mensen alltid är ovälkommen
    TSH är ju viktigt vid graviditet, skall ju inte vara för högt men för lågt är ju heller inte bra. Jag tar Levaxin för jag har haft hypotyreos i 10 år så mig kollar de regelbundet på den fronten.

Själv har jag ingen aning om min slemhinna är tjock på rätt ställe eller hur tjock den är, har alltid fått höra att det ser bra ut iaf. Ibland känns det som att man blir villrådigare ju mer man vet hur mkt som skall stämma för att det verkligen ska BLI bebis.

I morgon på dag 3 börjar med nästa pergorunda. Håll i hatten!

• timmisen

Ja, idag är det taget (FSH). Ska träffa doktorn nästa fredag, dag 10, får nog då provsvar (spännande och läskigt) oxå gör jag nog vul. Lite tidigt kanske, men nån´ting ser han väl. Jag kör utan pergo. Ny runda alltså....

• Love is everything

Vårflickan84: Ja, slemhinnan ska vara tjock längst upp i livmodern, det är ju där ägget ska fästa. Min är tjock längre ner (på fel ställe...) Hoppas du förstår vad jag menar!!

• NoahLeah

Hejsan, hoppas han ni kanske kan hjälpa mig?
    Har ätit en dubbelkur Pergotime (efter en kur Provera för att få igång mensen) , åt pergo 17-21 juli (dag 5-9) och nu undrar jag när man kan göra gravtest.
    Har alltid haft väldigt oregelbundna menscykler och fick heller inte komma och göra ett vul för att se om det mognat några ägg. Hade dock en väldig "mensvärk" i slutet av juli, kanske var det äl.

• Shelda

Hmm kan man få ägglossning bara 2-3 dagar efter avslutad kur? Då visade ägglossningstestet ett streck, inte så starkt som det ska vara, men sen dess har strecket bara blivit svagare. Är nu 6 dagar sen jag tog sista tabletten... Hoppas hoppas det var ägglossning, eller att det sker nu snart!

xxJessikaxx skrev 2009-08-06 13:25:30 följande:
    Ibland känns det som att man blir villrådigare ju mer man vet hur mkt som skall stämma för att det verkligen ska BLI bebis.
    Håller fullständigt med. Hoppas vi alla lyckas snarast.
  • LuPeRo
    NoahLeah skrev 2009-08-07 21:39:20 följande:
    Hejsan, hoppas han ni kanske kan hjälpa mig? Har ätit en dubbelkur Pergotime (efter en kur Provera för att få igång mensen) , åt pergo 17-21 juli (dag 5-9) och nu undrar jag när man kan göra gravtest. Har alltid haft väldigt oregelbundna menscykler och fick heller inte komma och göra ett vul för att se om det mognat några ägg. Hade dock en väldig "mensvärk" i slutet av juli, kanske var det äl.
    Hur lång menscykel brukar du ha? För om du åt Pergotime mellan dag 5 till 9 och det var 17-21 juli så är du på dag 26 idag (fredag).
    Jag personligen hade försökt vänta till dag 32 innan jag testat
    Men är du ivrig kan du börja testa när du vill egentligen
Svar på tråden Pergopinglorna del 18