• Saskia

Gud vs tomten

Tycker du att tomten är en alldeles utmärkt liknelse till Gud?

Iså fall på vilket sätt är de lika?

• Svar på tråden Gud vs tomten
  • lokisse

fast oavsett om det är pahittat bade jesus och tomten gjör folk glada

snorkrakornas barn heter snorungar
  • SkåneP
    Saskia skrev 2009-07-07 10:11:50 följande:
    R Franklin skrev 2009-07-07 06:24:08 följande:
    Inte bevisa men detektera kanske. prova det !
    Rätt dålig metod.

Har gått barfota i sanden ganska mycket i mina dar utan att detektera varken tomte eller jesus.
  • R Franklin
    Saskia skrev 2009-07-07 10:11:50 följande:
    Inte bevisa men detektera kanske. prova det !
    Hur?! Varför svarar du inte på frågan. På vilket sätt skulle en barfota promenad i sand påvisa Jesus existens mer än Tomtens?
  • Buster78

ja tror inte på gud och ja tror inte på tomten så det måste ju va en bra liknelse!

• Mandel

Lika på så vis att man kan tro på dem, men ingen har egentligen någonsin sett dem.

Jag personligen förstår inte alls varför så många anser att de som tror på Tomten är konstiga. I så fall är alla som tror på någon form av någon Gud precis lika konstiga.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • R Franklin
    Mandel skrev 2009-07-07 11:06:17 följande:
    Jag personligen förstår inte alls varför så många anser att de som tror på Tomten är konstiga. I så fall är alla som tror på någon form av någon Gud precis lika konstiga.
    Öhm ja?
  • Saskia

R Franklin skrev 2009-07-07 11:02:57 följande:

Hur?! Varför svarar du inte på frågan. På vilket sätt skulle en barfota promenad i sand påvisa Jesus existens mer än Tomtens?
    jo, jag tänker så att Gud finns särskilt närvarande i naturen och att då vara närmare naturen skulle då leda närmare Gud. Men det finns som sagt många vägar.
  • R Franklin
    Saskia skrev 2009-07-07 11:22:43 följande:
    jo, jag tänker så att Gud finns särskilt närvarande i naturen och att då vara närmare naturen skulle då leda närmare Gud. Men det finns som sagt många vägar.
    Vad är problemet? Du har fortfarande inte svarat på frågan!
  • SkåneP
    Mandel skrev 2009-07-07 11:06:17 följande:
    Lika på så vis att man kan tro på dem, men ingen har egentligen någonsin sett dem.Jag personligen förstår inte alls varför så många anser att de som tror på Tomten är konstiga. I så fall är alla som tror på någon form av någon Gud precis lika konstiga.
    Japp. Precis lika konstiga.

Och precis lika konstiga som de som tro på...

...tandfen
    ...rosa enhörningar
    ...stålmannen
    ...eller annat uppenbart hittepå.
  • Saskia

R Franklin skrev 2009-07-07 11:26:36 följande:

Vad är problemet? Du har fortfarande inte svarat på frågan!
    Jo, det har jag.
Svar på tråden Gud vs tomten