• Saskia

Gud vs tomten

Tycker du att tomten är en alldeles utmärkt liknelse till Gud?

Iså fall på vilket sätt är de lika?

• Svar på tråden Gud vs tomten
  • lokisse
    SkåneP skrev 2009-07-07 11:28:29 följande:
    Japp. Precis lika konstiga.Och precis lika konstiga som de som tro på......tandfen...rosa enhörningar...stålmannen...eller annat uppenbart hittepå.
    halla rosa ebhörnigar???
    vet ju alla att enhörningar är vita med silverhorn...
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • R Franklin
    Saskia skrev 2009-07-07 11:31:19 följande:
    Jo, det har jag.
    När jag går barfota i sanden bruka jag inbilla mig att tomten verkligen finns. Vad bevisar det?
  • lokisse
    R Franklin skrev 2009-07-07 11:36:36 följande:
    När jag går barfota i sanden bruka jag inbilla mig att tomten verkligen finns. Vad bevisar det?
    att sanden är snö och du är lite virrig i bland
  • Saskia

R Franklin skrev 2009-07-07 11:36:36 följande:

Du, ser , det bevisar att du släpper loss lite.
  • MrsXanadu

R Franklin skrev 2009-07-06 22:36:25 följande:

Därför att?
    Därför att det är så. Har inget behov av fördjupa mig närmare i det hela.
  • Guldrosen

Man får tro på vem eller vad man vill tycker jag. Bara inte tron tar över det sunda förnuftet!

• SkåneP
    MrsXanadu skrev 2009-07-07 12:56:26 följande:
    R Franklin skrev 2009-07-06 22:36:25 följande:
    Därför att det är så. Har inget behov av fördjupa mig närmare i det hela.
    Bra svar!
  • SkåneP
    Guldrosen skrev 2009-07-07 13:04:06 följande:
    Man får tro på vem eller vad man vill tycker jag. Bara inte tron tar över det sunda förnuftet!
    Ok. Kan du förklara hur tro på, till exempel tomten, inte strider mot det sunda förnuftet?
  • R Franklin

Tunga argument ifrån de troende här... Är väl ett rätt tydligt tecken på att skillnaden mellan tomten och gud är betydligt mindre än de vill ge sken av.

• lokisse
    SkåneP skrev 2009-07-07 13:06:31 följande:
    Ok. Kan du förklara hur tro på, till exempel tomten, inte strider mot det sunda förnuftet?
    om jag far gissa sa tror jag hon menar om inte det gar överstyr att man gjör saker som skadar andra...
    fast a andra sidan är det ju inte ologiskt att tro pa nagot som andra trott pa inna en även om det inte är bevisat att det existerar. ta tex tomten man tror pa honnom för att andra säger att han finns man ser hans verk i form av tex jullappar (även om det är en föräldrar som lagt dit dom sa är det ju tomten som fat dom att gjöra det)
Svar på tråden Gud vs tomten