• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Vilda Tiger

Jucea
    Ja, det ramlar på med veckor för dig. Nu är det snart vecka 30, ju!

Sthlm
    Stort grattist till er för lägenheten! Jag förstår att det ska bli roligt att få flytta till ett område som ni ser som ett drömområde.

Jag är själv lite i upplösningstillstånd idag. Min syster var här och lämnade sin son Elias, som ska sova över tills imorgon. Hon berättade då att de har hittat en cysta i hennes bröst, så nu har de tagit biopsi och vi får vänta på att veta om det är cancer. Jag vet inte om jag fixar det här igen. Det är fjärde cancerbeskedet i familjen nu på ett års tid. Marcus, min moster, Marcus bror och nu min älskade storasyster. Nejnejnej, det FÅR inte vara så! Hon har tidigare haft en körtel som svullnade men säger att det här känns helt annorlunda.

• 3 barns mamma84

Jucea:
    Herregud haha det går FORT!! snart har du din bebis och snart är du tvåbarns mamma
    Får man se bild på din mage

Sthlm:
    Grattis till lägenheten gumman vad kul med ett större
    Mer plats till mer barn
    Och jätte kul med nära till dagiset och skolan.

Rosanapp:
    Hoppas det blir bättre det gäller för dig att vara stark gumman.
    Känn efter vad du verkligen vill nu.
    Kram

Vt:
    Nej Nej!!
    Hoppas det inte är canser din syster syster har
    Sen om det är det så kan det vara god artad med så jag håller tummarna sten hårt att allt kommer gå bra.

• sockertopp84

I veckan va jag på personal möte på mitt jobb,för jag börja jobba i okt o fick då veta att de ska lägga ner.Drivs av kyrkan o dom ville inte ha kvar de.Så de fanns förslag på att ta över dagiset som ett personal kooperativ,men de är inget som intresserar mej.Men som tur är har jag redan hittat nytt jobb o förhoppningsvis få jag börja på de nya jobbet direkt i okt istället för att gå tillbaka 1 månad på de gamla o sen börja på de nya.

• Lina S

VT - neeeeeeeeeej det kan inte vara sant!!!! Ska det aldrig sluta. Fy vad orättvist att ni hela tiden får så dåliga nyheter. Hoppas verkligen inte att det är något! Tänker på er {#lang_emotions_heart}

Jucea - shit v 26, ja det går snabbare andra gången eller hur? Skönt att veta att förlossningen med största sannolikhet inte blir så jobbig som förra! För mig var det som natt och dag, Elliot var fruktansvärt smärtsam  och Sams tog 2 timmar visst kändes det, det är ju aldrig skönt att föda barn, med det gick inte att jämföra mot Elliots förlossning! Då sa jag aldrig mer, efter Sams sa jag - åhh detta måste jag för göra igen

Tack det var roligt att höra att du tycker att vårt hus var fint Köket har vi gjort själva så det är vi väldigt nöjda med. Annars så är det ju inget speciellt hus direkt, toaletterna renoverades 5 år innan vi flyttade in, så de är ju ok, men inte vad vi hade valt.
    När vi köpte huset var varenda vägg i hela huset, teracotta, aprikos eller rosa. Det är verkligen det fulaste jag vet (ursäkta om någon har det men det är inte min smak) sen hade tanten som bodde här rollat alla husets dörrar rosa {#lang_emotions_surprised} det var förfärligt, man kan ju inte rolla en dörr. Vi fick lämna in alla dörrar - de fick slipas ner och sprutlackeras vita! Så det var en del att göra haha

Idag har vi städat och städat inför visningen på tis. Tur att mina föräldrar bor här så vi kan dumpa saker hos dem. Ett par kommer redan imorgon och tittar för de kan inte på tis. Vi har sett många gå förbi och kika här idag

Sthlm - gud va kul med er lägenhet! Lustigt att vi är så många som flyttar just nu! Ja det är ju inte klart för våran del en. Gud  va snopet om vi inte får sålt.... Då måste någon av er  helt enkelt ta det

Nu ska vi snart  hem till mams o paps och äta middag!

VT  -  måste skriva igen, vi tänker på dig.... Känns löjligt att vara glad för att vi ska köpa hus när ni drabbas av sådana hemska saker.....

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Kvack

VT: nä nu räcker det väl med canser besked för er. Ska det aldrig ta slut. Tänker på er.

Sthlm: skitkul. Grattis till kontraktet.

Lina: ni borde kunna få huset sålt snabbt så fint som det är.

Jucea: det går snabbt nu.

Sockertopp:lycka till med jobbet.

RosaNapp: stora kramar till dig.

Ida håller fortfarande på att få sin 8:e tand. Hon är gnällig, grinig och skriker. Kan den komma upp ordentligt nu. Börjar att bli väldigt jobbigt.

Igår vann jag 3 biobiljetter till filmen Gamer och en t-shirt. Så nu är det dags att gå på bio. Har inte varit på bio på 1 1/2 år.

• lille08

VT: Neeej, inga mer cancer-besked för er nu! Hoppas verkligen att det inte är någon fara med din storasyster. Tänker på er och håller mina tummar så hårt jag kan!

Men usch, jag vet precis hur nervöst det är att gå och vänta på provsvaren. Gick ju själv och väntade på besked i flera veckor i somras. Tack och lov var det bara en godartad bindvävsknuta (som dessutom har försvunnit nu, skönt!).

Kvack: Grattis! Roligt med biobesök och särskilt som att det var så pass längesen sist!

Jucea: Verkligen häftigt att veckorna går så fort! Jag är i v 21 nu och kan inte riktigt förstå det... har lite svårt att ta in att det faktiskt kommer att komma en BEBIS till i vår familj!

Lina: Här var förlossningarna också som natt och dag. Jag hoppas på en repris av den jag hade sist. En drömförlossning!

RosaNapp: Fy vad trist att du inte känner att terapeuten du går hos inte lyssnar. Hoppas du hittar någon annan som du kan prata med.

• luzorsus
    sthlmstjejen skrev 2009-09-12 07:52:06 följande:
    Woho! Såg precis att jag fått ett meddelande på bostadsbolagets hemsida att vi nu erbjuds att teckna ett kontrakt! De skulle ringa oss i veckan. Såååå glad!! En 5a, större än vi trodde att vi skulle få och i ett kanonområde! Det var 80 sökande till lgh!
    men vad kuuul!
    Vilket område är det i?
  • sthlmstjejen

VT: Nej men hoppas att det inte är cancer!! Och vad hemskt att det varit så mkt cancerfall runtomkring dig! Känns som du inte hunnit hämta dig från ett så kommer ett nytt... Kramar till dig!

RosaNapp: Hoppas att samtalet kan hjälpa dig! Förstår dig, är det verkligen värt att kämpa för något och så lämnar han er? Eller du honom?

Lina: Ja visst är det kul att många flyttar nu, och det känns så skönt att flytta till ett ställe där man vet att man kan bo LÄNGE! Tanken är nu att Stora ska ha eget rum, de två små dela, mannen och jag ett rum och sen ska jag ha ett arbetsrum. Blir ju perfekt. Och 2 toaletter, slipper vi köa som nu haha.

Och klart ni får ert hus sålt, det var ju sååå fint!

• 3 barns mamma84

Äntligen sover didos men han vaknade klockan 6 redan i morse och var så jobbig jag la honom i våran sen men han bara bökade omkring och var så lessen och tog upp honom och la honom mellan oss och han lyckades somna hurra!!!
    Efter 1 timme vaknade han igen och bara SKREK ut fan jag höl på att bli tokig!!!
    Och tog ut honom och gav honomm vällingen.
    Efter vällingen SKREK OCH SKREK han bara ut SHIT!!! vad är det med honom inte fan gick det och trösta honom häller.
    Så jag gav upp la honom i våran säng igen och han somnade till och vaknade på nytt (halv sov) så jag bara ka honom i hans säng gav honom snuttis och nappen och gick ut från rummet och lämnade honom.
    Han SOMNADE!!!
    haha skönt men shit vilken morgon

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8