• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Vilda Tiger

Mareld
    Oj, ja världen är liten ibland. Är det Lina du menar, Davids tjej? Hon är lärare på en Montessoriskola. Stämmer det? Hur kom det sig att hon kopplade ihop mig med Lina då, har du talat om namnet på Lyckeli eller? Det brukar folk minnas. Eller var du med då hon kollade facebook? Roligt att ha dig tillbaka här och att Julia trivs så ypperligt på förskolan!

Jucea
    Det låter som om ni har kommit in där snabbt, minst sagt. Inte märks det att du har social fobi, inte. Tycker du att det har blivit bättre med den sedan Ted kom?

• Mareldsbarn

Äntligen kommer man in på familjeliv igen!

VT; Jag förstod faktiskt inte riktigt heller Nä jag var inte med men visst är det Lina jag menar! Tydligen så satt Lina vid sin facebook (fian har ingen och jag har inte nämnt Lyckeli för henne). Lina hade surfat runt bland sina vänner och då hade Fian fått syn på ett foto (eller om det var en kommentar?) från mig på din sida som gjorde att hon kopplade ihop oss. Jo nu minns jag, hon såg bilden på mig bland dina vänner, du vet de första som poppar upp på vänster sida i facen Fian reagerade eftersom hon kände igen mig och då såg hon att du och jag hade träffats Hon visste att jag hängde i en tråd här och att jag träffat några mammor så hon fick ihop det rätt snabbt. De hade visst pratat om Davids cancer och då berättade Lina om Markus och visade vilka ni var och så. Liten värld ja

• lille08

Mareld: Japp, vi har också köpt hus... fast det är inte inflyttning förrän 1/3 så det är ju ett tag kvar...

Det är ett 1½-planshus m källare. La ut länken här för ett tag sen då det låg ute på Hemnet.

http://www.familjeliv.se/hem/lille08/gallery/phpvxokj0.jpg
    Inte så bra kvalitét på den här bilden, men man ser på ett ungefär hur det ser ut utifrån.

• lille08

Mareld: Härligt att höra att det går bra för Julia på förskolan och att hon blir väl omhändertagen av de stora tjejerna!

Här har det förutom husköpet inte hänt nåt särskilt vad jag kan komma på. Veckorna bara rusar iväg. I morgon har halva graviditeten passerat.

• goshheidi

sockertopp, säger som bebisvagga - fan va skönt! :)

BV, ush för dessa osäkra tider :/ Hoppas ekonomiska krisen börjar vända så småningom!

jucea, nämeen stackars Ted! Hoppas magen blir bra under dagens lopp.
    Och ni är redan i full färd med renoveringen ser jag :) Om jag ens hade hälften av er energi och ork!! :) Vi skruvade dock ihop två ikeamöbler igår, och det krävs ganska mycket energi och tålamod med sånt ;)

Mareld, Tack! Och härligt att se dig igen! Bra att VT lockade hit dig :)
    Vad roligt att inskolningen går så bra!

Vi var på inskrivning igår, och första UL är inbokat till 14 oktober. Känns som evigheternas evighet tills dess. Och så är jag fortfarande vädligt nervös med tanke på blödningen förra veckan och det som läkaren sa. Varje gång jag känner lite molvärk så tänker jag förstås det allra värsta :(

• Amelie

Lille och Jucea: Grattis till husen!

Jucea: Visst är laktulos receptfritt. Är det långtidsverkande eller bara medan man tar det?

Heidi: Hoppas att allt är bra med magen. Kommer själv ihåg nervositeten första tiden.

• KaOl

Heidi: jag blödde ju oxå i början av graviditeten m MÅns; åkte in på akut VUL och läkaren där gav mig inte mkt hopp. Hon såg en normalstor fostersäck och livmoder för den gravveckan men ett för litet foster utan hjärtaktivitet (vilket det borde ha varit vid den tiden). snacka om att allt hopp försvann för min del - hade ju gått igenom en MA bara ett par månader före.. Vi fick återbesökstid 2 v senare, dagen efter annandag jul, och då fick vi syn på en liten sprallkalle med pickande hjärta som busade omkring därinne. Snacka om underbar jul!!!!
    Vad jag vill säga är att det inte alls är kört bara för att man inte såg så mkt nu. Kan ju dessutom vara helt normal molvärk du känner! Håller tummar o tår. Kram!!!

• luzorsus

laktulos är receptfritt och används inte bara som en dos utan man ska använda det mer regelbundet....sen när problemet löst sig kan man minska dosen succesivt..

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8