• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • 3 barns mamma84
    lille08 skrev 2009-09-13 16:19:58 följande:
    Carina: Stackars lille Didos då! Tråkigt att höra att han blivit sjuk.Om han har hög feber så blir andningen oftast lite påverkad av det, dvs andas snabbare än vanligt. Men upplever du att han även verkar ha svårt att få luft så måste du ringa så att du får åka in med honom. Har han andra symtom än hög feber?Har du själv precis varit förkyld så kan det ju som Jucea skrev vara så att han blivit smittad av dig. Symtomen kan skilja lite mellan om det är en vuxen eller ett litet barn som får det. Ta t ex RS-viruset... när det gäller spädbarn blir många rejält sjuka, medan äldre barn och vuxna bara får det som en vanlig förkylning.Hoppas att han snart kryar på sig!
    Det kom slem från munnen som dom misstänkte vanlig host slem.
    Andningen blev jag mäst rädd för igår att han bara skrek ut och var så lessen mitt hjärta höl på att gå i 1000 bitar igår av räddsla!!

Om man skulle ha influensan så får man inte åka in på sjukhuset iaf det är lagen om smitt skyddet
  • lille08

Carina: Skönt att höra att han mår lite bättre idag! Visst blir man orolig när ens älskade barn inte mår bra. William har haft hög feber många gånger (mellan 39.5-40.5) och de blir ju nästan läskigt varma då. Blir febern riktigt hög och svår att få ner så kan man kombinera ipren och alvedon.

Jo det stämmer som din mamma säger att svininfluensan är en "vanlig" influensa. Det som skiljer denna mot andra är väl att detta är ett nytt influensa-virus som ingen haft innan och därför riskerar många fler att bli smittade.

Om man skulle vara i behov av läkarvård (t ex besvär med andningen) så måste man ju få komma in även om det är influensa man har. Sen så vill de såklart inte ha in varenda människa som misstänker influensa om det är lindriga symtom som går att kurera hemma.

• lille08

KaOl: Åh vad kul med lite nya underkläder! En annan går fortfarande runt i fula gravidtrosor (ja, så mycket annat går ju inte på med växande magen ).

• Vilda Tiger

+-*ehtKvack
    Lycka till idag.

RosaNapp
    Hoppas du får ordning på mobilen din.

KaOl
    Ja, nya underkläder behöver jag med. Men jag orkar inte prova dumma bh:ar, för det är så jävla tråkigt.

Vem frågade hur det går för min svåger? Han ska iaf få sina cellgifter (ska ju bara få en gång) på onsdag och då blir han sjukskriven en vecka. Han verkar vara vid gott mod.

Idag ska jag till min diabetessköterska och sedan till fotvården. Ha en fin dag, alla, och tack för era kommentarer.

• jeng

Hej,
    En snabb hälsning innan vi far iväg till nya huset igen! Lär väl vara lika kasst internet där den här gången

Ted har fortfarande feber och han får ipren nu dygnet runt! Då är han iaf pigg och orkar vara med så att säga. Dock sover han inte om nätterna, gallskriker... Usch inatt blev jag orolig att det är öronen igen... Vi har ju öronbarn i släkten, och jag är själv frisk från det så det är ju "sagt" att mina barn "ska" få det.... (Det hoppar ju en generation) Dock drar han inget i öronen om dagtid, så jag tror det bara är hög feber och ont av tänderna och att han vill vara hos oss. Inatt var han så slut efter några timmars skrik att han somnade på Phs arm i VÅR SÄNG!!!! Han har inte sovit 5 minuter i vår säng sen han var några månader gammal och fick egen säng! Han brukar vägra det, och bara vilja leka istället! Skönt, så där fick han sova till kl 6 då han vaknade och knäade mig rätt i näsan 3 ggr så jag trodde den gick av!!!

Nej, åka nu, ska försöka uppdatera mig mer på vad ni har skrivit sen!!

• KaOl

vt: det var jag som frågade ! Bra att han är vid gott mod i alla fall.
    Hatar oxå att prova bh:ar men lyckades få tag på världens bästa expedit som tålmodigt hjälpte mig att gå igenom halva sortimentet och dessutom kunde säga både om ngt var bra eller dåligt... Nobelpriset till henne! :D

• RosaNapp

KaOl: gott med nya underkläder. Jag älskar att köpa underkläder (en av mina hobbies ), men har lagt det på is några år nu eftersom kroppen inte riktigt är som den ska och jag är för snål för att köpa sånt jag inte kan använda länge .

VT: jodå, dit fixar sig. Tar lite tid att lägga in all musik igen. Skulle ju kunna gå och köpa en kabel till den estern ahddn (där jag har musik och bilder, det är kabeln till den som är paj), men jag orkar inte :

Skönt att han är vid gott mod. Det går säkert bra.

Maken har börjat få 40årskris och går och gräver ner sig här nu. Funderar på när han ska dö och liknande. Väldigt deprimerande och så vet han inte vad han "vill" göra åt det (en del köper ju hoj och liknande ). Rätt tungt.

Nu sover pojkarna och jag ska vila med gott samvete. E är på förskolan .

• lille08

VT: Hoppas det går bra för din svåger och att han inte mår alltför dåligt av cellgifterna.

Jucea: Hoppas att Ted snart mår bättre! Det kan ju mycket väl vara öronen igen. Min store kille var öronbarn som liten och hade minst en ö.i varje månad de första åren. Både jag, brorsan och min mamma var öronbarn som små så här hoppade det ju tyvärr inte över nån generation.

RosaNapp: Skönt med vila! Tror jag också ska passa på och göra det en stund nu när William sover. Ska bara lägga in en magbild på bloggen först. Har äntligen fått tummen ur nu att ta en bild.

• sthlmstjejen

KaOI: Trevligt med nya underkläder, tycker om att shoppa det men hatar att ha det

VT: Kram till dig!

Nu sover F och kl 14:30 ska jag skriva på papprena, sen har vi lägenheten!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8