• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • RosaNapp

lille08: tack, men gbg är för långt bort för det här.

VT: tack. Jag hoppas verkligen det ska vara "över" snart. Pallar inte med det här riktigt. Har fått stressmage (får jag när jag är riktigt stressad).

Ska försöka ringa igen senare och se om damen är inne. Kanske jag blir vidareslussad igen...

Men jag blir lite stressad också för hon jag pratade med först sa att abort gör dom bara till v.12, men det är väl v.18 som gäller? Inte för att jag tänkt gå så länge och vela (men dom kanske inte ens har tid nu då?). Jag är ju i v.11 nu (10+0).
    Jag har ett vul/ul beställt när jag är i v.12+0...

Nu är det dags att hämta E. Böckerna har inte kommit än så det blev inga såna idag iallafall.

• lille08

RosaNapp: Förstår att du känner dig stressad... funderar du över abort så vill man ju göra det så tidigt som möjligt... men jag förstår att det är ett riktigt svårt beslut att ta och att det måste kännas jobbigt att veta hur du ska göra. Hoppas att du hittar någon snart som du kan prata med och att du kommer fram till hur du ska göra. En stor kram till dig!

VT: Det är jätteolika från dag till dag för tillfället hur William sover. Oftast har han iallafall ett pass antingen på fm eller em som han sover länge (ca 1½-2½ tim). Det händer att han sover två långa pass också, men oftast blir det ett lite längre och ett kortare.

• RosaNapp

VT: A brukar sova länge på fm (ett par timmar), men har slutat sova på em. Nu håller han ju dock på att få kindtänder så han har lite ont av det.

lille08: tack. Ja, jag som var så säker för ett litet tag sen velar nu. Usch, jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Vet ju vad jag vill, men det är en annan sak.

A har kommit på hur man stänger av tvn så just nu sitter han i sin matstol och E och V kan få se på tv i fred lite. . Jag tog en paus i städande, men ska återgå nu. Har hämtat E på förskolan också, jag orkar knappt gå upp för backen. Måste till att börja träna igen nu när jag är frisk.

• sthlmstjejen

RosaNapp: Abort kan du göra till v 18 MEN om du gör det efter v 12 så måste du föda ut fostret och inte göra ett kirurgiskt ingrepp som man får göra innan man är i v 12.

Jo vi fick lgh jättesnabbt men det var i bostadssnabben så det är "först till kvarn" som gällde. Hade den legat på vanliga lghordningen så hade det varit minst 8 års kötid.

• luzorsus

läsr här inne men hinner je skirva så mycket. Fullt upp med at jobba heltid och ha båda barnen på dagis. Det går förresten bra för Myra, hon är trött när hon kommer hem och behöver oftast vila en sväng då men det får hon ju göra...

är en del att stå i när man arbetar heltid..

• 3 barns mamma84

RosaNapp:
    Va som sthlm säger v 12 då gäller fortfarande medicin men abort.
    Innan v 12 så medicin abort.
    Hoppas du inte gör något du kommer att ångra..
    Kram

• 3 barns mamma84

RosaNapp:
    Va som sthlm säger v 12 då gäller fortfarande medicin men abort.
    Innan v 12 så medicin abort.
    Hoppas du inte gör något du kommer att ångra..
    Kram

• sthlmstjejen

Carina: nej medicinsk abort kan du göra innan v 9 sen mellan v9-12 kirurgisk och därefter föda ut fostret.

• RosaNapp

sthlmstjejen: ok, då är jag med. Ja, hon sa att mellan v.10-12 så är det kirurgisk som gällde.

• RosaNapp

Tryckte lite snabbt...

Ja, alltså, föder ut fostret finns ju inte en chans att jag gör! Inte så som jag känner. Enda anledningen jag är öppen för abort är ju för att maken vill det, inget annat. Jag mår ju dåligt bara av att vara så "öppen". Finns inte en chans att föda ut det.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8