• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Vilda Tiger

Lille
    Underbar liten tjuv du tog på bar gärning!

RosaNapp
    Men du... alltså du menar att du ens ska prata med en person ang abort bara för att L vill, eller? För jag har känslan att du aldrig kommer att kunna göra det... Iofs bara min känsla men jag antar att du menar att L kanske blir mer tillmötesgående om du iaf har kunnat prata om alla alternativ med någon, eller?

Superförkyld här. Har varit hos min ssk idag och alla diab-värden ser bra ut iaf. Var även på fotvården och fick hjälp att ta ut en glasbit som jag trampade in i foten för ett tag sedan. Det är skönt att slippa den...

Luz
    Ja, det blir så himla annorlunda då man börjar jobba igen. Jag har svårt att hinna med ens hälften av det jag vill. Tyvärr är det vänner som blir lidande, antar jag, jag hinner inte träffa dem för jag har andra saker som jag vill ta före.

• RosaNapp

VT: jo, lite så är det. Men sen är det tiden också. Jag hade varit mer tillmötesgående i v.5 än nu, men det sket sig ju rejält.
    Jag tror det skiter sig markant det här...

Fan, det var ju inte vad jag ville, men jag orkar inte hur mycket som helst.

Glömde berätta förut. Idag gick A tre stapplande steg utan stöd. Fast utan att jag skulle få se . Det var bara en slump att jag hann se det.

Nu har vi gjort lite kokosbollar och nu ska det bli läggdags för barnen. Sen ska jag försöka sova rätt snabbt.

• Vilda Tiger

Rosa
    Härligt att A börjar stappla fram. Det är ett så stort steg i utvecklingen, och det blir en helt annan individ, tycker jag, då ens barn börjar gå. Jag är ledsen att det känns kört för dig och L, det är ju inte ngt man önskar någon alls.

• RosaNapp

Nä, jag trodde faktiskt att vi skulle klara det. Eller så är jag så pessimistisk så att jag dar ner det. Vet inte.

Ja, det är gott när dom börjar gå, men jag trodde faktiskt inte att han skulle göra det än på ett tag. Har ju precis börjat träna på att stå själv och ställa sig upp från golvet. Får väl se när nästa steg kommer .

• Rimfolina

Mareld, jag rekommenderar också ullvantar! Har använt ruskovillas till Tyra. De är ganska dyra men superbra! Har också använt dem i galonhandskar i stället för att köpa fleecefodrade (som snabbt luktar surt och äckligt).

VT: Nej, man tror ju inte att det är sant! Håller tummarna och tänker på er! Kram.

• 3 barns mamma84
    sthlmstjejen skrev 2009-09-14 17:27:43 följande:
    Carina: nej medicinsk abort kan du göra innan v 9 sen mellan v9-12 kirurgisk och därefter föda ut fostret.
    jag var i vecka 12 själv och ville göra abort men ongrade mig då hon sa att jag skulle få skrapning.
    2004
  • sthlmstjejen

RosaNapp: Tycker iofs inte alls att du är pessimistisk, utan att du hela vägen varit optimistisk och försökt lösa det men att L hela tiden varit pessimist och skulle ha sin vilja fram helt! Och du ska absolut inte göra abort för hans skull, som han har betett dig! Det kommer du att ångra för resten av livet...

VT: Jobbigt att vara förkyld, du får se till att vila så mkt som möjligt, om det går!

Själv blir jag nästan aldrig sjuk "peppar peppar ta i trä". Alla i familjen kan vara snoriga och febriga men jag brukar hålla mig frisk, tur så att jag kan ta hand om alla

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8