Heidi,
Skrev igår, men såklart ser jag nu att det inte kom iväg... SUCK! Jaja nu är vi hemma igen och har vettigt internet iaf ;)
Vagn har jag en graco cocoon citisport som jag ÄLSKAR! Den är ju dock singel, men finns även i syskonvariant. Har sett flera såna billigt på blocket, men luras inte, för de är inte direkt dyra nya! (1800 kr!!!!!) Jag vill eg ha en sån nu som syskonvagn, men det är ju en mer resevagn (graco stadium duo), så jag ska gå upp till nästa variant som är stabilare, men samtidigt går att fälla till riktigt liten. Den heter Graco quatro duo och kostar 2800 typ ny. Fördelen med den är att syskonsätet har högre ryggstöd. Jag är rädd att ryggstödet blir för lågt i stadiumen, av nån naledning så har de sänkt det....
Jag ammade, men Ph var ju ensam med Ted vissa stunder, så vi hade med oss ersättning på tetra. Det enda att tänka på när man ålker till USA är ju att man måste deklarera det, och tyvärr så finns en risk att man inte får ta med sig barnmaten dit, eftersom de anser sig ha fullgod mat själva och ersättningen osv ju är mjölkprodukt. Jag skulle ringa flygbolaget eller ambassaden och fråga i förhand, så man inte packar massa som de kastar och man får böta för! Visst, de har kanske inte exakt samma, men jag tror nog att deras ersättning fungerar bra den också!
Passet tog väl 1-2 veckor, samma som för en vuxen. Ted fick sitta i famnen då vi tog kortet.
Bärsele hade vi, gracos också (som matchar vagnen
) Den är billig och funkar dessutom riktigt bra för så små barn! Man får dra åt rejält i nacken så sitter de stabilt och fint!
Vad gäller barnkräks och sånt där så köpte jag en liten flaska flytande tvättmedel och hade på hotellrummet, så vi tvättade upp det som blev skitigt på direkten, och hängde för att torka. Det är nog ännu viktigare om man ska vara borta i tre veckor
Å andra sidan är barnkläder himla billigt i USA, och det finns mängder med skoj, så packa inte överdrivet mycket med er hemifrån! Ni kommer nog vilja ha platsen i väskan på vägen hem
Det blir en lång flygning, men tänk så här! Det jobbiga är upp och nedgång i planet, det har du ju oavset hur länge du sedan flyger! Barnen kan få lock i öronen och det är det som är det jobbiga. Barnet ska ha napp att suga på när man startar och landar, eller ett finger om det inte tar napp. Vissa föreslår amning, men du lär inte få lov att amma för flygpersonalen!!! Det är mycket lätare att resa så länge med en spädis än med en 2åring, som vill aktiveras osv! Så jag tror inte du ska oroa dig över den delen!