• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Mareldsbarn

Hallå alla! Helgen har spenderats med lillskruttan! Daniel har jobbat hela helgen och nu när Julia går på dagis i veckorna saknar jag henne såååå när det blir helg så hon och har hängt i hasorna på varandra och bara njutit

VT; Vad ledsen jag blir när jag läser om din syster. Hur tar hon detta? Hon har ju också hört och varit med på resan om Markus mfl. Hur tänker hon kring detta? Måtte hon bara få ett positivt besked snarast!

RosaNapp, hur går det för er? Detta låter inte alls bra och så en sk "40-års kris" på det? Hur agerar du och hur resonerar du? Hur tar barnen detta? Jag har ju förstått att de inget vet men så som du har beskrivit er situation den senaste tiden så tänker jag att barnen påverkas. Hur går allt för er?

Jucea; Vad coolt med två hus Du som gillar att planera, projekta och renovera lär ju vara superglad nu Hoppas lillkillen blir bättre nu! Jag tror inte jag vet någon unge som inte är sjuk just nu....

Kvack; Åh så spännande! Hoppas allt har gått bra och att hon har haft fullt upp med att spana in allt nytt som Julia hade

KaOl; Jisses, en duracellmamma Vad duktiga ni har varit! Det känns så skönt när allt är färdigt och avbockat så att säga. Jag handlade också nya underkläder i veckan fast nu lyxade jag till det och gick till "CHANGE"-affären. Om man blir medlem där så får man handla för 50% och dom är superduktiga som arbetar och mäter ut ens bhmått. Jag har alltid trott att jag har 75 B men vips! Så hade jag nu 65 C. Helt okej Helt klart värt sina priser och så spetsigt vackra blidde dom

Vad har ni för vantar på barnen nu till hösten? Julia behöver ha ett par till dagis när det är kalla dagar då de är ute ibland i 2-3 timmar. Fingervantar minns jag att jag hatade att barnen hade närj ag själv arbetade på förskolan. Var superknepigt att sätta på och de värmde nada. Personalen kom dock med förslaget om fingervantar idag när jag frågade (?). Jag måste ändå kolla med er känner jag innan jag far iväg och handlar

• RosaNapp

lille08: blev ingen lång vila här inte, A vaknade och kunde inte somna om. Så nu sitter han grinig på golvet istället, arg för att han inte får den nya mobilen! Hoppas du fick en god vila iallafall!

sthlmstjejen: vad kul att ni fick en så snabbt (eller ni kanske väntat länge?).

Nu bara jag väntar på att mina böcker ska komma och att registreringen ska bli klar så jag kan få tillgång till alltihopa. Än så länge är det inte klart. Vill ju komma igång!

Nä, nu har As skrikande väckt V så nu blir det lunch, sen hämta E.

Och inte sjutton var det lätt att hitta vem man ska prata med när det gäller abort. Har blivit runtslussad ett tag nu och den jag söker nu svarar inte. Jag som tycker det är jobbigt att ens ringa första samtalet...

• RosaNapp

Mareldsbarn: det går sådär. Klart dom märker att det är något, men nu ska jag ju få till ett samtal och sen hoppas jag det löser sig, på ett eller annat sätt. Men jag pratar ju med barnen (inte specifikt vad det rör sig om, det förstår dom inte), men vad som händer mellan mig och barnens pappa (så långt dom kan ta det). Det är väl det enda vi kan göra i nuläget.

• lille08

Mareld: Vantar är INTE lätt på småttingarna! William har börjat ha vantar ibland när vi följer hans storebror ut till bussen på morgonen. Det är tunna tumvantar. De funkar ju nu i början. Sen när det blir kallare får vi se vad det blir. Har en hel låda full av gamla mössor och vantar från brorsorna.

Ett par av de jag gillade bäst från då A var liten var ett par där man liksom kunde öppna upp nästan hela vanten och mer eller mindre lägga in handen i den och sen stänga. Då var det lätt att få tummen på plats och de var även mjuka och sköna så att de var någorlunda smidiga för honom att leka i. Tyvärr kom ena vanten bort så de finns inte kvar... annars hade jag gärna velat ha likadana sen till William.

En sak man måste tänka på är iallafall att vantarna eller handskarna inte är för stela eller alltför klumpiga. Då brukar barnet ta av sig dem eftersom det är tråkigt att "leka utan händer"!

• RosaNapp

lille08: jag köpte såna på Ge-Kås (såna man öppnar stort), men tycker dom är lite klumpiga. Kan ju vara just det fabrikatet också.

• lille08

RosaNapp: Blev ingen vila här heller för William vaknade med ett gallskrik efter att bara ha sovit i ca 30 minuter. Sen satt han och var grinig i vagnen i ytterligare 20 minuter medan jag packade ett Tradera-paket som jag måste skicka iväg idag. Det kommer nästna alltid nåt emellan så fort jag tänker att jag ska vila en stund...

• lille08

Kom på att även ullvantar brukar funka rätt bra. Ull värmer även när vantarna är lite blöta. Har även testat fleecefodrade galonvantar som varit helt ok. Sen har jag för mig att Hestra brukar ha rätt bra barnvantar/handskar också. Men som jag sa innan... det ÄR skitsvårt med vantar till småttingar! Blir ju lätt så att det är svårt att få handen rätt i dem eller så har de för svårt att röra händerna i dem så att de tar av sig dem istället.

• lille08

RosaNapp: Fy vad jobbigt att du inte hittar nån bra att prata med. Nu vet jag inte riktigt vart ni bor nånstans... men ni har ingen Minna-mottagning dit du kan vända dig? Vi hade en här när jag var gravid med min äldste son och hon jag gick och pratade hos där var verkligen jättebra! Kändes superskönt att få prata av sig när tankarna och känslorna var helt upp å ner.

Googlade på nätet och såg att det finns Minna i Göteborg, Uppsala och Malmö.

• Vilda Tiger

RosaNapp
    Trist att du står och hackar just nu i frågan. Jobbigt läge liksom. Jag hoppas att du snart få prata med någon vettig person om det hela.

Bara Lyckeli som sover gott som en gris nu på fm? Snart 1.5 timme. Jag har lagat mat till henne och står här och väntar på att hon ska vakna. Saknar henne då hon sover nu i dagarna. Hon är en solstråle och hon gör mig så glad!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8