• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • KaOl

.. eller rättare sagt - julen var helt hemsk, men NYÅR var underbart

• lille08
    Heidi: Håller tummarna hårt för att allt kommer att se bra ut på UL! Molvärk behöver ju inte betyda något negativt utan kan ju bero på att livmodern växer, och blödningar (både små och rikliga sådana) har jag haft med både William och den här bebisen utan att det varit nån fara.

Jobbigt bara att behöva vänta så länge innan du får besked.

Jucea: Oj oj, då gjorde laktulosen susen. Hoppas ni snart får ordning på hans mage. Inget kul med vare sig förstoppning eller diarré.
  • Amelie

Nu har jag försökt ge Robin gröt och är frustrerad. Det absolut jobbigaste med att vara mammaledig är all MAT! Jag blir galen! Antingen lagar man mat, försöker truga en tjurig unge, tvättar bort mat (antingen ur ansikte, händer, överkropp eller golvet, bordet etc.) . Och det vore så tacksamt om han åt, det känns som om allt är förgäves!

• Mareldsbarn

Lana, tack! Detsamma måste även jag säga till dig

Lille; Ja men det var det huset jag tänkte på ja! Vad skoj! Visst blir flytten runt tillökningen? Men med det huset så är det allt värt lite extra att göra Och du, grattis till halva gravven!

Heide; Tack! Förstår din nervositet över blödningen och ja då är ju den 14:e okt långt fram så att säga. Finns det ingen möjlighet att få komma tidigare någonstans?

Amelie, jag förstår din känsla. Nu har inte Julia matvägrat direkt men just det där att man lagar, fixar och donar och så äter de inte det man har lagat. Julia gillade helt enkelt inte min mat under ett par månader, fast jag förstår henne Men det är frustrerande. Äter han något själv? Jag brukar slänga fram makaroner köttbullar/falukorv och lite frysta ärter då sitter Julia och pular på egen hand bra länge. Runt en halvtimme upp emot fyrtio minuter sitter hon och leker och äter. Själv sitter jag bredvid och antingen äter jag något själv eller så läser jag en bok. Jätteskönt

• sthlmstjejen

Amelie: Jag känner det samma, förutom att jag slutat försöka få F att äta om hon vägrar sitta i stolen, då får hon väl gå hungrig då.

Mareld: Låter som Julia är ett drömbarn när det gäller maten, jag är glad om F sitter i 5 min vid matbordet, oftast blir det mindre än så! Och det är så stökigt när vi andra vill äta i lugn och ro.

• goshheidi

KaOl, ojoj, jag hoppas det är samma här!

Mareld. Jag har lite funderat på om jag skulle boka ett till ul besök, men känner en viss rädsla för att utsätta den för ultraljud så tätt efter varandra eftersom några påstår att ultraljudsvågorna kan vara skadliga.
    här står exempelvis om en professor vid en kvinnoklinik som anser att man inte kan utesluta risker:
    www.alltombarn.se/gravid/onodiga-ultraljud-riskerar-skada-fostret-1.21586

Jucea, hur gammal var Ted när ni åkte på er Londonresa? Vad hade ni för sulky? Kan du rekommendera den? Vad annat skulle du rekommendera? Behövde Ted eget pass? Vad allt behöver man ha med sig? Vi kommer antagligen att åka till andra sidan jorden när vår krabat är bara tre månader gammal :/ Oroar mig, men om amningen sedan fungerar lika bra som den gjort med F så har jag ju mat med mig hela tiden....

• Lina S

Heidi - hoppas verkligen att allt är ok med dig och barnet. Jag tror inte att du behöver vara så orolig för att göra UL.

Mareld - kul att se dig här igen, vi har saknat dig! Säger jag som inte heller skriver så jätteofta haha

väntar och väntar på att vårt hus ska komma ut på hemnet, vilken tid det tar. Vet inte hur lång tid det tar från det att det läggs ut, någon som vet? Jaja ut kommer det väl förr el senare.

Jag är sur som en citron för att jag bara står stilla med min vikt
    Äter jätte nyttigt i veckorna och tränar och promenerar mycket. Visst jag äter och dricker gott på helgen, men jag vräker inte i mig.
    Gick ju upp 6-7 kg i somras, har gått ner 3 men nu har det stått stilla länge *suck*

Nej nu ska jag masa mig upp på träningscykeln...

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Lina S
    Jag har räknat points som en dåre nu i snart en vecka men har hittills gått UPP ett kg! Jag räknar med att det beror på äl och hoppas verkligen att det hinner vända innan vecko-vägningen. Hejaheja, snart måste det ju släppa för dig! (Höll på att skriva att du snart måste släppa dig.)

• luzorsus

lindaS. Meddela gärna när det ligger ute och länka så får man titta in hur ni bor

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8