• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Vilda Tiger

Rosa
    Sluta inte babbla! Jag läser gärna ditt babbel. Vill ju veta vad som händer i frågan ju.

Lille
    Ska klart rösta på ditt bidrag!

Jag har också haft en jobbig natt. Lyckeli har sovit mestadels men hon har småvaknat myyycket. Hon gnyr i sömnen och jag antar att hon har vaknat till en del med. Jag överdriver inte när jag säger att jag har varit upp 25 ggr inatt... och så från klockan fem sov jag inte något alls, bara låg och vred mig och suckade. Marcus jobbar så jag fick liksom snällt tassa upp varje gång hon lät lite.

Igår ramlade Lyckeli mot bordet och slog upp läppen mot tänderna där nere. Hon fick en stor blåsa och det blödde. Usch va det svider i hjärtat då de gråter sådär! Men sedan fick hon i sig middag (jag fick mosa som en tok men då gick det) och vi lekte och hade det mysigt hemma under kvällen. Idag är hon åter hos farmor och farfar och jag njuter av att veta att de aktiverar henne så bra då jag jobbar och Marcus gör detsamma.

• goshheidi

Har era bebisar (ja, jag vill kalla dem bebisar fortfarande fast de alla är över ett år nu :) snutte? F har inte haft någon tidigare, utan började med det för bara ett par veckor sedan. Jag tycker det är såå gulligt! :) Det är min en gammal tröja som han har blivit förälskad i :) Han går omkring med den hela dagarna :) Vi kallar den snuttetröjan :)

Lana, ojdå :( Förkylda?

• goshheidi

VT, Stackars lyckan. Det är inte roligt när de slår sig och gör sig illa. Man vill ju som förälder kunna skydda dem från allt ont i världen :(
    Dumt när det inte går :(
    Bra att det ändå gick bra med maten till slut. F fick fläskläpp här också när han höll på lära sig gå och snubblade framåt. Maten gick dock bra ner för hans del. Slemhinnorna i munnen läks dock fantastiskt fort.

• Lana

VT;stackars lilla L,men de är ändå så tåliga,Elly slår OFTA sina tänder och läppar men säger inte mycket om det efteråt.

heidi;sött nä ELly har inget alls.finns filt och nalle i henne sängmen de är inte intressanta jepp flera till på jobbet har haft samma,hosta och förkylnin,feber,huvudvärk.vi spekulerar om det är svininfluensan

• goshheidi

Lana, fydå för dessa förkylningstider. Hoppas ni inte måste vara sjuka så länge! *Sneglar mot medicinskåpet* Kanske man borde börja ta in lite extra d-vitamin och vitlökstabletter för immunförsvarets skull. Nej, nej Lana, säg inte S-ordet!! :D

• Vilda Tiger

Heidi
    Ja, Lyckeli har tre gosefiltar och vill prompt ha dem då hon ska sova. Mamma sydde tre mindre filtar av en stor fleecefilt och hon har haft dem då hon ska sova sedan hon var miniliten. Då hon får den och napp är hon bara för söt, hon går runt och bär den vid ansiktet (har lärt sig att man snubblar på den om man inte lyfter upp den) och ser sååå nöjd ut. Och så är det skönt att man har tre. En ligger i vagnen, en i hennes säng och en i vår säng.

Jag har tankar om ifall det är grisskiten som går här på skolan med. Jag var ju superförkyld i helgen men ingen feber, dock låg en kollega däckad i hög feber nästan tre dagar. Många elever är sjuka nu med. Men jag är inte så rädd för den. Har fått erbjudande om att vaccinera mig på jobbet men tackar nog nej. Känns inte mysigt att spruta in massa kvicksilver i kroppen... eller inte för att det är mängder men jag hoppar det ändå.

lana
    Skönt att ni är på väg att bli bättre nu!

Undrar hur det går för Jucea i nya huset...

• Lana

heidi; hihi jepp jag började med extra vitanimer precis indet hann inte hjälpa nja men S sjukan är nog inte ens farlig,tror inte jag iaf

VT;ja det är ju förvånandsvärt få tydligen som blir jätte sjuka.de trodde den skulle vara värre.

• RosaNapp

Jag kommer nog fortsätta berätta vad som händer, men känner att jag nog lämnat ut oss/L för mycket. Måste bli bättre på det. Som det är nu tänker ni väl att han är ett rötägg och undrar varför jag ens funderar på att stanna kvar? . Det hade jag gjort iallafall. Men det blir ju så, ventilerar ju det jobbiga.

goshheidi: håller med, man ångrar inte barn, men abort. Det ekonomiska löser sig och tiden också.
    Jag hoppas han ska ta sig ur det här.

Det vi behöver nu är egentligen bara ny bil och babyskydd och lite kläder (eftersom jag sålt det minsta). Resten har vi. Vill iofs köpa en ny bärsjal också, gav ju bort min tricot-slen. Men den kan jag sälja sen och babyskyddet också ju.
    Vagn, säng och diverse annat har vi ju redan. Dom första månaderna blir ju också bara blöjor ökad kostnad (jag räknar kallt med att kunna amma den här gången också. Och bara för att så ska jag nog amma lite längre så att det kan gå från amning till mat. Håller ju också ner kostnaderna lite.)

Är dock lite irriterad- på mig själv. Jag behövde en kod för att fixa datorkonto på högskolan jag ska studera på och fick den skickad till Ls mobil eftersom jag då tappat min. Sa dock inget till L och han raderade det smset... Kunde ju liksom inte nå honom och kom på det när han åkte till jobbet. Jag kunde ju faktiskt ha väntat en dag till så jag hann säga det till honom INNAN jag gjorde det. Får hoppas dom skickar koden på post också, annars får jag be om en ny.

• RosaNapp

Ego som vanligt...

goshheidi: A har haft två snuttar sen han föddes. Han letar upp hörnen på dom och kryper sen runt med den släpandes.

Lana: jobbigt med sjuka. Krya på dig.

VT: hoppas det blir en bättre natt. Tänder kanske?

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8