• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Lana

heidi,förstår dig

RosaNapp;Tänker på er!!!

här hemma är vi sjuka och trötta.dock piggare idag.

• lille08

Vilken jobbig natt vi hade i natt. Vid kl 3 vaknade William och var ledsen. Ibland drömmer han ju och vaknar till, men brukar snabbt somna om. Men inte i natt. Nej, i mellan 1½-2 timmar var han vaken innan han till slut somnade om. Tror att det är de där kindtänderna som är på väg igenom tandköttet som spökar lite.

Typiskt nog så skulle jag till tandläkaren i morse och skulle vara där 7.30, så jag hade ställt klockan på 6 (tänkte att jag nog egentligen inte ens hade behövt ställa klockan för William vaknar oftast mellan 5:20-6). Men såklart så sov han tills efter kl 8 idag!! Det händer ju ALDRIG annars! Man min mamma fick ju en ganska lugn stund som barnvakt under tiden medan jag var iväg.

• RosaNapp

Hallonsocka: ja, jag är ju också gravid. Dock osäkert läge här. Är i v.11 nu.

Lana, Kvack: tack.

goshheidi: ja, det är ju helt oplanerat och han vill göra abort. Nä, det är ju så, man behöver ju inte satsa på det dyraste som finns, men jag tror egentligen ekonomin är ett svepskäl. Det handlar om andra saker.

Jag ska nog sluta babbla om mitt tror jag.

A vaknar numer alltid grinig som få, både morgon och förmiddag. Hoppas det är en period bara. Händer ju en del för honom, stå och gå själv.

• lille08

Rosa: Ja, ekonomin är säkert ett svepskäl. Åtminstone de första åren behöver ju inte bli så jättedyra när man har barn innan och de kan ärva en hel del av varandra. Jag hoppas verkligen att det löser sig på nåt sätt för er. Men du behöver absolut inte sluta babbla om ditt. För oss allra flesta så tror jag det är bra att man får skriva/prata av sig lite och försöka sortera sina tankar när det känns jobbigt.

Lana: Tack!

Trist att ni varit sjuka, men skönt att höra att ni är piggare idag. Verkar vara många som är sjuka nu. Vem man än pratar med så är de mer eller mindre krassliga ju.

• Lana

lille; ja det är skittrist.jobbigast är att sjukskriva sig från jobbet när man jobbat 3v :-/

• goshheidi

Rosanapp, Jag hoppas att ni kan hitta en lösning tillsammans så att ni inte behöver göra abort. En abort ångrar man alltid (ja nästan alltid i.a.f) men ett barn ångrar man nog aldrig (ok...det finns säkert någon som kan ångra barn också..men du förstår tanken...) Om det inte är ekonomin så undrar jag vad det är som gör honom så emot ett till?
    Har det mera med dendär 40 års krisen att göra? Tycker han att han borde ha hunnit med mera eller ha mera tid för sig själv eller nåt sånt? När barnet närmar sig tre år så börjar man ha mera tid för sig själv....säger min syster :) Jag vet själv inget om det - än. Men kanske du kan påminna honom om framtiden, att den behöver inte vara så nattsvart som han kanske målar den....

• goshheidi

Hallon, är också gravid :) Och mår oförskämt bra. Inget illamående - än. Men trööööööt. Sov 12 timmar inatt och skulle ha kunnat sovit 12 till. Är antingen i v.7 eller så i v.9. Vet inte exakt när ÄL skett. Den 11.10 får vi veta närmare - om allt går bra tills dess. Har haft lite komplikationer med blödningar.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8