• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Buschi

Tack så mycket! Här är det full fart. Varit på stranden idag och badat och lekt, Ronja älskar verkligen vatten av alla dess slag och hinner knappt få av sig kläderna innan hon är nere vid vattnet och ska dyka i, tycker det har varit lite kallt i vattnet och är rädd för att hon ska bli förkyld. Hur är det hos er i sommarvärmen? Är det någon bebis som börjat gå än? Ronja blir ett år den fjärde augusti och har inge intresse av att vilja resa sig och gå. kram

• Kvack

Nu är det tredje dagen vi har jobbat. Är väl färdiga med hälften nu.

Skönt att ha poolen där så man kan hoppa i när det blir för varmt.

Nä nu väntar sängen......

• Melva

S u s s: vad duktig hon är!

Buschi: A går utmed möbler och vill att jag ska hålla honom i händerna nu, men han är långt ifrån att gå själv eller ens stå själv.

Satt och tänkte på det förut när jag "såg" att babyskyddet inte står inne längre. Nu börjar han bli stor, lille A.

• Vilda Tiger

Melva
    Va roligt att läsa om dagarna som varit nu i bloggen! Jag hade en del att läsa ikapp där. Hoppas att ni får en fin dag i Strömstad imorgon.

Suss
    Duktig skrutt-Miranda!

Idag har vi varit hos syrran i Väne-ryr; ridit islandshäst på en tvåtimmarstur och sedan grillar och bara haft det jättebra. Vi kom precis hem och snart blir det sängen.

• sthlmstjejen

Trött idag, men det beror inte på barnen utan på att jag vaknade vid kl 2 med en sådan huvudvärk, kanske jag druckit för lite under dagen?

Igår var jag iaf med barnen och shoppade lite saker för mina presentkort, köpte några böcker och lite kläder både till mig själv och barnen. Sen lekte de lite och sen skulle vi äta mellis. Då ramlar mellan igenom bänken, han backade liksom för långt, och slog i huvudet stenhårt i marken. Som tur är var det ingen fara, men jag (som oftast inte blir så orolig när de slår sig) tyckte att det var jätteobehagligt och mellan skrek länge och fick sen en stor bula. Stackaren!

VT: Lät som ni hade en väldigt fin dag, och vilka svärföräldrar du har som mer än gärna passar Lyckeli ofta

Suss: Duktig hon är Miranda, så skönt när de är blöjfria. Smygtränar F lite redan

• sthlmstjejen

Måste höra om det är fler än jag som fått mkt mindre bröst efter graviditeterna? Fasiken, innan jag blev gravid med nr 1 hade jag C-kupa, sen har tuttarna minskat i strl sakta men säkert och nu har jag bara A Kan ha med att jag gått ner en del i vikt också men så mkt har jag inte gått ner!

• Hallonsocka

Halloj!
    Inatt har M sovit himla gott och vi har också fått sova rätt bra. Nu sitter jag och dricker kaffe och M joxar runt i vardagsrummet.

Välkommen alla nya!

Sthlm: Jag har inte slutat amma riktigt ännu (nån gång på mornar kvällar blir det än, samt på natten om hon inte nöjer sig med nappen). Jag anar att jag kommer att få mindre men vet inte riktigt hur mycket. Inte för mycket hoppas jag :-P då blir det väl bara två skinnpåsar (!!!HJÄLP!!!) Hade G innan grav. nu H. så, ja... Lite mindre får de gärna bli men för små för snabbt i alla fall

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8