• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Mareldsbarn

Hallon, vilken känsla att få examensbeviset i handen

Sthlm, jag harnu samma kupa som innan jag blev gravid. B alltså. Men jisses vilka uttömda påsar man bär på

• Vilda Tiger

Mareld
    Har inte varit där så jag kan inte ge några tips. Däremot ska jag och M åka med hans lillebror och tjej till Sthlm i december och se på Killinggänget på Dramaten. Ska bli skoj! Det är våran vinter-grej för i år.

Hallon
    Gott att få hem examenspapprena!

Kvack
    Duktigt att städa... jag måste göra ett ryck till ettårskalaset på onsdag, men som tur var tog Marcus det värsta igår, så det ärbara lite småplock, dammsugning och att damma kvar sedan.

Va va det mer...

Jo - Lana
    Tröttsamt att han inte sa det innan! Förstår att du är frustrerad då. Men han hinner kanske ändra sig? Hur går det på hans jobb, vet ni mer?

• jeng

Mareld,
    Nyss hemkommen. PÅminn mig om London typ imorrn så lovar jag att skriva mer!

Sthlm,
    Mina bröst bara försvann. Eller näe, men jag låg på B-C innan och tyckte nu efter att mina gamla B satt SKRÄP trots att jag är fetare nu än jag var förut, alltså mer vikt menar jag! Men nu då jag är gravid igen så fick jag tillbaka mina gamla vanliga snabbt. Men det lär ju inte hålla i sig utan man sitter väl med somma skinnpåsar a la "Den där Mary" sen efteråt... *gaaaah*

• Buschi

Vilken söt liten drakula! Jag ammar fortfarande men oroar mig lite för hur mina kommer bli efter. Just nu har jag 80/b-c, men är orolig att mina b sen innan kommer gå ner i storlek. vill ha fler barn så jag kommer nog inte skaffa inlägg fören jag fått mina små knoddar.

• Buschi

Har ni gått ner alla gravid kilon ännu, och hur gick ni till väga? Jag vägde ca 75 innan och gick upp till ca 89 innan ronja kom. Nu väger jag runt 76 men min mage är förfälig och den blir inte bättre. Några tips kanske?

• Melva

Kul att se att det är fler som läser

Buschi: jag gick ner alla kilon efter A på två månader. Det jag har kvar nu är efter mellan. Min normalvikt är runt 63, men jag har ca 25kg dit... Med A gick jag upp 20 kg så du kan tänka dig hur stor jag var på slutet

Ikväll tändes en liten gnista hopp till, men jag väljer att vara pessimist just nu och räknar med att den kommer släckas snarast.

Lana: men, ja det kunde han ju ha kläckt innan. Hur går det på jobbfronten förresten?

lille08: hur går det? har du fått veta något?

Egentligen skulle jag ha tränat ikväll, men skippade det. Vi hade grannen på besök och hon hade med sig sin dotter som är i samma ålder som äldsta så det busades på bra här. Jag och L var helt slut när barnen var lagda så vi kollade på film istället. En film som jag fö måste nominera till en av dom sämsta jag någonsin sett. JCVD, den med Jean-Claude Van Damme, där han spelar sig själv. Blä!

• Vilda Tiger

Melva
    HAHAHAHAHAHAHA! Men det kunde jag ha sagt innan, även om jag inte har sett filmen, så hade du sluppit lidandet att se den. ALLT med J-C van Damme är URK och BLÄÄÄ och rent miserabelt.

Idag ska vi iväg till Högsäter på syskonträff, vi åker vid halv elva då Lyckeli ska sova. Hon gillar fortfarande INTE att åka bil; man får roa och sjunga och ha sig om hon inte ska visa sitt missnöje högt och tydligt. Fler som inte gillar att åka bil?

Vikt? Jag är väl eg och pendlar på plusvikten, plus minus några kg, men nu är det så långt på plussidan som jag inte varit på många månader. Jag har helt tappat motivation och tycker mat är aptråkigt att laga, så jag bara äter skräp. Måste ur det... Hade jag haft någon mirakelkur hade jag sluppit mycket ångest. Jag VILL inte vara så fixerad vid vikten, för jag tycker inte det rä värt det, men så sitter jag ändå där och glor på valkar framför spegeln. Suck.

• Melva

VT: haha, jag vet, men jag tog en chansning . Fick ju höra att den skulle vara så annorlunda.

Ha så kul i Högsäter. Hoppas det är torrare där än här.

Imorse vaknade A blöt så det börjar väl bli dags för ny blöja (alltså storleken).

Nu frukost.

• Buschi

Hmm det är så svårt att va hemma och inte små äta hela tiden och när man fikar med kompisar och så då unnar jag mig mer än gärna en morotskaka, chocklad el nåt liknande. Har alltid varit lite mullig och det är svårt att bryta dåliga mönster. Jag får en kick i bland och börjar gå ut och springa, eller powerwalkar men promenerar gör jag varje dag eftersom jag har hund.

• jeng

Buschi,
    Jag gick upp fina 35 från inskrivningen, 30 från plusvikten (gick alltså ner däremellan, trots att jag mådde finfint).. mycket vatten var det och jag rasade 20 kg redan på bb typ. de sista fick jag dock kämpa kämpa med, men sakta men säkert gick det, och nu i mars nånting nådde jag inskrivningsvikten. det var ju perfekt eftersom jag plussade igen i april!! plusvikten är dock dryga 10 kg övedr min normalvikt, kilon som jag drog på mig pga depression/utbrändhet precis månaderna innan första plusset. men eftersom jag ville ha tätt så var inte målet att nå normalvikt innan nästa, utan att försöka att iaf inte börja högre än jag gjorde sist. hoppas jag slipper allt vatten den här gången också, vi får väl se!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8